Mooiste redvoertuig?

Auteur Topic: Mooiste redvoertuig?  (gelezen 42296 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DDJ

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2004, 10:37:44
Dik, wat voor opbouw heeft die HW van Elburg?

Het is een Hilton opbouw die ik meen uit 1987 is en altijd op een HW van Zaanstad heeft gezeten

Groeten Dik

Bralo20

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2004, 15:47:04
Na alle foto's bekeken te hebben is die van Terneuzen toch de mooiste.
En alleen maar omdat deze lift in brandweerrood is meegeschilderd. De overige HW-ers hebben allen een witte lift.

Groetjes
Guust

Het is inderdaad een mooi voertuig alleen zie ik er 1 probleem in.  Ik zie dat men gebruik gemaakt heeft van een mooi daf chassis en cabine.  Helaas is de cabine voor de vooras en dus voor het eigenlijke chassis opgehangen.  Op zich is dit een mooie oplossing om de wagen te verlagen maar de gevolgen hiervan zullen binnen een kleine 10 jaar duidelijk worden.  Dan zal mogelijk blijken dat dit toch niet de geschikte oplossing is.  Als je kiest voor een cabine dat voor de vooras opgehangen is dan moet je kiezen voor een Mercedes Econic, de Econic is de enige wagen die speciaal voor o.a. zulke doeleinden ontwikkeld werd.  Elke andere variant (Renault, Iveco, etc...) heeft mogelijk ooit met problemen te kampen.  Het ene merk al sneller dan het andere.  Het gekende probleem van dergelijke wagens is het scheuren van het chassis.

Hopelijk is het ondertussen al wat verbeterd maar dit neemt niet weg dat de chassis en ook de cabines hiervoor niet gemaakt zijn ;)

Mvg,

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2004, 16:13:29
Hé Ronald,

Waarom meld je niet dat deze fot van Erik Schwarz is?!  >:(

Groeten,

Joop
laten we elkaar wel op een normale manier met elkaar omgaan,als je twijfeld over de maker van een foto kan dat op een normale manier.En er hoeft niet meteen boos gereageert te worden.

firemanr

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2004, 16:43:40
Het is inderdaad een mooi voertuig alleen zie ik er 1 probleem in.  Ik zie dat men gebruik gemaakt heeft van een mooi daf chassis en cabine.  Helaas is de cabine voor de vooras en dus voor het eigenlijke chassis opgehangen.  Op zich is dit een mooie oplossing om de wagen te verlagen maar de gevolgen hiervan zullen binnen een kleine 10 jaar duidelijk worden.  Dan zal mogelijk blijken dat dit toch niet de geschikte oplossing is.  Als je kiest voor een cabine dat voor de vooras opgehangen is dan moet je kiezen voor een Mercedes Econic, de Econic is de enige wagen die speciaal voor o.a. zulke doeleinden ontwikkeld werd.  Elke andere variant (Renault, Iveco, etc...) heeft mogelijk ooit met problemen te kampen.  Het ene merk al sneller dan het andere.  Het gekende probleem van dergelijke wagens is het scheuren van het chassis.

Hopelijk is het ondertussen al wat verbeterd maar dit neemt niet weg dat de chassis en ook de cabines hiervoor niet gemaakt zijn ;)

Mvg,

Dat is iets wat we in de toekomst zullen zien, Stijn. Tot op heden draait ie fantastisch, maar ja, nieuw is nieuw.
 ;)

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2004, 17:37:31
Na alle foto's bekeken te hebben is die van Terneuzen toch de mooiste.
En alleen maar omdat deze lift in brandweerrood is meegeschilderd. De overige HW-ers hebben allen een witte lift.

Groetjes
Guust

Die van Almelo is ook rood en best mooi anders hoor :)

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2004, 17:44:35

Mvg,

Bralo, deze hoogwerker van de brandweer Best (Ex-Tiel) houdt het anders nog altijd prima uit. Voorlopig staat ie nog niet op de lijst voor vervanging. En ach, eigenlijk is ie ook best wel mooi. Ik vind het gewoon geweldig dat een klein korps zo'n ding kan bekostigen (daarvoor ook hulde aan Elburg overigens)

Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

DDJ

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2004, 20:08:50
Bralo, deze hoogwerker van de brandweer Best (Ex-Tiel) houdt het anders nog altijd prima uit. Voorlopig staat ie nog niet op de lijst voor vervanging. En ach, eigenlijk is ie ook best wel mooi. Ik vind het gewoon geweldig dat een klein korps zo'n ding kan bekostigen (daarvoor ook hulde aan Elburg overigens)

Elburg kom hem bekostigen mede om dat de opbouw 2de hands is aan gekocht

7194

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2004, 21:01:22
Op verzoek van Glenn en ook van mij het mooiste redvoertuig van de provincie Utrecht.

49715 Zeist

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2004, 21:19:18
wat een fijn plaatje van een fijn voertuig ;D

Smoke

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2004, 22:39:32
Jah he, vind ik nou ook  ;)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!