Mooiste redvoertuig?

Auteur Topic: Mooiste redvoertuig?  (gelezen 40974 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #160 Gepost op: 3 september 2004, 08:43:38
Hoogwerker brandweer Nijmegen.


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #161 Gepost op: 3 september 2004, 09:36:38
Toen was er geen duidelijk antwoord gekomen. Vraag is gewoon of Eindhoven straks de grootste hoogwerkers in gemeentelijke dienst heeft en zo nee, welk korps er nog grotere heeft.

Dat zeg ik toch ook? De vraagstelling toen was anders. het ging toen algemeen over het hoogste redvoertuig dat in Nederland bij de brandweer in dienst was/is.
Jij wilt specifiek weten wat de hoogste hoogwerker momenteel in gemeentelijke brandweerdienst is om straks te kunnen zeggen dat Eindhoven de hoogste hoogwerker (34 meter) van Nederland heeft :-)

En voor zover ik weet mag je dat zeggen, zeker als Johan Pots volgens zijn administratie niet verder komt dan de 33 meter van Haarlemmermeer. Als ik zo nog ff terugsnuffel kom ik bij de huidige gemeentelijke hoogwerkers ook niet verder dan 32/33 meter...

Shell Pernis had inderdaad de hoogste brandweerhoogwerker ooit in Nederland in dienst met 55 meter. Het aardige is wel dat de nieuwe hoogwerkers van Eindhoven met 34 meter niet eens de hoogste redvoertuigen zijn die in Eindhoven hebben rondgereden. Zoals eerder gemeld heeft de Philips-brandweer de beschikking gehad over een autoladder van 37 meter.

Wordt trouwens tijd dat er eens een korps iets spectaculairs gaat doen. Telkens een metertje erbij schiet niet op.

Gr
Erik


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #162 Gepost op: 3 september 2004, 11:46:50
Brandweer Antwerpen (B) heeft naast enkele gewone ladders ook een autoladder AL28 Iveco 260E42/Magirus
in dienst sinds 1999, kazerne Wacht Linkeroever.
Ik vermoed dat ie toch wel een mtertje of 40 hoog is en ik denk zelfs hoger maar weet het niet.

Een foto:


Foto: Site BVV.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #163 Gepost op: 3 september 2004, 14:37:42
Brandweer Antwerpen (B) heeft naast enkele gewone ladders ook een autoladder AL28 Iveco 260E42/Magirus
in dienst sinds 1999, kazerne Wacht Linkeroever.
Ik vermoed dat ie toch wel een mtertje of 40 hoog is en ik denk zelfs hoger maar weet het niet.

Een foto:

gezien het aantal trappen die in het ladderpakket zitten denk ik ook dat deze een meter of 40, is.Ik tel er zo al 4


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #164 Gepost op: 3 september 2004, 15:29:36
Antwerpen heeft al sinds jaar-en-dag een autoladder met een ladder van 50 meter in dienst.

De Iveco 260E42 is inderdaad de nieuwe versie (met ladder van Magirus.

Ps: ik weet niet of ffemt19 de foto zelf gemaakt heeft, maar ik vermoed dat we er op hetzelfde moment gestaan hebben. De foto is gemaakt met een uitstap van Fokus100.

Gr
Erik

[verwijderd door de admin ivm upgrade forum]


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #165 Gepost op: 3 september 2004, 15:30:24
En dit is de oude 50-meter ladder van Antwerpen.

Gr
Erik

[verwijderd door de admin ivm upgrade forum]


jwpots

  • Gast
Reactie #166 Gepost op: 4 september 2004, 12:49:13
Dat zeg ik toch ook? De vraagstelling toen was anders. het ging toen algemeen over het hoogste redvoertuig dat in Nederland bij de brandweer in dienst was/is.
Jij wilt specifiek weten wat de hoogste hoogwerker momenteel in gemeentelijke brandweerdienst is om straks te kunnen zeggen dat Eindhoven de hoogste hoogwerker (34 meter) van Nederland heeft :-)

En voor zover ik weet mag je dat zeggen, zeker als Johan Pots volgens zijn administratie niet verder komt dan de 33 meter van Haarlemmermeer. Als ik zo nog ff terugsnuffel kom ik bij de huidige gemeentelijke hoogwerkers ook niet verder dan 32/33 meter...

Shell Pernis had inderdaad de hoogste brandweerhoogwerker ooit in Nederland in dienst met 55 meter. Het aardige is wel dat de nieuwe hoogwerkers van Eindhoven met 34 meter niet eens de hoogste redvoertuigen zijn die in Eindhoven hebben rondgereden. Zoals eerder gemeld heeft de Philips-brandweer de beschikking gehad over een autoladder van 37 meter.

Wordt trouwens tijd dat er eens een korps iets spectaculairs gaat doen. Telkens een metertje erbij schiet niet op.

Gr
Erik
Mensen, ik heb ze even opgezocht.

Hoogwerkers van 30.00 of hoger, gaan we:

Almere                   Bronto                32.00 mtr.
Deventer               Vema                  32.00 mtr.
Haarlemmermeer   Vema                  33.00 mtr.
Roosendaal           Bronto                 30.00 mtr.
Terneuzen             Bronto                32.00 mtr.
Tiel                        Wümag               32.00 mtr.
Tilburg                   Hilton                  30.00 mtr.
Veenendaal           Bronto                32.00 mtr.
Zaanstad               Bronto                32.00 mtr
Zeist                      Wümag               32.00 mtr.
Zutphen                Wümag               32.00 mtr.  

Meer zijn er bij mij niet bekend.


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #167 Gepost op: 4 september 2004, 13:09:23
Nee, de foto van de ladder van Antwerpen komt van de site van VBB.
Was er vergeten de bron bij te zetten.

Is bij deze rechtgezet.

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #168 Gepost op: 11 september 2004, 17:05:42
Dit is toch ook wel een aardige autoladder. Een Knikladder van de brandweer Brecht.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #169 Gepost op: 12 september 2004, 20:22:31
Ik vind die van Waalwijk best wel mooi