Man komt om bij brand vakantiechalet tijdens redden hond - Voorthuizen 12-9-2009

Auteur Topic: Man komt om bij brand vakantiechalet tijdens redden hond - Voorthuizen 12-9-2009  (gelezen 6813 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Vanuit welk oogpunt vind je dit Palm, als hulpverlener of als als eigenaar van een dier of beiden?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
tijgernest ik begrijp je standpunt maar mijn persoonlijke mening is dat geen enkel dier een mensen leven waard is.

Zelf geen trouwe viervoeter?  ::)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Ik heb net het artikel aangepast, in eerste instantie was er alleen bekend dat er een persoon vermist werd. Ik zou zelf echt niet weten of ik m'n huis in zou gaan. Ik weet zeker dat ik m'n huisdier zou willen redden, en uit emotie en adrenaline doe je het ook zo. Eigen veiligheid is op zo'n moment nog het belangrijkste, maar ik kan me zo wel voorstellen waarom die man z'n brandende huis weer binnenging. Zéér triest :'(


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168

Zelf geen trouwe viervoeter?  ::)

Al begrijp ik je standpunt wel.

Als je als HV-er tp komt, stel je natuurlijk je prioriteiten. Ik reageerde iets te snel met m'n eigen hond in m'n achterhoofd... ;)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Zeer dappere actie van het slachtoffer.
Ik hoop dat zijn nabestaanden zich indenken wat voor held hij is.
Ook al zou zijn reddingsactie niets hebben uitgericht, dan nog blijft het een heldendaad.

Om te reageren op bovenstaande discussie:
Ik zou ten aller tijde een brandend pand binnengaan om mijn hond te redden. Hij maakt deel uit van ons gezin en deelt de plaats met ieder ander.
Aangezien ik vanaf dat hij 12 weken oud was al voor hem heb gezorgd, maakt hem deel van mn leven. M'n beste vriend !! Voor die onvoorwaardelijke liefde
zal ik alles, maar dan ook echt alles geven.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Zeer dappere actie van het slachtoffer.
Ik hoop dat zijn nabestaanden zich indenken wat voor held hij is.
Ook al zou zijn reddingsactie niets hebben uitgericht, dan nog blijft het een heldendaad.

Om te reageren op bovenstaande discussie:
Ik zou ten aller tijde een brandend pand binnengaan om mijn hond te redden. Hij maakt deel uit van ons gezin en deelt de plaats met ieder ander.
Aangezien ik vanaf dat hij 12 weken oud was al voor hem heb gezorgd, maakt hem deel van mn leven. M'n beste vriend !! Voor die onvoorwaardelijke liefde
zal ik alles, maar dan ook echt alles geven.

helemaal mee eens. Die jongen heeft empathie
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Vanuit welk oogpunt vind je dit Palm, als hulpverlener of als als eigenaar van een dier of beiden?

We hebben twee katten thuis maar ik zou niet mijn leven op het spel zetten om de katten te redden als mijn huis in de brand stond. Ik zal wel proberen ze te redden maar niet mijn leven op het spel zetten. Het zijn beide hele lieve beesten (soms niet  ;)) maar het is het tweede paartje al omdat de vorige van ouderdom al overleden zijn. Je weet (en hoopt) dat je langer leeft dan je huisdieren dus je weet van te voren al dat je op een moment afscheid van ze zal moeten nemen.

Het is erg als je huisdieren wat overkomt en ik geloof dat ik dat niet erg leuk zal vinden (zacht uitgedrukt) maar ik hoop dat mijn vrouw er meer mee zit als ik omkom dan dat de katten omkoent bij een brand. Als ze vind dat ik meer vervangbaar ben dan een kat wordt het tijd voor een nieuwe slaapplek..  ;D ;D ;)

Maar ik begrijp best dat andere mensen dat anders kunnen zien voor hun huisdieren en dat ze zich willen 'opofferen'. Alleen moet je je afvragen of je familie/kennissen dat ook vinden...?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
weet iemand of er een BOT team is gewaarschuwd?

mensen stonden te scheeuwen en te gillen daar en te roepen ik denk dat dit best wat impact gaf op de brandweerlieden, ook natuurlijk dat deze man is overleden is een 27-jarige man uit Hoevelaken.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/09/12/B004.htm

Man overleden na brand houten chalet Voorthuizen

Datum nieuwsfeit: 12-09-2009
Dit is een authentiek persbericht    
Bron: Politie Gelderland-Midden

Politie Gelderland-Midden

West-Veluwe Vallei

Man overleden na brand houten chalet

VOORTHUIZEN- Een 20-jarige man uit Hoevelaken is in de vroege ochtend van zaterdag 12 september komen te overlijden bij een brand in een houten chalet woning. Dit gebeurde op een camping aan de Kieftveen in Voorthuizen.

Rond 04.50 uur kwam de melding van de brand bij de politie binnen. Toen de politie en brandweer ter plaatse kwamen bleek er sprake te zijn van een uitslaande brand en was er waarschijnlijk nog iemand in de woning aanwezig. Ondanks de onmiddellijke inzet van de brandweer en politie bleek het niet meer mogelijk de woning te betreden. Zodra de brand onder controle was is de brandweer naar binnen gegaan waar het dodelijke slachtoffer werd gevonden. De oorzaak van de brand is nog niet duidelijk en wordt door de technische recherche onderzocht. Voor enkele omwonende, die getuige van het voorval waren, is opvang geregeld door bureau Slachtofferhulp.

Zie ook het persbericht "Dode bij brand in Voorthuizen" op www.hvdgm.nl