Camera's op hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Camera's op hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 50349 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 26 oktober 2009, 17:54:47
Precies Grizz, of misschien er eerst voor zorgen dat de bureaus geen auto's in hoeven te leveren.

Hoeveel miljoen bezuiniging werd ook alweer afgewenteld op de politie?
En dan kan dit wel ???

Je ne comprends :|

Weinig in vergelijking met zorg, onderwijs of defensie...... Vanwaar toch allemaal dat gepapegaai van iedereen?

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 26 oktober 2009, 18:42:45
Weinig in vergelijking met zorg, onderwijs of defensie...... Vanwaar toch allemaal dat gepapegaai van iedereen?

Het gaat m.i. er niet om welke sector meer of minder moet bezuinigen.

Puur het feit dat er op van alles wordt beknibbeld, onder de noemer 'bezuiniging', maar vervolgens kunnen dit soort projecten dus wel gerealiseerd worden. Dàt vind ik krom. Het is niet dat ik het de politie niet gun ofzo ;)
Maar volgens mij ligt de primaire behoefte heel ergens anders.

En daarbij ben ik van mening dat er bij maatschappelijke veiligheidsproblemen veel te gauw 'meer cameras' wordt geroepen. Ik geloof er niet zo in dat dit soelaas biedt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Glenn2

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 26 oktober 2009, 18:59:33
misschien moeten ze eerst eens zorgen dat ALLE korpsen worden voorzien van AVLS voor ze met dit soort ongein beginnen...

Maar daar zitten niet al je collega's om te springen ;)

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 26 oktober 2009, 19:05:45
Het gaat m.i. er niet om welke sector meer of minder moet bezuinigen.

Puur het feit dat er op van alles wordt beknibbeld, onder de noemer 'bezuiniging', maar vervolgens kunnen dit soort projecten dus wel gerealiseerd worden. Dàt vind ik krom. Het is niet dat ik het de politie niet gun ofzo ;)
Maar volgens mij ligt de primaire behoefte heel ergens anders.

En daarbij ben ik van mening dat er bij maatschappelijke veiligheidsproblemen veel te gauw 'meer cameras' wordt geroepen. Ik geloof er niet zo in dat dit soelaas biedt.

Grootste kostenpost blijft altijd nog de menselijke factor. Innoveren in dit soort dingen kan een verlaging in FTE's realiseren. Zie bijvoorbeeld de dashcams bij noodhulpvoertuigen met EMS'ers. Wat uiteindelijk dus zal leiden tot meer EMS'ers in de noodhulp.

Maar ben het wel met Grizz eens. Dit soort initiatieven is prima, maar test het lokaal en voer het dan landelijk in. Zo bespaar je op kosten. Niet door elk korps het wiel opnieuw te laten uitvinden, hetgeen nu wel gebeurd. Ik noem maar: mobiel blauw, p-info, ed. E

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 26 oktober 2009, 19:38:10
Zie bijvoorbeeld de dashcams bij noodhulpvoertuigen met EMS'ers. Wat uiteindelijk dus zal leiden tot meer EMS'ers in de noodhulp.

EMS'ers? Daar moet je me even mee helpen :)
Groeten, Maarten  

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 26 oktober 2009, 19:48:30
Één Mans/Mens Surveillance

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 26 oktober 2009, 20:41:44
Groeten, Maarten  

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 26 oktober 2009, 20:44:44
Dank ;)

Dienst: Politie Kennemerland
Roepnummer: 84.18 (Hoofddorp / Solo)
Soort voertuig: Noodhulpvoertuig
Merk en type: Volkswagen Touran 2.0 TDI
Overige bijzonderheden: Full-size tekst-matrix in de full-LED Federal Signal Vista. Voorzien van VDO navigatie en night-flare oplaadstation.

Tevens is dit de eerste (van de twee) solo-noodhulp auto('s) van de regio Kennemerland. Uitgerust met videocamera en whiteboard (op de passagierstoel). Ook is dit de eerste noodhulp-auto met een nieuw kenteken  ;)

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #38 Gepost op: 27 oktober 2009, 07:30:39
solo surveillance... alsof je daarmee je efficientie vergroot...

Ja je ziet meer politie, er is niet meer politie...

elke serieuze melding gaan twee voertuigen naar toe omdat er minimaal twee politiemensen moeten zijn....

Kolder ten top, mag je mij eens uitleggen wie dat EMS heeft uitgevonden en met welke reden?

Pure kostenbesparing en zodat je in de ogen van burger meer politie op straat hebt, wat dus niet zo is.

Laat ze eerst eens geld steken in zaken die door de werkvloer worden aangedragen, een goed uitgedokterd werksysteem, mobiele werkplaatsen (MDA) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Voordat je gaat beginnen over het aantal FTE's. De Noodhulp ligt in bijna alle regio;s op krepeersterkte en al deze mannen en vrouwen weten het elke keer weer voor elkaar te krijgen dat er zo min mogelijk ongelukken gebeuren.

Voor je met dit soort ongein projecten begint, eerst zorgen dat je je zaken op orde hebt !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #39 Gepost op: 27 oktober 2009, 08:26:59
Eindelijk ook foto's van de 17-126 kunnen maken met de camera's:

Gisteren even na gevraagd of ze al goede resultaten hebben van de camera's. Het meeste personeel van de ambulancedienst is er goed over te spreken maar ze geven wel aan dat eigenlijk ook veel geweld in huis gebeurd waar dan weer geen camera's zijn. Het is nog steeds een proef maar de verwachting is dat alle ambulances van de VRR in Rotterdam met een camera uitgerust zullen worden.
Brandweer Papendrecht