Ik vraag me af waarom de politie in Duitsland van een veel hoger niveau is dan de Nederlandse politie. Hoe komt dit?
De Nederlandse politieagent heeft nauwelijks meer gezag in tegenstelling tot de Duitse agent. De oplossingspercentages liggen in Duitsland ook aanmerkelijk hoger. Het Nederlandse politiekorps is een van de slechtst presterende van Europa. De vraag is nu hoe heeft dit zover kunnen komen? Zijn de opleidingen niet goed? Ligt het aan de politiek? Moet de politie meer bevoegdheden krijgen?
Ik heb zelf een paar dagen meegelopen bij de politie in Duitsland, het niveau bij onze politie is volgens de duitste collega's hoger bij ons.........
Onze collega's worden veel allrounder opgeleid en kunnen veel meer diverse activiteiten en handelingen verrichten.
Het feit dat we minder delicten oplossen ligt niet aan het niveau, maar aan de capaciteit. We hebben inderdaad wel een personeelstekort......
Onze bevoegdheden zijn erg ruim in vergelijking met andere landen dus dat hoeft ook niet veranderd te worden. Ik denk dat het allemaal wel weer wat overdreven word. De nederlandse criminaliteitscijfers vallen best mee......
Dus ik zou niet willen spreken van een 'hoger niveau'bij de buren.....