GRIP 1 Voertuig te water A4 L 12,0 - Hoofddorp 08-01-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Voertuig te water A4 L 12,0 - Hoofddorp 08-01-2009  (gelezen 9013 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Harriezee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2009, 00:21:26
Die vraag kun je ook stellen in het gebied van Hoofddorp!

Hillegom kan daar binnen 10 minuten tp zijn en Leiden dekt de Bollenstreek.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2009, 02:03:04
het is geen kennermerland heh dus dan wordt die van haarlem altijd opgeroepen
Regionale ondersteuning is heel gebruikelijk hoor!  :)

plus als Hillegom opgeroepen wordt moeten ze uit hun hoofd rijden, want de tom-tom heeft alleen hollands-midden
Hoe denk je dat ze dat de afgelopen honderd jaar deden...  ::)
De jongens uit Hillegom weten echt de A4 bij Hoofddorp wel te vinden hoor!  ;D :D
Samen sterk in de hulpverlening!


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2009, 13:01:17
Zullen we er voor het gemak maar gewoon vanuit gaan dat de mensen die ervoor geleerd hebben, hun werk goed gedaan hebben? O0
Als je het zelf zo goed weet ga je maar solliciteren voor brandweerkundig centralist ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2009, 13:02:22
Zullen we er voor het gemak maar gewoon vanuit gaan dat de mensen die ervoor geleerd hebben, hun werk goed gedaan hebben? O0
Als je het zelf zo goed weet ga je maar solliciteren voor brandweerkundig centralist ;)

Helemaal mee eens, kunnen we nu weer ontopic!

In plaats van over de alarmering te praten, kunnen we het beter hebben over het super optreden van de omstanders! O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2009, 08:35:38
Helemaal mee eens, kunnen we nu weer ontopic!

In plaats van over de alarmering te praten, kunnen we het beter hebben over het super optreden van de omstanders! O0

Jerommeke,

daar sluit ik me graag bij aan. Voor Kennemerland is de lokatie gewoon slecht aan te rijden. Voorheen had je nog de Finex/ bussluis waar je vanaf de Bennebroekerweg de A4 op kon schieten, maar die is niet meer. Dus nu eerst helemaal naar alslag Nieuw-Vennep en dan weer helemaal terug. Lifeline ! was als eerste ter plaatse van de witte kolom.

Zonder deze omstanders had deze persoon het nooit overleefd kunnen we rustig stellen. Auto zakte, nadat ie 15 meter over het ijs was gegeleden, met de neus naar beneden door het ijs. De omstanders hebben de auto gedraaid en konden zo het slachtoffer uit het voertuig halen.

RR (top reactie van de omstanders, bedankt!)
Elke hulpverlening start met communicatie.


bertje den haag

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #25 Gepost op: 7 februari 2012, 16:05:37
leuk om even terug te lezen al is het een tjdje geleden.
Ik was die tijd taxichauffeur en moest een klant in hoofddorp ophalen.Toen ik nog voor de afslag reed zag ik een
aantal auto's op de vluchtstrook staan.Ik keek even op en zag een auto op zijn kop in het water liggen,ik twijfelde nie en remde gelijk.
toen ik bij de waterkant kwam zaten de mensen maar te kijken naar de auto en ik vroeg wat er was gebeurd.naderhand hoorde ik dus dat de chauffeur nog in de auto zat.....ongelovelijk hoe kan je blijven kijken als je weet dat er nog iemand in zit sensatie zoekers zeg ik!ik twijfelde niet en deed me pak uit omdat ik nog een klant moest halen.gelukkig als er 1 schaap over de dam springt volgen er meer en dus kwamen er nog 4 mensen helpen.Ik had een schroefmachine in me auto liggen en probeerde het raam in te slaan,dat lukte dus niet en kwam op het idee om de auto te proberen om te draaien en gelukkig lukte het.en zo kon de bestuurder eruit worden gehaald en toen kwamen de hulpdiensten.Nou voel ik mezelf geen held maar ik denk dat de bestuurder het niet had overleefd zonder deze actie!Zelf heb ik een handdoek gekregen van de ambulance personeel en trok me pak weer aan,nou wouden ze me voor controle meenemen maar ik moest me klant ophalen!Beetje jammer dat ik er verder nix meer overgehoord heb ook al had ik mijn gegevens doorgegeven!een bedankie zou wel op zijn plaats geweest zijn maar helaas.......Maar de volgende keer zou ik zeker weer niet gaan twijfelen!!
mvg bert


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #26 Gepost op: 7 februari 2012, 16:31:15
leuk om even terug te lezen al is het een tjdje geleden.
(...)Beetje jammer dat ik er verder nix meer overgehoord heb ook al had ik mijn gegevens doorgegeven!een bedankie zou wel op zijn plaats geweest zijn maar helaas.......Maar de volgende keer zou ik zeker weer niet gaan twijfelen!!

Goede actie van je!

Het gebeurt inderdaad niet altijd dat spontane hulpverleners achteraf nog benaderd worden voor een bedankje o.i.d.
Bij de Poldercrash is daar wel erg veel aandacht voor geweest, maar was het moeilijk om iedereen te achterhalen.
Dat is eigenlijk ook zo bij kleinere incidenten. Gegevens worden ook niet altijd tussen de diensten uitgewisseld; iedereen heeft een eigen taak ter plaatse en gaat daarna weer op pad voor de volgende klus. Feitelijk worden NAW-gegevens vooral door de politie geregistreerd voor hun proces verbaal e.d. De ambulancedienst gaat het alleen om gegevens van de patiënt en de brandweer registreert niets. Is voor hun verder ook niet nodig.

Zo heb ik zelf afgelopen zondag bij een reanimatie/beroerte geholpen. Was "in burger" en heb me wel als brandweercollega-met-EHBO gemeld en geholpen, maar zodra er naast 2 politie-auto's 2 ambu's ter plaatse erbij waren gekomen heb ik mij terug getrokken en gewoon verder gegaan. Omdat het een andere regio was ook niet kunnen achterhalen hoe het afgelopen is. Dat is jammer, maar je gaat er vanuit dat je je best gedaan hebt en de ervaring helpt weer voor een eventuele volgende keer.
  
Jouw klant zal wel raar opgekeken hebben zeker?