Ambulance op kant - is dit nu echt kunst ???

Auteur Topic: Ambulance op kant - is dit nu echt kunst ???  (gelezen 5237 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

M.E.T. - Werner

• Junior gebruiker
  • **
  • M.E.T. - Medical Emergency Transport
    • Medical Emergency Transport
Gepost op: 5 september 2009, 21:42:22
Allen, :-\

Nu ben ik echt geschokt,  >:( is dit nu echt kunst.

Hier in Venlo weten ze het ook te bedenken, zetten voor het museum twee ambulances neer waarvan één op zijn zijkant en een zogenaamde hulpverlener er bij.
Dit zou tegen agressie zijn voor de hulpverlening, ik vind het meer uitlokking van agressie.
Hun doel is dat mensen hier komen kijken en er over praten.
Persoonlijk vind ik dit door de ratten besnuffeld, zo als de uit drukking is, dus niet normaal.
Al helemaal niet omdat het ambulances zijn, die patiënten vervoeren, dus ik vind dat dit een slecht imago weergeeft voor de hulpverlening.
Hadden ze maar een politie voertuig of een brandweer voertuig gebruikt, ben ik het nog niet mee eens, maar ambulance vind ik te ver gaan.
Leuk discussie punt, werd hier maar iets aan gedaan.

Voor foto's te plaatsen weet ik nog niet zo goed hoe dat gaat, maar ze zijn te bezichtigen op onderstaande link.

http://www.mijnalbum.nl/Album=TYGMZYHB

Als iemand anders ze wel op het forum wil zetten, gaat u gang.

Groetjes Werner  ( www.metr.nl )   O0

M.E.T. - Medical Emergency Transport www.metr.nl Werner Reuser

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2009, 21:57:35
Allen, :-\

Nu ben ik echt geschokt,  >:( is dit nu echt kunst.

Hier in Venlo weten ze het ook te bedenken, zetten voor het museum twee ambulances neer waarvan één op zijn zijkant en een zogenaamde hulpverlener er bij.
Dit zou tegen agressie zijn voor de hulpverlening, ik vind het meer uitlokking van agressie.
Hun doel is dat mensen hier komen kijken en er over praten.
Persoonlijk vind ik dit door de ratten besnuffeld, zo als de uit drukking is, dus niet normaal.
Al helemaal niet omdat het ambulances zijn, die patiënten vervoeren, dus ik vind dat dit een slecht imago weergeeft voor de hulpverlening.
Hadden ze maar een politie voertuig of een brandweer voertuig gebruikt, ben ik het nog niet mee eens, maar ambulance vind ik te ver gaan.
Leuk discussie punt, werd hier maar iets aan gedaan.

Voor foto's te plaatsen weet ik nog niet zo goed hoe dat gaat, maar ze zijn te bezichtigen op onderstaande link.

Als iemand anders ze wel op het forum wil zetten, gaat u gang.

Groetjes Werner  ( www.metr.nl )   O0

http://[/img]
[img width=700]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JTFKZ3QZ.jpg

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 5 september 2009, 22:23:20
Ik heb het artikeltje gelezenen snap eigenlijk niet zo goed waarom dit raar zou moeten zijn. uitlokken van agressie, ik word er niet bepaald agressief van, ben erg benieuwd waarom dit agressie zou moeten opwekken? hooguit dat het provoceert, en inderdaad een discussie doet oplaaien, maar dat was toch ook het doel van dit project? ik denk eerder dat het zal bijdragen aan een stukje bewustwording. het is gewoon een project wat moet laten zien aan publiek waar mensen toe instaat zijn. vooral die sprinter met een ingetikt achterruitje, en zijruitje spreken voor sommigen boekdelen. dat die gekantelde auto misschien negatief is voor de reputatie van de chauffeurs oke, maar vind niet dat het daarom een slecht kunstwerk is. in tegendeel, beeld het uit dat deelnemen aan verkeer geen kinderspel is.
het argument dat het indienst zijnde voertuigen zijn doet me eigenlijk niks, de eigenaar van de auto's helemaal vrij om te doen en laten met de auto's wat hij wil, dus waar zou ik me druk om maken? zolang de zorg geleverd kan worden. je wilt niet weten hoeveel ambu's ongebruikt geparkeerd staan en dat is ineens niet zonde?? een kunstwerk mag best wat geld kosten, daarintegen vind ik een schilderij van een bepaalde bekende kunstenaar een stompzinnig kunstwerk waar ik geen cent aan zou uitgeven.

