Grote brand autobedrijf Anthoni van Leeuwenhoekstraat - Zwijndrecht 20-9-2009

Auteur Topic: Grote brand autobedrijf Anthoni van Leeuwenhoekstraat - Zwijndrecht 20-9-2009  (gelezen 6122 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
En daar ga ik, pieper is gegaan........


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
0:51:45 21-9-2009 | Prio 2 opkomen vrijewacht ivm met brand in de regio. | Brandweer | Zuid-Holland Zuid
BRW Dordrecht - Blusgroep C2 Vrijwilligers  ( 1403611 )
BRW ZH-Zuid - RcVD  ( 1403050 )
BRW ZH-Zuid - Monitorcode  ( 1403003 )


Alstu, jou bericht  :D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
En daar ga ik, pieper is gegaan........
Nou ben je lekker mee, midden in de nacht gaan herbezetten, heel veel plezier op ut oranjepark dan  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Hij gaat aardig los hier.... ruik hem al op een km afstand... geloof dat ik ff ga kijken ..
wordt vervolgd

Flinke brand bij o.a. autobedrijf.
Inmiddels boel onder controle foto's volgen


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
En dat was dus brand in de zin van het woord! Was inderdaad een garagebedrijf wat overvol stond met auto's. Lang was het een binnenbrand, maar binnen een minuut stond opeens het volledige pand zowel binnen als buiten in lichterlaaie. Ik stond op 20 meter afstand foto's te maken en heb een sprint gemaakt die ik nog nooit eerder gemaakt heb! Vervolgens achter/ onder een bestelbus gaan liggen ivm een paar zware explosies.

Het gebouw is volledig uitgebrand en wordt momenteel gesloopt en in delen afgeblust. Het gebouw is volledig dakloos: is in z'n geheel naar beneden komen zetten. Ik verwacht dat er nog wel wat aflossing komt + wat nabluswerk... Was een brand naar het zelfde principe als de VAF enkele maanden geleden, echter dan een stukje kleiner. Foto's volgen, eerst maar is een stukje slapen...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Heb je wat foto's?

Ik werp straks ook ff een blik daar.  O0


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Foto's komen er zeker aan, maar dan zul je toch even een paar uurtjes moeten wachten! ;) Overigens waren ze druk met hekken in de weer om het gebied af te zetten... Maar als je naast de kartonfabriek staat heb je het beste zicht, ik verwacht dat alle wegen vanaf de Lorentzstraat wel zijn afgezet... Het is iig interessant om te zien hoe de brand zich heeft ontwikkeld, en ik heb er toch een behoorlijk tijdje het spel 'raad het automerk' gedaan... ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik rij er straks sowieso langs (vlakbij), bijna klaar hier met de dienst. Okee, zie de foto's later op de dag nog wel ergens!  O0

Edit: Niet veel te zien, inderdaad afgesloten, veel bedrijvigheid, maar vrijwel geen brandweer meer.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Er waren vanochtend ook beelden van te zien op de ochtendjournaals. O.a. van een TAS die (achteraf) iets te dichtbij geplaatst was en met heel veel water natgehouden moest worden!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Grote brand bij autobedrijf in Zwijndrecht
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FGrote%20brand%20bij%20autobedrijf%20in%20Zwijndrecht

21 september 2009

Een grote brand heeft zondagavond in Zwijndrecht een autobedrijf aan de Anthoni van Leeuwenhoekstraat in de as gelegd. Dertig auto's gingen daarbij in vlammen op, zegt de politie.
Volgens omwonenden ging het om een fikse brand. De brand ontstond rond half twaalf 's avonds. De brandweer was met groot materieel uitgerukt, maar kon niet voorkomen dat het pand en de inventaris werden verwoest. Vier auto's konden worden gered.

Bij de brand zijn volgens de politie geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen. Eneco had de stroom in het gebied rondom de brand afgesloten. Het is nog niet duidelijk hoe de brand is ontstaan.

foto's: Pieter de Kreij

[img width=700]http://www.rijnmond.nl/files/2346948/garage2.jpg