Camera's op hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Camera's op hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 49985 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #90 Gepost op: 31 januari 2010, 17:30:39
Inmiddels is de 168 ook voorzien. Ze hebben ze alleen op die auto niet zo mooi weggewerkt! Ook opvallend is de dubbele camera aan de zijkant.

(GSM foto's)

Én de 165 heeft ze er ook op zitten zag ik vandaag  ;D

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Gast

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 31 januari 2010, 19:48:41
Ik mis eigenlijk alleen nog de stickers "Er worden video-opnames van U gemaakt" in het kader van de naleving op de Wet Privacy en verplichte melding dat opnames gemaakt worden ;)

Of, praat ik nu poep  ;D ;D

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #92 Gepost op: 31 januari 2010, 19:52:30
Op de politieauto's in Rijnmond zit een sticker met "camarabewaking".  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #93 Gepost op: 31 januari 2010, 20:21:19
Ik mis eigenlijk alleen nog de stickers "Er worden video-opnames van U gemaakt" in het kader van de naleving op de Wet Privacy en verplichte melding dat opnames gemaakt worden ;)

Of, praat ik nu poep  ;D ;D

Op de 165 zit in ieder geval op het voorruit (bij het roepnummer) een camera stickertje  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Bart S

• Gast
Reactie #94 Gepost op: 1 februari 2010, 16:57:32
Én de 165 heeft ze er ook op zitten zag ik vandaag  ;D

En ook de 13-166 gespot met camera's. Ook hier aan de rechter-zijkant twee camera's ter hoogte van het VZA embleem. Bij deze auto is echter het VZA embleem naar boven verplaatst, staat een stuk netter. Geen foto's helaas!

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #95 Gepost op: 1 februari 2010, 18:31:09
Nogmaals het DHV voertuig uit Rotterdam

Eén grote dome-camera midden voor en 4 kleine camera's op de daklijst.
De door Marco genoemde 6de en 7de camera heb ik niet kunnen ontdekken. Op het achterste raam zit overigens een sticker die duidt op cameratoezicht.

Ik vind het persoonlijk wat overdreven. Het is natuurlijk maar net wat je wilt met de camera's (situatie in beeld voor de meldkamer of observatie rondom het voertuig). Voor het eerste doel kan je het m.i. ook af met zo'n oplossing:

Dit was een demovoertuig van Heijmans, Marelko en Triple IT. Later zou deze wagen naar Haaglanden gaan en als het goed is rijdt deze daar nu inderdaad rond.

Ik heb eventueel nog een 'applicatie sheet' in de aanbieding voor de geïnteresseerden (scan).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #96 Gepost op: 1 februari 2010, 18:44:33
Nogmaals het DHV voertuig uit Rotterdam

Het is inderdaad een zeer dom groot ding. De camera zal er vast nog een keer afgereden worden.

Kunnen ze bij die camera de beelden vanuit de meldkamer bekijken? Kunnen ze die camera ook van binnenuit besturen om rondom het voertuig te filmen?
Brandweer Papendrecht

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #97 Gepost op: 1 februari 2010, 19:24:43
Kunnen ze bij die camera de beelden vanuit de meldkamer bekijken? Kunnen ze die camera ook van binnenuit besturen om rondom het voertuig te filmen?

Op beide vragen is het antwoord ja.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 1 februari 2010, 19:43:23
En die Touran met die dome-camera rijdt nu tijdelijk (6 maanden) voor bureau Loosduinen en hij bevalt enorm. Zeer goed en helder beeld, 360 graden zicht en nét iets subtieler dan het camerapark op de Rotterdamse DHV-bus. Gelet op het feit dat de camera op het eerste gezicht niet zichtbaar is, is ie prima te gebruiken om een groep relschoppers in beeld te brengen. In de oudejaarsnacht is dat ook met succes gebeurd. Daarbij kun je natuurlijk nog discussiëren over het nut en de noodzaak van die sticker met cameratoezicht erop op bv de achterzijde, als je de verdachte via de voorzijde filmt.
greetz,  Enrique

MarcoV

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 1 februari 2010, 20:38:34

Het is inderdaad een zeer dom groot ding. De camera zal er vast nog een keer afgereden worden.

Camera is door de bijrijder met behulp van een joystick te besturen.