Zeer grote brand Televisiestraat GRIP 1 - Den Haag 6-9-2009

Auteur Topic: Zeer grote brand Televisiestraat GRIP 1 - Den Haag 6-9-2009  (gelezen 8603 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #40 Gepost op: 6 september 2009, 02:35:46
Teletekst meldt;
Op een bedrijventerrein in Den Haag staat een bandenwinkel in brand. Vanwege de hevige rookontwikkeling zijn zo'n 25 huizen ontruimd. De bewoners zijn door de politie opgevangen. Er zijn geen mensen gewond. De bandenwinkel is gevestigd nabij het Zuiderpark, in een complex met andere winkels en bedrijven. Brandweerlieden proberen te voorkomen dat de brand overslaat. Er worden metingen verricht om te bepalen of er gevaarlijke stoffen vrijkomen. De brand aan de Televisiestraat ontstond rond één uur vannacht. Over de oorzaak is nog niets bekend.


gerardzoetermeer

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 6 september 2009, 02:40:33
Oke Thanks  O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #42 Gepost op: 6 september 2009, 02:55:35
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/09/art000001CA2E88A033789E.html

06 September 2009
Huizen Den Haag ontruimd om brand

Op een bedrijventerrein in Den Haag staat een bandenwinkel in brand. Vanwege de hevige rookontwikkeling zijn zo'n 25 huizen ontruimd. De bewoners zijn door de politie opgevangen. Er zijn geen mensen gewond.

De bandenwinkel is gevestigd nabij het Zuiderpark, in een complex met andere winkels en bedrijven. Brandweerlieden proberen te voorkomen dat de brand overslaat. Er worden metingen verricht om te bepalen of er gevaarlijke stoffen vrijkomen.

De brand aan de Televisiestraat ontstond rond één uur vannacht. Over de oorzaak is nog niets bekend.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #43 Gepost op: 6 september 2009, 03:33:48
http://www.ad.nl/binnenland/3464556/Brandweer_ontruimt_woningen_in_Den_Haag.html

 zondag 06 september 2009
Brandweer ontruimt woningen in Den Haag

DEN HAAG - Tientallen mensen hebben in de nacht van zaterdag op zondag hun woning moeten verlaten door een grote brand in een bedrijfspand aan de Televisiestraat in Den Haag. De brandweer ontruimde 25 woningen vanwege sterke rookontwikkeling.
De brandweer dacht aanvankelijk dat een bandenwinkel vlam had gevat, maar dit bleek niet het geval. Omdat in het brandende pand meerdere ondernemingen zijn gevestigd is het voor de brandweer onduidelijk welk bedrijf precies in brand staat. Het is ook onbekend welke goederen vlam hebben gevat.
De brandweer is bezig met nablussen. Het is nog onduidelijk wanneer de omwonenden terug naar hun woningen mogen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #44 Gepost op: 6 september 2009, 06:23:15
Is het gebruikelijk bij een GB dat de AGS ook gelijk mee wordt gealarmeerd ??
is niet bijzonder, er zijn meer regio's waar dat dat gebeurd  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #45 Gepost op: 6 september 2009, 09:24:04
www.regio15.nl

Vannacht heeft er een zeer grote brand gewoed in een plaatwerkerij / spuiterij in een bedrijfsverzamelgebouw aan de Televisiestraat in Den Haag.
 
Omstreeks één uur alarmeerden omwonenden de meldkamer van de brandweer. Al snel na de aankomst van de eerste brandweervoertuigen werd duidelijk dat het een forse brand betrof. Zo werd er gelijk opgeschaald naar 'middelbrand', vier minuten later naar 'grote brand' en nog geen kwartier later zelfs naar 'zeer grote brand'.

De brandweer koos ervoor om snel en fors op te schalen. Daardoor kwam een grote brandweermacht ter ter plaatse; en kon worden voorkomen dat de brand kon uitbreiden naar de naastgelegen bedrijfsunits, waaronder een bandenhandel. Rond kwart over vier werd uiteindelijk het sein "brand meester" gegeven.

Onder andere werden maar liefst 11 tankautospuiten ingezet uit Den Haag, Rijswijk, Wateringen, Schipluiden en Leidschendam-Voorburg, waarvan een aantal om te assisteren bij het ontruimen van de naastgelegen woningen. De bewoners daarvan zijn tijdelijk opgevangen in stadsbussen van de HTM. Ook werd er Grip 1 afgekondigd en is de burgemeester van Den Haag, de heer van Aartsen, ter plaatse geweest.

Er werden in de omliggende woonwijken ook nog metingen verricht om te bekijken of er sprake was van te hoge concentraties giftige stoffen in de rook. Hiervoor werden eenheden uit Wassenaar, Maasland en Leidschendam-Voorburg ingezet. De bewoners konden rond half vijf weer terug naar hun woningen.

