Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening

Auteur Topic: Ongeval op het water bij grootschalige multidisciplinaire oefening  (gelezen 13824 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 26 september 2009, 19:21:58
Het ziet er naar uit dat iemand zijn ongelijk moet bekennen.... ;)

1735499   09:51:51   26-09-09   OEF ZEEWOLDE IN ZICHT PRIO 3, STATION ELB/HUIWEST/HUIOOST
K.N.R.M. Kustwachtcentrum  (OOST + RB Blaricum Gooimeer/Eemmeer/Nijkerk
1735498   09:51:51   26-09-09   OEF ZEEWOLDE IN ZICHT PRIO 3, STATION ELB/HUIWEST/HUIOOST
K.N.R.M. Kustwachtcentrum  (WEST + RB Naarden Gooimeer/IJmeer/Markermee
1735458   09:51:51   26-09-09   OEF ZEEWOLDE IN ZICHT PRIO 3, STATION ELB/HUIWEST/HUIOOST
K.N.R.M. Kustwachtcentrum  (Elburg - Bemanning Orca)  
1735099   09:51:51   26-09-09   OEF ZEEWOLDE IN ZICHT PRIO 3, STATION ELB/HUIWEST/HUIOOST
K.N.R.M. Kustwachtcentrum  (Lichtkrant K.N.R.M. Hoofdkantoor IJmuiden)
1735064   09:51:51   26-09-09   OEF ZEEWOLDE IN ZICHT PRIO 3, STATION ELB/HUIWEST/HUIOOST
K.N.R.M. Kustwachtcentrum  (Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek)  
1735056   09:51:51   26-09-09   OEF ZEEWOLDE IN ZICHT PRIO 3, STATION ELB/HUIWEST/HUIOOST
K.N.R.M. Kustwachtcentrum  (Lichtkrant Meldkamer N.O Gelderland)

Henk
ik moet mijn ongelijk erkennen.het gaat nog verder de boot van dordrecht deed mee.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 26 september 2009, 19:33:46
De nieuwe (2de hands) boot van Reddingsbrigade Biddinghuizen  ;)

p2kflex
09:58:07 26-09-09GROUP-1oefening! : 142 181 171 06222 994 WOLDERWIJD ZEEWOLDE SCHEEPVAART ONGEVAL OP WATER

0700380 Reddingsbrigade Biddinghuizen

Moet nog beplakt worden denk ik  :P

En wat was het geheime aan de nieuwe boot van Huizen nou? ;D

Joost
/quote]Deze week komt de belettering binnen voor de boot van biddinghuizen.
Het grootste geheim is, dat huizen de koppeling eruit gevaren heeft gisteren
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 26 september 2009, 21:36:58
De nieuwe (2de hands) boot van Reddingsbrigade Biddinghuizen  ;)

p2kflex
09:58:07 26-09-09GROUP-1oefening! : 142 181 171 06222 994 WOLDERWIJD ZEEWOLDE SCHEEPVAART ONGEVAL OP WATER

0700380 Reddingsbrigade Biddinghuizen

Moet nog beplakt worden denk ik  :P

En wat was het geheime aan de nieuwe boot van Huizen nou? ;D

Joost

De ziekte was SARS. Wat bij de oefening moest blijken dat als er duikers in het water zijn de boten zonder schroefbescherming op afstand moeten blijven. Ook mogen ze geen brandweer meer vervoeren. Vandaar dat de boot van huizen naar voren geschoven is, zoadat deze kon laten zien dat de KNRM aan deze behoefte kan voorzien. Alleen een beetje jammer dat de boot uitgerekend nu kampt met software probleempjes en dus niet mee kon doen.

Ik zal morgen als ik thuis weer thuis kom van de begeleiding in Lelystad het radioverkeer van het ongeval bij Lelystad en van de oefening on-lne zetten.

Ging niet slecht, al kan het altijd beter natuurlijk.

