voorproefje van het nieuwe redmiddel van de bond: de waterscooter

Auteur Topic: voorproefje van het nieuwe redmiddel van de bond: de waterscooter  (gelezen 12587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dutch-boy1

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
  • ik + auto
Reactie #10 Gepost op: 7 november 2009, 20:03:12
geen zorgen ik heb meer foto staan op me tellefoon goeie kwaliteit   van de week  langs de bond geweest en foto,s gemaakt
zet ze van de week er op als ik weer terug ben van me werk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 8 november 2009, 10:46:45



Citaat
Was op het EJC, maar heb helaas alleen een 'slechte' foto kunnen maken met mijn telefoon:

Ik vind die foto zo slecht nog niet...


Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle


dutch-boy1

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
  • ik + auto
Reactie #13 Gepost op: 11 november 2009, 14:40:23
ben nieuw hier dus this even stoeien om die foto er op te krijgen maar goed

klein onderzoekje gedaan naar dit model de BRP WAKE PRO 215 versie 2009 is rond de 16,000 euro de 2008 versie is 13,000 euro
dus in brigade stijl plus mobielifoon en 2 communicatie helmen en rescue boord er achter zou het iets meer moeten zijn


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 11 november 2009, 16:05:52
De vraag is wat gaan me er mee doen. Begrijp me niet verkeerd ik vind het een prachtig apparaat, maar er is niet veel nieuws aan, brigades in Noord Holland en Zeeland hebben al jaren geleden met een jet-ski gevaren (en volgens mij zijn ze bij allemaal na paar jaar er uit gegaan)

Ik ben dus vooral benieuwd naar het volgende:
- Wat gaan we met de Jet-Ski doen?
- Voor welke inzet gebieden geschikt (volgens de bond)
- Bemanning (1/2?)
- Wie gaat dat betalen ;-) (prijs vergelijkbaar met reguliere kleine rib)
- etc etc.

Ben dus erg benieuwd naar de achtergrond! buiten dat het erg leuke foto's zijn (en inderdaad bij varen Reddingsbrigade onder water verdwijnt  8) )
[img]/img]


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #15 Gepost op: 11 november 2009, 17:28:41
Ik vind de vragen van Erny zeer relevant.  Ik kan me in zeer specifieke gevalllen echt het nut van bijvoorbeeld een Jetscooter (geen jetski) als een rescuerunner wel voorstellen,  

De snelheid en de wendbaarheid van een Jetscooter zijn ongeevenaard..  Echter als ik kijk naar prijs en inzetbaarheid, dan heb je voor de orijs van dit model prijs minstens twee lichtgewicht opblaasbare reddingboten met 30PK Buitenboord motor, die veel breder inzetbaar zijn, zoals overstromingen gebieden, kleine kanalen, rivieren, kleine plassen.

Dus ik ben ook wel benieuwd naar antwoorden op de vragen van Erny


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #16 Gepost op: 11 november 2009, 19:09:34
In Zeeland en Zuid-Holland wordt er zowel bij Stichting Strandexploitatie Walcheren als de Ouddorpse Reddingsbrigade naar volle tevredenheid mee gevaren. Een rescueboard is hierbij een handig hulpmiddel.
Bij overstromingen zijn deze apparaten mogelijk zeer goed bruikbaar voor verkenning en mogelijk ook specifieke reddingen, ook voor slepen van lichte vaartuigen zonder eigen voortstuwing.
Overigens denk ik dat de RescueRunner (zeker na hiermee gevaren te hebben) veel beter geschikt is voor met name de rampentaak alhoewel deze een stuk duurder is.
Rubberboten zijn zeer kwetsbaar bij een echte ramp, één prikkeldraadje en het is uit met de pret.

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 11 november 2009, 19:53:32
Bij overstromingen zijn deze apparaten mogelijk zeer goed bruikbaar voor verkenning en mogelijk ook specifieke reddingen, ook voor slepen van lichte vaartuigen zonder eigen voortstuwing.
Overigens denk ik dat de RescueRunner (zeker na hiermee gevaren te hebben) veel beter geschikt is voor met name de rampentaak alhoewel deze een stuk duurder is.
Rubberboten zijn zeer kwetsbaar bij een echte ramp, één prikkeldraadje en het is uit met de pret.

Kees  8)
Misschien moeten we daar maar een aparte topic starten over de inzet bij overstromingen.. ;-D, Want daar kunnen we nog wel enorm over uitwijden, en dat zou afleiden van de keuzen die de bond hiervoor gemaakt heeft..

De rescuerunner is zeker een geweldige tool, en veel breder inzetbaar dan de keuze die nu gemaakt is.., Ik zie best veel inzet mogelijkheden voor de rescuerunner, echter als ik het geld mag uitgeven, zou ik het geld eerst spanderen, aan een vloot van verschillende soorten boten ten behoeve van overstromingen dat aan een waterscooter....


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 11 november 2009, 21:57:08
Als niemand ooit het lef zou hebben iets nieuws te proberen liepen we nog in berenvellen.

Kees  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 11 november 2009, 23:29:06
ben nieuw hier dus this even stoeien om die foto er op te krijgen maar goed

klein onderzoekje gedaan naar dit model de BRP WAKE PRO 215 versie 2009 is rond de 16,000 euro de 2008 versie is 13,000 euro
dus in brigade stijl plus mobielifoon en 2 communicatie helmen en rescue boord er achter zou het iets meer moeten zijn


Neu, want de bond krijgt korting, toch?

Henk