Auto pyromaan actief in Leiden/Oegstgeest 2009

Auteur Topic: Auto pyromaan actief in Leiden/Oegstgeest 2009  (gelezen 12990 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #40 Gepost op: 5 maart 2010, 12:14:33
Dit betrof een kas met oldtimers erin duim omhoog
Deze oldtimers waren prachtige, onvervangbare wagens! Hier is nu niet veel meer van over...  :'(

Citaat
Uitslaande brand legt onvervangbare A-Fords in de as

04/03/2010 17:25
http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/regionaal/duinenbollen/article5874153.ece/Uitslaande-brand-legt-onvervangbare-A-Fords-in-de-as

Het is het einde van de grote liefhebberij van Rijnsburger Piet Glasbergen. Een snel om zich heen grijpende brand, vermoedelijk als gevolg van kortsluiting, legde woensdagochtend vroeg de kas achter zijn huis in de as. In de kas stonden zes onvervangbare A-Fords en zeventien Solexen.

,,Dit gaat me echt heel erg aan het hart’’, zegt Glasbergen. ,,Het waren museumstukken, dat durf ik wel te zeggen. Ik heb er veel prijzen mee gewonnen en dat is nu allemaal over en uit.’’
De Rijnsburger werd gisterochtend rond half vier wakker van glasgerinkel. ,,Ik vloog naar buiten. De hele kas stond al vol rook en er waren veel vlammen. Ik heb nog gekeken of er wat te redden viel. Ik ben de kas in gegaan, om de sleutel te halen voor de twee palen voor de deur. Dat is me nog gelukt ook, kruipend onder de rook door. Zo heb ik samen met een buurman nog één van de A-Fords eruit kunnen trekken. De verf is ervan afgebladderd, door de hitte. Van de andere A-Fords, eentje uit 1929, twee uit 1930 en één uit 1931, is helemaal niks meer over. Het is een berg verwrongen staal.’’

Foto: ©Toon van der Poel
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.