Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening

Auteur Topic: Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening  (gelezen 13834 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 22 september 2009, 21:39:09
denk ik een hele erge ziekte.

Zal wel meevallen, denk eerder erg besmettelijk.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 22 september 2009, 22:40:31
Nee henk, bij de leerdoelen staat niet "de boot  van Huizen". Het gaat om een grote communicatie oefening om regio's,en verschillende dicipline's met elkaar te laten communiceren op C2000. iets wat voorheen niet mogelijk was.De oefenstaf van alle organisatie's zijn 6 maanden bezig geweest om deze oefening mogelijk te maken. alleen jou naam ben ik daar niet tegen gekomen,dus op welke hoogte ben je van de oefening.
Dan de ziekte ,omdat bijna alle dicipline's mee doen denk ik een hele erge ziekte.

Het gaat ook niet om de boot van Huizen, maar om een van de bijzondere eigenschappen die ze heeft. En ja we zijn uitgenodigd, maar onder voorwaarden waar we niet aan konden voldoen  :'( omdat wij deze niet in de hand hebben. In een gesprek is aangegeven waar de oefening over ging en de aanverwante leerdoelen, waar ik echt niets van ga verklappen. Het is een goed opgezette oefening, niet helemaal reëel, maar dat weet men en daar gaat het ook niet om.  Ik had verwacht gezien de uitnodiging voor HOGE uit Huizen dat KNRM Huizen ook wel uitgenodigd zou worden.

Vreemd als dat niet gebeurt...

Henk

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 23 september 2009, 19:20:21
Het gaat ook niet om de boot van Huizen, maar om een van de bijzondere eigenschappen die ze heeft. En ja we zijn uitgenodigd, maar onder voorwaarden waar we niet aan konden voldoen  :'( omdat wij deze niet in de hand hebben. In een gesprek is aangegeven waar de oefening over ging en de aanverwante leerdoelen, waar ik echt niets van ga verklappen. Het is een goed opgezette oefening, niet helemaal reëel, maar dat weet men en daar gaat het ook niet om.  Ik had verwacht gezien de uitnodiging voor HOGE uit Huizen dat KNRM Huizen ook wel uitgenodigd zou worden.

Vreemd als dat niet gebeurt...

Henk

Henk

Leg mij eens uit wat nou zo bijzonder is aan de boot van huizen,behalve dat het een jet is, de bemanning blijf het zelfde.
En aan welke voorwaarden kunnen jullie niet voldoen?
De knrm zal zeker hun parade paartje willen laten zien,zeker omdat de media aanwezig is,alleen is hun inzet gebied dan niet bemand.
Wat ik wel begrepen heb,is dat er na de oefening nog wat gevaren wordt,door sommige dicipline's.
dus misschien dat huizen wel aanwezig is.
dus brandstof wordt er doorheen gejaagd,leuk om uit t leggen aan de donateurs,gelden uit ervenissen,legaten,enz.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2009, 22:41:06
Henk

Leg mij eens uit wat nou zo bijzonder is aan de boot van huizen,behalve dat het een jet is, de bemanning blijf het zelfde.
En aan welke voorwaarden kunnen jullie niet voldoen?
De knrm zal zeker hun parade paartje willen laten zien,zeker omdat de media aanwezig is,alleen is hun inzet gebied dan niet bemand.
Wat ik wel begrepen heb,is dat er na de oefening nog wat gevaren wordt,door sommige dicipline's.
dus misschien dat huizen wel aanwezig is.
dus brandstof wordt er doorheen gejaagd,leuk om uit t leggen aan de donateurs,gelden uit ervenissen,legaten,enz.

Na de oefening zal blijken wat zo bijzonder aan de boot van Huizen was en waarom dat zoveel uitmaakt.

De voorwaarde die ons gesteld is aan het mogen meedoen aan de oefening is dat we vriendjes moesten worden met de KNRM Huizen en de voorzitter van dat KNRM station, tevens burgemeester van deze plaats. Een verklaring van de hand van de KNRM Huizen en haar voorzitter cq de burgemeester dat zij geen bezwaar hebben tegen onze deelname. Dat gaat ons niet lukken.

