Het is vast geen toeval dat het een BRP is en dat het Service Center van RN daar dealer van is: BRP is Bombardier Recreational Products en het moederbedrijf van Evinrude en Johnson. Gezien het feit dat de bond de centen altijd 3x omdraait voor ze ze uitgeven, denk ik niet dat ze 13.000 euro hebben voor betaald voor een ding dat er tot nu toe vooral leuk uitziet op de stand bij Lego World...
En inderdaad Kees, zonder het lef om iets nieuws te proberen komen we nergens: ik vind het een goed initiatief om eens met een totaal ander vaartuig aan de slag te gaan. Volgens mij is het namelijk uiteindelijk de bedoeling om dit apparaat een 'tour' langs geinteresseerde brigades te laten maken.
Zoals genoemd zijn er kustbrigades die er al mee werken, vooral vanwege het kunnen varen over grote ondieptes (zoals bij de dam van Ouddorp).
En ik vind dat je de overstromingsinzet niet uit moet vlakken: zowel financieel als organisatorisch is dit een van de weinige dingen die al die diverse reddingsbrigades bindt. Het vervangen van de vlettenvloot door grotere aluminium boten (Brandweer, THW) in combinatie met verkenners op waterscooters vind ik echt geen gek idee