vind het eerder een mooi kunstwerk dat een goed doel gaat dienen namelijk de hulpdiensten, en misschien in het bijzonder de ambulancediensten!! voor een project met deze motivatie vind ik het eigenlijk van de zotte dat het discussiepunt ontstaat of je er nou 2 auto's voor mag opofferen of niet!! vind ik niet bepaald respectvol tegenover hulpverleners, metname ambulancepersoneel wat lastiggevallen, mishandeld, verwond/overleden is.
het idee vind ik prima, en denk dat 'kunstenaars' best op deze manier hun 'stem' mogen laten horen. zie het maar als vrijheid van meningsuiting. of het daadwerkelijk een bijdrage zal hebben, vast wel. misschien ook niet, maar het kunstwerk spreekt. je moet alleen op de juiste manier naar het kunstwerk kijken. persoonlijk zou ik er een 7 voor geven.

Bart S

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 6 september 2009, 06:34:47
Nou..... prachtig...... :-X dit gaat echt helpen tegen de agressie.....  :|

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #4 Gepost op: 6 september 2009, 09:46:44

Ik zie het verschil niet zo... ::)

Mijn vorm van kunst is het ook niet. De bedoeling van het project is dat er over agressie wordt gesproken, maar de personen waarvoor de boodschap eigenlijk bedoeld is, zijn vaak ééncellig en vatten het toch niet...

Kijk alleen al naar de reactie van de zestienjarige jongen  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Turboholland

• Junior gebruiker
  • **
    • 112 Twente
Reactie #5 Gepost op: 7 september 2009, 00:23:54
Aan de ene kant is het wel een kunstwerk maar ik denk als men had willen laten zien dat het een OMGETROKKEN ambulance was, had men dat iets beter kunnen laten zien!
Op deze foto lijkt het meer of de ambulance inderdaad een ongeluk heeft gehad dus de zin van het kunstwerk ontgaat daarmee volledig! :o
Men had dan bijvoorbeeld een paar mensen erbij kunnen zetten die hem daadwerkelijk omduwen! Volgens mij kan je dan pas de discusie starten waarover het gaat! Namelijk agressie tegen ambulanceprsoneel!
Als men bijvoorbeeld een ambulance neergezet had met "agrassieve" mensen eromheen,is het denk ik een beetje duidelijker!

Overigens de ambulance die gebruikt is voor het project hadden ze beter aan een goed doel kunnen schenken!  O0

Groet Robert

Glenn2

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 7 september 2009, 10:28:57
Hmmm, ben ik dan de enige die dit wel een goed kunstproject vind? Mensen gaan er naar kijken, het maakt discussie los. Mensen gaan er over praten. Veel mensen moeten iets zelf zien voordat ze geraakt worden. Nu kunnen ze het zien.

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 7 september 2009, 10:38:50
zal wel aan mij liggen, maar ik zie  niet in wat dit te maken heeft met agressie tegen hulpverleners, als er nou een combinatie-wagen van de drie hulpdiensten was gemaakt met deuken en ingeslagen ramen dan misschien wel

Ruud

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #8 Gepost op: 7 september 2009, 10:59:01
Ik vind het nergens voor nodig om een ambulance op ze kant te leggen en dan te doen alsof het kunst is. Zet dan gewoon een paar borden in de stad met een afbeelding erop en een pakkende tekst, dat werkt net zo goed en dat geeft minder opschudding.

En ik kan me wel voorstellen dat mensen geneigd zijn om de politie te bellen omdat ze een ambulance op zn kant aantreffen. Misschien is (wederom) een groot bord met tekst erachter wat duidelijker, ik kan me voorstellen dat een heleboel mensen de link niet snappen..

Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Bjorndh

• Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 7 september 2009, 11:11:38
zo zijn wij limburgers niks is hier te gek
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis