Mooiste redvoertuig?

Auteur Topic: Mooiste redvoertuig?  (gelezen 41199 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rene112

• Gast
Reactie #150 Gepost op: 2 september 2004, 21:48:16
Die van Amsterdam was heel vlug van het toneel verdwenen en Amsterdam zal zich denkelijk nooit meer in een hoogwerkeravontuur storten.

Zeg nooit nooit Johan ;)
Volgens mijn informatie gaat een werkgroep van diverse korpsen (op initiatief van Amsterdam) aan de slag met de gezamenlijke aanschaf van div. redvoertuigen waaronder hoogwerkers!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

jwpots

• Gast
Reactie #151 Gepost op: 2 september 2004, 22:48:45
Zeg nooit nooit Johan ;)
Volgens mijn informatie gaat een werkgroep van diverse korpsen (op initiatief van Amsterdam) aan de slag met de gezamenlijke aanschaf van div. redvoertuigen waaronder hoogwerkers!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
"Waaronder hoogwerkers" schrijf jij René, dus zal er worden gekeken als ik het goed begrijp naar hoogwerkers EN autoladders. Het is dus helemaal niet gezegd dat de hoogwerkers voor Amsterdam zelf zijn bestemd.

jwpots

• Gast
Reactie #152 Gepost op: 2 september 2004, 22:58:19
Even een oude koe uit de sloot halen om geen nieuw topic te hoeven openen....

Ik heb nl een vraagje over dit onderwerp :). Afgelopen week waren wij weer eens op bezoek bij de brandweer van Eindhoven-Centrum. Het gesprek belandde op het onderwerp "nieuwe hoogwerkers". Dit jaar heeft men namelijk twee hagelnieuwe hoogwerkers besteld bij Hilton in Maastricht. Beide voertuigen worden gebouwd op een Daf CF-chassis en gaan erg veel lijken op de nieuwe hoogwerker van de brandweer Brunssum.

Toen vertelde een van de lieden doodleuk dat deze hoogwerkers een maximale redhoogte van 34 meter en een maximale vlucht van 27,5 meter krijgen. pfew! Ik meende dat alleen Almere een dergelijke hoogwerker had maar nu blijkt dit een 32-meter Bronto te zijn.

Weet er iemand hier of er al hoogwerkers met een redhoogte van 34 meter of hoger in Nederland actief zijn bij reguliere brandweerkorpsen? En zo ja, waar dan? Dat gigading van Schiphol laat ik dan dus even buiten beschouwing....
Ja, 1 voor Woensel en 1 voor Eindhoven-Centrum op een Daf FFN CF75

Rene112

• Gast
Reactie #153 Gepost op: 2 september 2004, 23:00:41
"Waaronder hoogwerkers" schrijf jij René, dus zal er worden gekeken als ik het goed begrijp naar hoogwerkers EN autoladders. Het is dus helemaal niet gezegd dat de hoogwerkers voor Amsterdam zelf zijn bestemd.

Haha, scherp Johan!

Ik heb de uitnodiging gezien (bij mijn ex-werkgever) die ook is uitgenodigd voor deze projectgroep. En bij de inbreng van Amsterdam stond 'vervanging van x autoladders door y autoladders en 1 hoogwerker'.

Natuurlijk is dit allemaal concept en in een heel prematuur stadium... maar wie weet wat er nog uit kan komen!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #154 Gepost op: 2 september 2004, 23:00:59
Ja dat wist ik inmiddels ook maar de vraag is of dit nu de grootste reguliere HW's van Nederland worden of dat er ergens in Nederland nog een even grote of grotere is?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

jwpots

• Gast
Reactie #155 Gepost op: 2 september 2004, 23:28:08

Weet er iemand hier of er al hoogwerkers met een redhoogte van 34 meter of hoger in Nederland actief zijn bij reguliere brandweerkorpsen? En zo ja, waar dan?
De nieuwe van de Haarlemmermeer is ook 33 mtr. op een Scania met een Vema opbouw. Of de oude van de Shell, maar die is niet meer in brandweerhanden maar in bezit van een hoogwerkerverhuurder ergens in het Groningse gebied. Die gaat 55 mtr. de hoogte in.

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #156 Gepost op: 2 september 2004, 23:47:25
Nee, niet weer :-)

De hele discussie over hoogste redvoertuig hebben we helemaal in het begin van dit item al gehad....

Maar ik begrijp dat het 112Brabant specifiek gaat over de hoogste hoogwerker die momenteel in gemeentelijke brandweerdienst is?

Gr
Erik

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #157 Gepost op: 2 september 2004, 23:52:01
Nee, niet weer :-)

De hele discussie over hoogste redvoertuig hebben we helemaal in het begin van dit item al gehad....

Maar ik begrijp dat het 112Brabant specifiek gaat over de hoogste hoogwerker die momenteel in gemeentelijke brandweerdienst is?

Gr
Erik

Toen was er geen duidelijk antwoord gekomen. Vraag is gewoon of Eindhoven straks de grootste hoogwerkers in gemeentelijke dienst heeft en zo nee, welk korps er nog grotere heeft.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

limboke

• Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #158 Gepost op: 3 september 2004, 08:38:37
Hoogwwerker 1551 van Maastricht

[verwijderd door de admin ivm upgrade forum]

limboke

• Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • Voertuigen fotografie.