Mooiste redvoertuig?

Auteur Topic: Mooiste redvoertuig?  (gelezen 41224 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #50 Gepost op: 22 februari 2004, 20:21:54
Zelf ben ik altijd nogal gecharmeerd van autoladders met een dubbele cabine, zoals deze van brandweer Oosterhout:

Gr
Erik

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #51 Gepost op: 22 februari 2004, 20:39:51
Nog even twee buitenlandse autoladders die aantonen dat daar weer totaal andere exemplaren in gebruik zijn:

Een soort achterstevoren-autoladder. Een 18-meter ladder van Metz die in Oostenrijk erg populair is bij de kleinere korpsen. Vaak komen in die plaatsen geen hoge flats oid voor, maar des te meer hotels en grote woonhuizen met een verdieping of vier/vijf. Een kleine autoladder biedt dan vaak uitkomst. Vraag me niet waarom ze dan voor deze achterstevoren-constructie kiezen... Ik kan er niet zo direct voordelen bij bedenken eigenlijk.

Bij kleinere Zwitserse korpsen kom je af en toe dit type autoladder tegen. Een 22-meter ladder op Chevrolet 3500-chassis (bij ons wel bekend van de HV-3).
De ladder is van Hauser (www.hauserfire.ch).
Vaak een stuk goedkoper, handzamer en sneller alternatief dan de conventionele 30-meter autoladders.

Gr
Erik

Gunther

• Forum gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 22 februari 2004, 21:47:16
En hier is de ladderwagen van BW Heusden-Zolder (B), in dienst van 1979 en uit dienst sinds 2003, ze zijn nog aan het wachten op hunne nieuwe maar de oude is al uit dienst door problemen met het ladderpakket.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #53 Gepost op: 22 februari 2004, 22:30:21
Het kleinste redvoertuig in Nederland? Ik denk dat de brandweer Valkenswaard in deze categorie zeker mee mag doen. Dit voertuig delen ze met de gemeentewerken maar is wel voorzien van optische en geluidssignalen, perslucht en een mobilofoon.

Brandje blussen op hoogte? Neem een slang mee in het bakje en zorg dat je maat aan de haspel in het juiste tempo afrolt anders kom je in de knoei. Dat die slang dan vaak tegen het brandende huis aanhangt nemen ze voor lief.

Maargoed het is wél een goedkope oplossing als je geen geld hebt voor een echt redvoertuig. Zou het voor kleinere gemeentes niet mogelijk zijn om een soortgelijk voertuig in te richten als HV2 en de hoogwerkerfunctie vooral te gebruiken voor schoorsteenbrandjes en dergelijke. Gouden idee of misser van de eeuw?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Cor van Gent

• Forum gebruiker
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #54 Gepost op: 22 februari 2004, 22:38:47
ik vind het nergens op slaan maar goed ieder zen voorkeur maare wat nou als er een oproep is en gemeentewerken is er mee weg zit je tog met een probleem
Regio Zuid-Holland-Zuid

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #55 Gepost op: 22 februari 2004, 22:40:52
We hebben er zelf natuurlijk ook nog eentje..... bijna vergeten  ;)

Een DAF 1900 met 30-meter Magirus-ladder uit 1993. Alweer 11 jaar oud dus. De dubbele cabine werd gerealiseerd door brandweeropbouwer Touw uit Bergen op Zoom.

Gr
Erik

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #56 Gepost op: 22 februari 2004, 22:46:39
ik vind het nergens op slaan maar goed ieder zen voorkeur maare wat nou als er een oproep is en gemeentewerken is er mee weg zit je tog met een probleem

Terug naar de kazerne ermee, jezelf omkleden en uitrukken. Voertuig wordt steevast bemand door gemeente-werkers die ook bij de vrijwillige brandweer zitten. En of je nu met eigen vervoer naar de kazerne moet komen of mat dat ding, dat maakt weinig uit lijkt me.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #57 Gepost op: 22 februari 2004, 22:56:11
HW schiphol. Tis alleen jammer van de gele boom! :'(

copyright: RDO(sukkel) :P

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #58 Gepost op: 22 februari 2004, 22:58:51
nog eentje dan maar...... :D

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 22 februari 2004, 23:02:37
Het is uiteraard een stevige wagen, maar persoonlijk vind ik dat het niet echt de uitstraling van een brandweerwagen heeft ???