Vermoedelijk zal de brandweer tot laat in de ochtend bezig zijn met nablussen. Omliggende bedrijven hebben rookschade opgelopen. Hiervoor is de stichting Salvage ter plaatse gevraagd.

Tankautospuiten uit Schipluiden en Zoetermeer zijn tijdens de brand tijdelijk op Haagse brandweerposten gestationeerd ten behoeve van de restdekking.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #46 Gepost op: 6 september 2009, 09:24:32
   
Assurantiekantoor Continue BV
Televisiestraat 204
2525 LV Den Haag

Het betrof niet het Assurantiekantooor, ik heb de afgelopen nacht (vanwege mijn werk) contact gehad met de Brandweer en men vertelde mij dat het ging om de Televisiestraat, ter hoogte van..

Later op de nacht hoorde ik op radio dat er eerst sprake van zou zijn dat er een bandenzaak in de hens stond, dit werd echter herroepen en op dat moment was het onduidelijk wat er dan wel stond te branden... en terwijl ik dit typ begin ik me te beseffen dat dit lekker duidelijk klinkt :-X


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #47 Gepost op: 6 september 2009, 09:42:52

Het betrof niet het Assurantiekantooor, ik heb de afgelopen nacht (vanwege mijn werk) contact gehad met de Brandweer en men vertelde mij dat het ging om de Televisiestraat, ter hoogte van..

Later op de nacht hoorde ik op radio dat er eerst sprake van zou zijn dat er een bandenzaak in de hens stond, dit werd echter herroepen en op dat moment was het onduidelijk wat er dan wel stond te branden... en terwijl ik dit typ begin ik me te beseffen dat dit lekker duidelijk klinkt :-X

Vannacht heeft er een zeer grote brand gewoed in een plaatwerkerij / spuiterij in een bedrijfsverzamelgebouw aan de Televisiestraat in Den Haag.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #48 Gepost op: 6 september 2009, 09:59:52
p2kflex
04:51:14 06-09-09-ALPHA-Prio 2 GV Televisiestraat 260 Binnenbrand (soort pand: bedrijfspand) (Zeer grote brand: ja) (Grip 1: 9091
GRIP 11500027BRW Haaglanden (OvD Zuid)
p2kflex
04:49:29 06-09-09GROUP-1Prio 1 GV Televisiestraat 260 Binnenbrand (soort pand: bedrijfspand) (Zeer grote brand: ja) (Grip 1:
GRIP 11500027BRW Haaglanden (OvD Zuid)
p2kflex
04:29:39 06-09-09GROUP-1Prio 1 GV Televisiestraat 204 thv Binnenbrand (soort pand: bedrijfspand) (Zeer grote brand: ja) (Grip 1:
GRIP 11500027BRW Haaglanden (OvD Zuid)
p2kflex
04:23:39 06-09-09-ALPHA-gaarne contact rac
1500027BRW Haaglanden (OvD Zuid)
p2kflex
03:04:31 06-09-09GROUP-1Prio 1 GV Televisiestraat 204 thv Binnenbrand (soort pand: bedrijfspand) (Zeer grote brand: ja) (Grip 1: 5230
GRIP 11500172BRW Midden Delfland (Schipluiden) (Code van Dienst)
GRIP 11500510BRW Midden Delfland (Schipluiden) (Lichtkrant)
p2kflex
02:38:37 06-09-09GROUP-1heren van de WO, graag de voordeur opendoen voor de aflosspuit
1500027BRW Haaglanden (OvD Zuid)
1500101BRW Den Haag (Centrum) (Bevelvoerder)
1500141BRW Leidschendam - Voorburg (Kazernealarm)
1500501BRW Den Haag (Centrum) (Lichtkrant)
1500522BRW Leidschendam - Voorburg (Lichtkrant)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #49 Gepost op: 6 september 2009, 13:02:40
http://www.nu.nl/algemeen/2076143/hagenaars-weer-thuis-na-bedrijfsbrand.html

Hagenaars weer thuis na bedrijfsbrand
Uitgegeven:    6 september 2009 07:41
Laatst gewijzigd:    6 september 2009 09:23

DEN HAAG - Tientallen Hagenaars hebben in de nacht van zaterdag op zondag hun woningen moeten verlaten vanwege een grote brand in een nabijgelegen bedrijfspand.

De brandweer ving hen gedurende enkele uren op in stadsbussen. In de vroege ochtend konden zij terugkeren naar hun woningen, zo maakte de brandweer bekend.

De brand woedde in een bedrijfsverzamelgebouw aan de Televisiestraat. Door de enorme rookontwikkeling besloot de brandweer 25 woningen aan de achterkant van dit complex te ontruimen.

De brandweer dacht aanvankelijk dat een bandenwinkel vlam had gevat, maar dit bleek niet het geval.

Omdat in het pand meerdere ondernemingen zijn gevestigd was het lang onduidelijk welk bedrijf precies in brand stond. Uiteindelijk bleek het om een plaatwerkerij te gaan.
© ANP