Alleen patiënten met een verwijsbrief naar de SEH, anders zelf betalen

Auteur Topic: Alleen patiënten met een verwijsbrief naar de SEH, anders zelf betalen  (gelezen 14450 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #40 Gepost op: 16 september 2009, 15:55:45
Ik heb geen idee waarom je zo vreselijk overtrokken reageert...ik krijg al jaren een griepprik en haal deze normaal gesproken ook altijd in de sporthal. Afgelopen jaar was ik verhinderd en toen is er gewoon in samenspraak met de dokter een andere afspraak gemaakt met andere mensen die op die ene dag niet konden. Daarbij, de assistent kon de prik geven en de dokter is dus zelf niet gehinderd. Ronduit belachelijk is het dat jij me asociaal noemt. Kom nou toch, denk je dat ik bewust daar naartoe ga? Nee, natuurlijk niet.
Wacht even; ter verduidelijking. Heb je de griepprik wel of niet bij de HAP gehaald (dus buiten kantoortijden, niet bij je eigen HA / vervangend huisarts).


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #41 Gepost op: 16 september 2009, 16:06:07
Wacht even; ter verduidelijking. Heb je de griepprik wel of niet bij de HAP gehaald (dus buiten kantoortijden, niet bij je eigen HA / vervangend huisarts).

Wij hebben in Den Dolder een gebouw waar sinds een jaar twee huisartsen samen in zitten; die hebben gezamenlijk één assistent. Ik heb de prik gewoon overdag op een doordeweekse dag gehaald (3 uur ofzo)...dus in principe bij mijn eigen huisarts, maar de assistent heeft de prik uiteindelijk gegeven ;)

Oh...als dit op een misverstand berust (dat je dacht dat ik buiten werktijd dit gehaald heb) dan alvast excuses voor mijn ietwat boze reactie...dan zal je mijn tekst wel anders geïnterpreteerd hebben... ;). En ik die van jou dus ook...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #42 Gepost op: 16 september 2009, 16:12:01
Wij hebben in Den Dolder een gebouw waar sinds een jaar twee huisartsen samen in zitten; die hebben gezamenlijk één assistent. Ik heb de prik gewoon overdag op een doordeweekse dag gehaald (3 uur ofzo)...dus in principe bij mijn eigen huisarts, maar de assistent heeft de prik uiteindelijk gegeven ;)

Oh...als dit op een misverstand berust (dat je dacht dat ik buiten werktijd dit gehaald heb) dan alvast excuses voor mijn ietwat boze reactie...dan zal je mijn tekst wel anders geïnterpreteerd hebben... ;)

Daarom begon ik ook met "Als jij echt een 'verlate griepprik' hebt gehaald tijdens HAP uren". In dit geval dus ook mijn excuses ;).


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #43 Gepost op: 16 september 2009, 16:30:07
Daarom begon ik ook met "Als jij echt een 'verlate griepprik' hebt gehaald tijdens HAP uren". In dit geval dus ook mijn excuses ;).

Okee, dan heb ik het iets te onduidelijk opgeschreven :-[. Maar goed, het is weer opgelost O0

Blijf ik overigens benieuwd naar de ins en outs van het hele plan...want ook al komt 80% voor niks naar de spoedeisende hulp, die 20 procent die wel direct hulp nodig heeft maar nu langer moet wachten is toch nog aardig veel...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #44 Gepost op: 16 september 2009, 16:41:50
Jammer dat de berichtgeving erg beperkt is (of niet goed gelezen wordt). Indien er een situatie gecreeerd kan worden waarbij je je kan melden op 1 plek en daar zowel een huisarts als SEH beschikbaar is, hoeft niemand bang te zijn dat je van hot naar her wordt gestuurd. Ik zie daar dan ook geen probleem in. Zoals al eerder opgemerkt werd dient er dan wel een goede triage plaats te vinden.

Dat is heel leuk bedacht,
HAP op 20 minuten rijden richting noorden, en ziekenhuis 30 minuten rijden naar zuiden. laatste keren dat ik naar het ziekenhuis moest en mijn ouders( ik was op laatste krachten bij mijn ouders binnen gestrompeld) de HAP belden, vertelden wat er mankeerde was de reactie dat ik maar meteen naar de SEH van mijn eigen ziekenhuis moest.  Combinatie, medicatie, klachten etc.

