(nou er is weer rust)
Ik hou het even in de peiling en zie dan de ene na de andere supermarktbezoeker die via de noorduitgang naar buiten is gegaan om vervolgens met de klok mee, en dus in onze straat tegen de storm in het parkeerterreun probeert te bereiken. Gezien de glashagel is dat echt gekkenwerk
Ik ben dus in de auto gaan zitten en heb de doorgang geblokkeerd en stuurde iedereen maar terug (op een enkele eigenwijze idioot na/"ja ik moet zo mijn kinderen halen, ik heb geen tijd om te wachten en dat soort reacties). Ondertussen geldt nu dus niet meer "ïedere seconde telt", dus ik besluit via "niet- spoed" nummer de brandweer te alarmeren. Er word aangegeven dat hetr druk is, maar ze begrijpen de situatie en zullen zeker langskomen, al kan het even duren.
Na een klein uur komt de brandweer. Ik praat ze in mn BHV vestje bij "boven de wind". Op dat moment is 70% van de glasplaten kapot, en er gaan nog steeds platen stuk.
De bevelvoerder kijkt, luistert nauwelijks en heeft zoiets van nou hier ben ik niet nodig, succes verder goedemiddag. Ze spannen niet eens een lintje om de boel af te zetten?!
Ondertussen ben ik al anderhalfuur BHV'er aan het spelen en sta helemaal perplex. Sta ik me dan druk te maken om niks? Nou ik vind nog steeds van niet. Maar ik voelde me wel aardig in mijn hemd staan. MAar dus nu mijn vraag: Als BHVér ga ik mss theoretisch mijn boekje te buiten door buiten het pand de boel te ontruimen.
1. mocht ik dat uberhaubt (ik meen van wel in algemeen belang)
2. had ik anders moeten "opschalen oid"
3. of zag ik het dan helemaal verkeerd?
Nou ja, hoor graag jullie ideeën!
Groet,
Alexander