Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening

Auteur Topic: Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening  (gelezen 13690 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #60 Gepost op: 30 september 2009, 21:21:56
Als ik het mij goed herinner is de Gooier van de KNRM thuisgebleven voor Standby. Ook was daar de Mayflower van de RB Blaricum. En natuurlijk de Seeker al mag je deze niet echt meetellen.

Het hele plan van de KNRM was zichzelf te promoten als PPP (perfect passende partner) voor waterhulpverlening binnen de veiligheidsregio. Daar was het jetplan voor bedacht en zo haastig uitgevoerd.
Dan laten ze zich niet door stomme pech (of zijn die boten echt zo krakkemikkig) uit het veld slaan en zet je nog een paard in de race

Weet iemand trouwens wat dat ding kost? ik heb mij laten vertellen 300.000 euro (uit doorgaans zeer betrouwbare bron). Ik kan het bijna niet geloven! Dan heb je wel wat over om door de brandweer omarmd te worden.

Maar is er iemand bij de oefening geweest die kan beamen dat de bijzondere eigenschappen ook werkelijk zo uit de verf gekomen zijn of dat -toen bleek dat niet alleen de brandweer, maar ook de KNRM over veilige duikersboten beschikte- dat aspect niet meer zo belicht...

De oefening had op dat gebied een eyeopener moeten worden voor de reddingsbrigades en de KNRM, maar de KNRM had de eye's wat eerder open dan gedacht dus...  ;)


Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #61 Gepost op: 30 september 2009, 21:40:07
Citaat
Weet iemand trouwens wat dat ding kost?
Welke boot bedoel je hiermee????
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #62 Gepost op: 30 september 2009, 21:48:57
Welke boot bedoel je hiermee????

De "Nikolaas Wijsenbeek" klasse...


Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #63 Gepost op: 30 september 2009, 22:07:58
KWB 1910 was bemand door mensen van KNRM Dordrecht, en als je wilt weten waar welke boot lag moet je denk ik volgende keer even langs alle station rijden, ben je soms bang dat de KNRM zijn zaak niet serieus neemt.
Dat zeker niet ,maar een boot laten over komen uit dord voor een oefening op het wolderwijd nou .nou.
maar schijnbaar is het bij jullie een staatsgeheim welke boten dan de taak overnemen.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #64 Gepost op: 30 september 2009, 22:09:18
Is dit dan die boot die voor de duikers is ingezet omdat er geen gevaar door de waterjet was ?
Nee die heeft meegedaan aan de oppervlakte waterredding.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #65 Gepost op: 30 september 2009, 22:42:07
Citaat
De "Nikolaas Wijsenbeek" klasse...
Dan zit je fout met je prijs. En goed ook, niet echt betrouwbaar dus die informant



Citaat
maar een boot laten over komen uit dord voor een oefening op het wolderwijd
 De boot is er heen geweest om de pers rond te varen.


Citaat
maar schijnbaar is het bij jullie een staatsgeheim welke boten dan de taak overnemen.
Zeker niet, normaal wordt het inter door gegeven als er een boot tijdelijk vervangen wordt voor onderhoud of andere reden, maar dat gebeurt alleen als het voor een langere periode is.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #66 Gepost op: 30 september 2009, 22:48:14
Henk heb je geen opnames vzan de oefening of was dit te ver weg ?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #67 Gepost op: 1 oktober 2009, 11:58:53
Ik vind het niet vreemd dat er een neiuwe boot ook getoont wordt aan de pers, zeker als het plan is om dit type boot meer in dit gebied in te zetten. Wat er als vervangende boot wordt ingezet is niet van belang volgens mij blijft er voldoende dekking achter in het gebied.

9910001
9910001


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #68 Gepost op: 1 oktober 2009, 12:12:11
Ik snap niet dat men zich druk maakt over dat tijdelijk verplaatsen van KNRM boten, lees KBW 1910. Volgens mij is HOGE er ook niet vies van om een heel eind weg te varen voor een evenement. Dan vertrouwen jullie ook op dekking door achterblijvende boten. Waarom dan zo moeilijk doen als de KNRM bij een binnenwater oefening graag de nieuwe binnenwater boten aanwezig laat zijn?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #69 Gepost op: 1 oktober 2009, 13:46:56
Ik snap niet dat men zich druk maakt over dat tijdelijk verplaatsen van KNRM boten, lees KBW 1910. Volgens mij is HOGE er ook niet vies van om een heel eind weg te varen voor een evenement. Dan vertrouwen jullie ook op dekking door achterblijvende boten. Waarom dan zo moeilijk doen als de KNRM bij een binnenwater oefening graag de nieuwe binnenwater boten aanwezig laat zijn?

Wanneer deed ik moeilijk over de nieuwe boot, kun je me citeren? Ik vind namelijk de nieuwe boot een uitstekende aanwinst voor de veiligheid op het water. Wat ik wel vindt (en steeds gezegd heb) is dat de KNRM slim inspeelt op nieuwe regelgeving betreffende het vervoer van- en vaarbewegingen in de buurt bij duikers. Dat is eerder een compliment dan een aanval.

Niet blijven proberen alles in het negatieve te trekken en mij dingen laten zeggen waar ik het niet mee eens ben; dat is niet aardig.  ;)

Henk