Dat blauwtje gaan we dus dan ook niet lopen.

Henk

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #14 Gepost op: 23 september 2009, 23:29:22
Het gebied van Huizen wordt gewoon gedekt door een andere boot.
Hulpverlening blijft gewoon door gaan ook als je oefend. Jammer dat Hoge er niet bij is.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 24 september 2009, 21:31:39
Na de oefening zal blijken wat zo bijzonder aan de boot van Huizen was en waarom dat zoveel uitmaakt.

De voorwaarde die ons gesteld is aan het mogen meedoen aan de oefening is dat we vriendjes moesten worden met de KNRM Huizen en de voorzitter van dat KNRM station, tevens burgemeester van deze plaats. Een verklaring van de hand van de KNRM Huizen en haar voorzitter cq de burgemeester dat zij geen bezwaar hebben tegen onze deelname. Dat gaat ons niet lukken.

Dat blauwtje gaan we dus dan ook niet lopen.

Henk
Henk
 Hieruit begrijp ik dat je bent benaderd door de knrm en niet door de gehele oefenstaf.
De angst voor de geweldige inzetbaarheid van dat type boot, boezemd mij totaal geen zorgen.
nogmaals, de bemanning blijft hetzelfde, een jet en een blikken vaartuig.
Voorwat de leerdoelen betreft, De gene die mee doen van ons. 2 boten + volledige bemanning, zijn bewust niet op de hoogte gesteld van de doelen die gehaald moeten worden.Dit heeft een reden.
Als de (leer)doelen bekend zijn hoeven wij niet te oefenen
Maar ook intern hopen wij op deze manier veel rendement uit de oefening te halen.
Dat veel eenheden het draaiboek uit het hoofd weten, daar ben ik van overtuigd.
Hoe de oefening is verlopen, naar mijn idee zal ik zeker laten weten.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 24 september 2009, 21:36:59
Het gebied van Huizen wordt gewoon gedekt door een andere boot.
Hulpverlening blijft gewoon door gaan ook als je oefend. Jammer dat Hoge er niet bij is.
wil ik graag weten, welke boot van de knrm het gebied gaat dekken,en die van Elburg.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #17 Gepost op: 24 september 2009, 22:20:04
Hoezo wil je dat weten dan???
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #18 Gepost op: 25 september 2009, 08:48:22
Oeh ik zit dit topic nu pas, ik wist ook nergens vanaf  :o Ik ga morgen daar zeker wel een kijkje nemen.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 25 september 2009, 10:28:47
Henk
 Hieruit begrijp ik dat je bent benaderd door de knrm en niet door de gehele oefenstaf.
De angst voor de geweldige inzetbaarheid van dat type boot, boezemd mij totaal geen zorgen.
nogmaals, de bemanning blijft hetzelfde, een jet en een blikken vaartuig.
Voorwat de leerdoelen betreft, De gene die mee doen van ons. 2 boten + volledige bemanning, zijn bewust niet op de hoogte gesteld van de doelen die gehaald moeten worden.Dit heeft een reden.
Als de (leer)doelen bekend zijn hoeven wij niet te oefenen
Maar ook intern hopen wij op deze manier veel rendement uit de oefening te halen.
Dat veel eenheden het draaiboek uit het hoofd weten, daar ben ik van overtuigd.
Hoe de oefening is verlopen, naar mijn idee zal ik zeker laten weten.

Door de KNRM? Lees eerst eens dit topic even door, dan weet je wel beter. Wij zijn benaderd door de brandweer Flevoland, opleiden en oefenen. Zij weten dat wij in de praktijk wel eens haantje de voorste spelen en vonden het dan ook redelijk ons bij een oefening te betrekken. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat partijen die mot met elkaar hebben samen een oefening draaien. En bovendien moet men rekening houden met onze "burrie" die naast HOGE hater, ook hoofd van de veiligheidsregio is.

En neem van mij nou maar aan dat die nieuwe boot echt aan de oefening meedoet. Anders had Huizen deze niet als eerste (nouja, tweede) toegewezen gekregen. De KNRM weet wat er speelt en ze zijn niet gek.

Henk