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik met die allergische reactie alleen al 90 minuten reistijd had gehad. omdat ik eerst een verwijsbriefje moest halen.  :-X
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #45 Gepost op: 16 september 2009, 18:33:15
Dat is heel leuk bedacht,
HAP op 20 minuten rijden richting noorden, en ziekenhuis 30 minuten rijden naar zuiden. laatste keren dat ik naar het ziekenhuis moest en mijn ouders( ik was op laatste krachten bij mijn ouders binnen gestrompeld) de HAP belden, vertelden wat er mankeerde was de reactie dat ik maar meteen naar de SEH van mijn eigen ziekenhuis moest.  Combinatie, medicatie, klachten etc.

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik met die allergische reactie alleen al 90 minuten reistijd had gehad. omdat ik eerst een verwijsbriefje moest halen.  :-X

Waar haalt toch iedereen het rare idee vandaan dat je dan ook altijd eerst door een huisarts gezien moet worden. Zo is toch prima, jij hebt telefonisch contact gezocht met je huisarts (assistente, HAP, etc.) en die hebben triage toegepast en beoordeeld dat jij op de SEH het beste af was. Daar gaat het nu juist om dat de huisarts daar een oordeel over geeft (vaak via contact met de assistente die dat even overlegt met de huisarts) en dan vervolgens de SEH op de hoogte stelt, telefonisch, via de fax, per email of via een briefje


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #46 Gepost op: 16 september 2009, 18:50:16
Waarom doen ze dan zoveel onnodige onderzoeken... is een huisarts dan slimmer als een SEH arts? Of is een SEH arts meer op geld belust?

Een huisarts vond ik niet slimmer, integendeel, voor mijn gevoel weten ze haast niets. Vooral niet op het gebied van gewrichten. Daar hebben ze m.i. geen verstand van. En ja, ik heb er praktijkervaring mee evenals mijn neef.

Ik heb een knieblessure gehad, waar ik nog steeds last van heb, en die is behandeld door een huisarts. Het enige wat hij na een 2e consult uitkraamde was 'kraakbeen hoort te kraken' en verder werd er niets mee gedaan.
Deze dame strompelt de eerst volgende keer gewoon de SEH binnen omdat ik een huisarts bij gewrichtsaandoeningen gewoonweg niet vertrouw.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 16 september 2009, 19:24:36
Kolkie wat heb ik dan een mzzl met mijn huisarts,als zij het niet vertrouwd stuurt ze meteen door

verder vallen we hier onder HAP Zwolle en die zit tegenover het ziekenhuis,dus val je voor het ziekenhuis en breekt een been moet je eerst naar de HAP buikschuiven en dan door naar het ziekenhuis :(
hier is overigens Oldebroek-vanaf zaterdag Wezep,zo'n 15-17 km van het ziekenhuis vandaan


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #48 Gepost op: 17 september 2009, 11:36:50
Ik denk niet dat het echt veel helpt in deze discussie om individuele zaken te benoemen als zijnde algemene waarheid. Natuurlijk is het niet de bedoeling om met je gebroken been achter je aan te slepen via HAP naar SEH. Het gaat hier expliciet om het terugdringen van onzin-consulten.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #49 Gepost op: 17 september 2009, 17:02:02
Nee dus, 60% zelfverwijzers waarvan 4 op de 5 ook door de huisarts geholpen had kunnen worden. Mensen hebben het dus niet door!

Sterker nog zelfs de EHBO-instructeur gaat met een simpele snee naar de SEH omdat hij denkt daar sneller geholpen te worden...


Hallo Vesalius,
ik was idd die ehbo-instructeur. Nou ging het mij niet om de wachttijd, want ik ken de procedure hier in Hoorn op de SEH ook, heb er zelf meegedraaid.  en daar kan het nog veel langer duren dan die 1,5 uur. Hechten mag ook nog wel langer wachten..

het ging mij meer om: kan  / wil de huisarts hier iets mee, of zal ik meteen naar de SEH gaan. Misschien was dat niet helemaal duidelijk gebracht in mijn stukje.

Peter