Als ik het mij goed herinner is de Gooier van de KNRM thuisgebleven voor Standby. Ook was daar de Mayflower van de RB Blaricum. En natuurlijk de Seeker al mag je deze niet echt meetellen.
Het hele plan van de KNRM was zichzelf te promoten als PPP (perfect passende partner) voor waterhulpverlening binnen de veiligheidsregio. Daar was het jetplan voor bedacht en zo haastig uitgevoerd.
Dan laten ze zich niet door stomme pech (of zijn die boten echt zo krakkemikkig) uit het veld slaan en zet je nog een paard in de race
Weet iemand trouwens wat dat ding kost? ik heb mij laten vertellen 300.000 euro (uit doorgaans zeer betrouwbare bron). Ik kan het bijna niet geloven! Dan heb je wel wat over om door de brandweer omarmd te worden.
Maar is er iemand bij de oefening geweest die kan beamen dat de bijzondere eigenschappen ook werkelijk zo uit de verf gekomen zijn of dat -toen bleek dat niet alleen de brandweer, maar ook de KNRM over veilige duikersboten beschikte- dat aspect niet meer zo belicht...
De oefening had op dat gebied een eyeopener moeten worden voor de reddingsbrigades en de KNRM, maar de KNRM had de eye's wat eerder open dan gedacht dus...
Henk