Man komt om bij brand vakantiechalet tijdens redden hond - Voorthuizen 12-9-2009

Auteur Topic: Man komt om bij brand vakantiechalet tijdens redden hond - Voorthuizen 12-9-2009  (gelezen 6694 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Even een heads-up:

Middelbrand Voorthuizen caravan. Ook mmt ge- alarmeerd en iets met een hond?  :(




Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hmmm...

HV-ploeg uit Barneveld mag komen voor het ongevalsscherm. Klinkt niet echt positief...


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Hmmm...

HV-ploeg uit Barneveld mag komen voor het ongevalsscherm. Klinkt niet echt positief...

Dode bij brand in chalet Dode bij brand in chalet
VOORTHUIZEN - Bij een brand in een chalet op een camping in Voorthuizen is één dode gevallen.

De brand brak rond vijf uur vanmorgen uit. Brandweer en politie rukten meteen uit naar de camping aan de Kieftveen.

Toen de brand geblust was, is het dodelijke slachtoffer gevonden. Of er nog meer mensen in de woning aanwezig waren, kan de politie nog niet zeggen.

bron: Omroep Gelderland


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
:-X :-X :-X

http://www.hartvannederland.nl/item/27450/Dode_bij_campingbrand

Dode bij campingbrand

Bij een brand op een camping aan de Kieftveen in Voorthuizen is zaterdagmorgen één persoon om het leven gekomen.

Het zou gaan om een jonge jongen, die na het uitbreken van de brand, terug het chalet in wilde om zijn hond en telefoon te redden. De brand brak rond vijf uur uit. De brandweer is nog bezig met nablussen, waarna er onderzoek zal plaatsvinden.




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/09/12/V068.htm

Dode bij brand in Voorthuizen
Datum nieuwsfeit: 12-09-2009

Dit is een authentiek persbericht    Bron: Hulpverlening Gelderland Midden

Hulpverlening Gelderland Midden

Dode bij brand in Voorthuizen

VOORTHUIZEN Bij een brand in een houten chalet woning in Voorthuizen is zaterdagmorgen een man om het leven gekomen. Toen de brandweer iets na vijf uur aankwam was er sprake van een uitslaande brand en was er waarschijnlijk nog iemand in de woning aanwezig. Ondanks de onmiddellijke inzet van zon 15 brandweermensen bleek het niet meer mogelijk de woning te betreden. Zodra dat wel kon is de brandweer de woning binnen gegaan en werd het dodelijke slachtoffer gevonden.



Naar de oorzaak en de omstandigheden wordt door de politie Gelderland-Midden onderzoek gedaan.

Brandweermensen uit Voorthuizen en Garderen hebben de brand bestreden. Tegen vijf uur kwam de melding binnen bij de gemeenschappelijke alarmcentrale van Brandweer, Politie en ambulancedienst in Arnhem. Toen uit de melding duidelijk werd dat het om een uitslaande brand ging is, na de brandweer van Voorthuizen, ook de Garderense brandweer gealarmeerd. Na zon zes minuten was het eerste blusvoertuig ter plaatse. Tegen half negen waren alle brandweervoertuigen weer terug op hun kazerne.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/102564/Redden_van_hond_wordt_man_fataal.html

Redden van hond wordt man fataal
zaterdag 12 september 2009 11:27
   
0 stemmen

Voorthuizen - Bij een brand in een vakantiehuisje in Voorthuizen is een persoon om het leven gekomen. De brandweer ontdekte het lichaam nadat de brand geblust was. De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekendgemaakt.

Foto: Archief: Miranda van der Sloot
Rond tien voor vijf brak de brand in het houten huisje aan de Kieftveen uit. Het chalet stond al snel in lichter laaie. De bewoners konden in eerste instantie het huisje op tijd verlaten. De vriend ging echter terug het huisje in om een hond te redden.

De man kwam niet meer naar buiten. Rond half acht kon de brandweer het sein brand meester geven, van de woning was toen al weinig meer over. Bij de nacontrole in het huisje werd het lichaam van de man gevonden.

De politie is een onderzoek gestart aar de oorzaak van de brand.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Nergens lees ik iets over de hond: heeft die het nu overleefd of niet? Zo niet (en dat acht ik het meest waarschijnlijk), dan is er sprake van TWEE slachtoffers, en niet van ÉÉN, zoals nu in alle geplaatste persberichten is vermeld.

Trieste dood van die jongen, maar wel ongelooflijk liefdevol richting de hond. Gaven maar meer mensen zo om hun dieren, dat ze bij brand of overstroming niet alleen zichzelf denken maar ook aan die van de dieren die van hen afhankelijk zijn!

Ik hou heel veel van dieren - en begrijp die jongen daarom met mijn hele hart. Van zo'n bericht krijg ik dan ook tranen in mijn ogen. Jongen en hond, dat jullie samen een plekje zullen hebben in de dierenhemel !
 
En al degenen die vervolgens verzuimen om te vermelden of de actie van de jongen succes heeft gehad en daarmee in feite zijn onbaatzuchtige, misschien domme maar beslist o zo dappere daad negeren: schaam u diep!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Tja Tijgertje, heb je wel een puntje.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
tijgernest ik begrijp je standpunt maar mijn persoonlijke mening is dat geen enkel dier een mensen leven waard is. Voor een dier mag je wel ver gaan maar nooit 'te' ver. Stel dat de hond het gered had maar met dezelfde afloop voor de redder... Dat een gezin hun vader/zoon/vriend kwijt is? Wat schiet je daar dan mee op...  :-\