Henk

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 26 september 2009, 21:43:10

Da's na iedere oefening. Klein of groot, er zijn altijd verbeterpunten / evaluatie nodig.  ;)
Dus ja, het kan ALTIJD beter... ;)

Eigenlijk is het nooit goed...want kan altijd beter... ;D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 26 september 2009, 21:48:42
De ziekte was SARS. Wat bij de oefening moest blijken dat als er duikers in het water zijn de boten zonder schroefbescherming op afstand moeten blijven. Ook mogen ze geen brandweer meer vervoeren. Vandaar dat de boot van huizen naar voren geschoven is, zoadat deze kon laten zien dat de KNRM aan deze behoefte kan voorzien. Alleen een beetje jammer dat de boot uitgerekend nu kampt met software probleempjes en dus niet mee kon doen.

Ik zal morgen als ik thuis weer thuis kom van de begeleiding in Lelystad het radioverkeer van het ongeval bij Lelystad en van de oefening on-lne zetten.

Henk

kan dus bij een Jet aandrijving de duikers nooit gewond raken??  ???

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 26 september 2009, 21:54:55
kan dus bij een Jet aandrijving de duikers nooit gewond raken??  ???

Er worden geen plakjes gesneden van de duiker.

De duiker kan hoogstens een verstopping veroorzaken, maar raakt daarbij niet gewond. (Tenzij je 'm daarvoor echt hard gaat slaan natuurlijk  >:( ) Er mochten bij het waterongeval bij Urk zelfs geen brandweerduikers mee met Mamoet, alleen de eigen duikers.

Henk

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 26 september 2009, 21:56:43
Er worden geen plakjes gesneden van de duiker.

De duiker kan hoogstens een verstopping veroorzaken, maar raakt daarbij niet gewond. (Tenzij je 'm daarvoor echt hard gaat slaan natuurlijk  >:( )

Henk

Hoe groot zijn de aanzuig openingen? Worden deze openingen nog afgeschermd?  :)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 26 september 2009, 22:10:17
Hoe groot zijn de aanzuig openingen? Worden deze openingen nog afgeschermd?  :)
Bij de jets van de KLPD zijn ze 40 CM in doorsnee daar zit een anti plasiczakken cq duikers rooster voor.

Henk

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 26 september 2009, 22:16:51

Henk

Sorry henk maar je verhaal klopt van geen kanten.
Er was een veilige zone gemaakt voor de duikers waar geen boten mochten komen, behalve die wan de brandweer duikers.
De boot van huizen heeft niet mee gedaan , dat was die van dordrecht.
en die was ook betrokken bij de oppervlaktereddingen.

scrambel

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 26 september 2009, 22:24:03
Er waren heel veel verschillende hulpdiensten aanwezig. De boten waren van de KNRM, politie, brandweer, leger en reddingsbrigade. Maar sommige boten kon ik ook niet herkennen.

Ben vandaag zelf waterslachtoffer geweest bij deze oefening. Goed opgezet, alleen sommige dingen niet helemaal realistisch, maar zeker leerzaam voor alle hulpdiensten.

Voor mensen die niet precies wisten wat het verhaal was van de oefening, hieronder het verhaal:
Woensdag is er iemand van een partyschip gehaald met een onbekende ziekte (fictief), dit partyschip was met een aantal revalidatiepatienten een weekje weg. Nu bleek het allemaal ernstiger te zijn en moest de boot aanmeren in  Zeewolde.
Er is hier al opvang voor geregeld.
Bij het binnenvaren van de haven ramt het partyschip alleen een driemaster, waar problemen bij de motor ontstaan.  Verschillende mensen op de driemaster lopen brandwonden op door de stoom die vrijkomt en een aantal mensen springt van angst over boord.
Verschillende hulpdiensten worden opgeroepen om de mensen van de boten te evacueren en de slachtoffers uit het water te halen.

Wanneer later die dag het partyschip in de haven moet aanmeren, komen inwoners van Zeewolde in opstand, omdat zij demonsteren tegen de komst van de boot.
Ik weet niet op welke boot je hebt gezeten.maar grote lof voor de rol die de slachtoffers speelden,de smink was bijna niet van echt te onderschijden.Heb dit ook aangegeven in de evaluatie naar de oefenstaf toe