Ik denk niet dat het niveau minder is. Een deel is een centenkwestie...
Een mooi voorbeeld is daarbij het wagenpark en de uitrusting, de Nederlandse politie rijd tegenwoordig met een (omgebouwde) gezinswagen (VW Touran), dit in het kader ''Hoe meer we van het zelfde kopen, hoe goedkoper we uitzijn'', terwijl blijkt dat de voertuigen lang niet altijd voldoen aan de wensen/eisen, en dat er korpsen langer met oud materiaal blijven doen om te voorkomen dat ze nieuw krijgen....
Kijk naar België, óók daar liggen de salarissen vele malen hoger dan hier in Nederland.
De Nederlandse overheid maakt bepaalde (geld)keuze's, dat er miljarden elk jaar naar het buitenland gaan, is geen nieuws, alleen de binnenlandse zaken laten ze in mijn ogen wel eens (te lang) liggen.
Tot slot, een tijdje geleden is er een uitwisseling geweest, twee Duitse polizei-studenten hebben een of twee weken hier in Nederland gewerkt/ meegedraaid. Een van de dingen waar zij verbaasd van stonden was de openheid naar de burger, het contact met de burger (ook preventief). Een van de studenten zei ''Ik vind het mooi om te zien, dat er hier veel meer contact met de burgers cq. horecauitbaters is, bij ons in Duitsland komt de politie alleen als er stront aan de knikker is''.