0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Ik snap het wel, zelf heb ik een probleem met het feit dat ik met prio 3 naar de kazerne moet en dan mag ik wel met prio 1 naar het object. Iedereen kan er over zeggen wat hij wil ik blijf het krom vinden. Op dit gebied zal mijn inziens wat moeten veranderen in de vorm van erkenning en opleiding.
Om nog maar te zwijgen van de problemen van de reguliere werkgevers die hun personeel alweer voor een ongewenste melding van de werkvloer zien vertrekken, en daarover tegen de vrijwilliger gaan lopen zeuren óf zelfs de nevenfunctie van brandweervrijwilliger verbieden.Verder zijn er ook reguliere werkgevers die niet meer bereid zijn het kostbare risico te dragen van een ziekmelding t.g.v. een opgelopen verwonding/letsel tijdens een brandweerinzet of oefening.Ruud
Met alle respect maar ik denk niet dat dat een probleem is van de laatste tijd waardoor steeds meer mensen stoppen.Het gaat meer om steeds meer moeten doen.Iedereen moet een bepaald niveau halen, dat vind ik niet meer dan logisch maar extra toetsen, proeve van bekwaamheid, meer oefenen, bijscholen, langer opleiden e.d. is gewoon een aanslag op de prive tijd. Vrijwillige brandweer is en blijft een hobby. Als je daar geen plezier meer uithaalt is stoppen vaak de enige optie. Helaas
Lijkt me meer een oorzaak van snelheidsremmende maatregelen, eenrichtingsverkeer, drukte op de weg e,d, Iedereen met prio 1 naar de kazerne wordt een bende voor de deur. Maar dat is een ander onderwerp dan dit topic