Camera's op hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Camera's op hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 49399 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.



Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #71 Gepost op: 3 december 2009, 09:08:12








Roepnummer: 17-164
Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: De camera's rondom het voertuig

De brandweer van Rotterdam-Zuid gaat vanaf deze week ook met de camera's rond rijden!
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #72 Gepost op: 3 december 2009, 09:18:43
Vanaf deze week gaat de brandweer van Rotterdam-Zuid ook met camera's op het voertuig rond rijden:



Deze week probeer ik er wat foto's van te maken. De foto's zal ik dan zo snel mogelijk op het forum plaatsen.
De ambulancedienst van Rotterdam-Rijnmond heeft al enige tijd een aantal voertuigen met deze camera's rond rijden.
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 3 december 2009, 10:21:14
Tsja het ligt misschien aan mij, maar wat is hier byzonder aan?  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #74 Gepost op: 3 december 2009, 12:07:10
Tsja het ligt misschien aan mij, maar wat is hier byzonder aan?  ::)

Het zijn geen gewone dode hoek camera's maar deze camera's zitten rondom het voertuig, het zijn bewakingcamera's. Volgens mij is de brandweer Rotterdam-Rijnmond de eerste regio met deze camera's op de brandweervoertuigen. De camera's worden bekostigd door het rijk en is een proef om de agressie tegen de hulpverleners tegen te gaan.   ;)
Brandweer Papendrecht


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #75 Gepost op: 3 december 2009, 12:39:44
Wordt er nu van elke rotterdamse ambulance, met camera's, een foto geplaatst?  :-[
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #76 Gepost op: 3 december 2009, 17:22:29
Het zijn geen gewone dode hoek camera's maar deze camera's zitten rondom het voertuig, het zijn bewakingcamera's. Volgens mij is de brandweer Rotterdam-Rijnmond de eerste regio met deze camera's op de brandweervoertuigen. De camera's worden bekostigd door het rijk en is een proef om de agressie tegen de hulpverleners tegen te gaan.   ;)

Is niet de eerste regio met andere camera's dan de dode hoek .... Alleen zie ik het nut niet van een apart topic ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Reactie #77 Gepost op: 3 december 2009, 17:25:54
Is niet de eerste regio met andere camera's dan de dode hoek .... Alleen zie ik het nut niet van een apart topic ...

Ik wel.. Denk dat er wel wat aandacht geschonken mag worden aan de veiligheid van hulpverleners.. Zeker nu het oud&nieuw er weer aankomt, en er weer een hoop voertuigen beschadigd gaan raken.
Manschap A


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #78 Gepost op: 3 december 2009, 17:41:34
Rotterdam-Zuid is niet de eerste in de regio hoor, de TS11-1 van Hoek van Holland is al sinds februari dit jaar uitgerust met 8 camera's rondom het voertuig. Ik heb er een foto van maar krijg het alleen niet voor elkaar om hem te plaatsen.



Foto ingevoegd ;)
Foto is wat verschoten, met dank aan Picturemanager...
Maarten.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #79 Gepost op: 4 december 2009, 19:14:26
Rotterdam-Zuid is niet de eerste in de regio hoor, de TS11-1 van Hoek van Holland is al sinds februari dit jaar uitgerust met 8 camera's rondom het voertuig. Ik heb er een foto van maar krijg het alleen niet voor elkaar om hem te plaatsen.



Ik zat al te denken hoe jij er nou aan acht zou komen maar nu heb ik het gezien! Ik wist echt niet dat de TS11-1 al camera's had, dus Rotterdam is niet de eerste  ;) ;) ! Ik denk wel dat Rotterdam-Rijnmond de eerste regio is van Nederland. Hierbij een aantal foto's van de camera's op de TS43-1 (kazerne Potthumstraat). Dit voertuig heeft zes camera's. De camera voor zit op het dashbord voor het raam. De striping op de deur wordt binnenkort nog over de camera doorgetrokken om de camera zo min mogelijk op te laten vallen.















Brandweer Papendrecht