Ja ik speel wat de boeman, maar zodoende krijg je wel een duidelijk beeld van wat je men wilt "leren". Want je ziet maar al te vaak dat men iets "leuks" wilt doen voor een oefenkaart die ze moeten afstrepen. Wil niet zeggen dat jij dit doet, maar over het algemeen.
Als ik het goed begrijp, zijn de doelen gericht zijn op het verrijken van de kennis die de mensen hebben.
Mijn idee..
Aangezien de mensen al over de kennis beschikken is dit al een zorg minder. Wellicht is het interessant om vanuit een casus in stappen te werken. Van opkomst tot het terug keren naar de kazerne.
Verdeel de groep in subgroepen (3 a 4 man) ervaren manschappen bij onervaren manschappen.
Aan de hand van een PowerPoint presentatie kan je enkele afbeeldingen laten zien die een casus uitbeelden. Afbeelding van pager die afgaat met bijv. "ongeval met beknelling daar en daar" Hierop maken zijn op een flip-over of d.m.v. post its een overzicht waar de risico's liggen. Laat de groep het werk doen en begeleid de groepen waar nodig.
Hierna volgt de volgende stap bijv. de berichtgeving van de AC. Laat de groep uitschrijven welke risico's er meer zijn waar zij op moeten letten.
etc. etc.
my two cents