Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420551 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1040 Gepost op: 1 augustus 2014, 14:20:39
Citaat van: DeMassel link=msg=1286755 date=1406895175
Als bestuurder van het autotje, want dat ben je, kun je ander verkeer in gevaar brengen.
Mnsen kunnen rare dingen boen bij het zien van dat ding.
Zal wel geen invordering rbw worden maar wel boete vanuit artikel 5
Je hoeft geeneens bestuurder te zijn, artikel 5 wvw spreekt van "een ieder" je hoeft dus geeneens deelnemer te zijn aan het verkeer (voorbeeld: kindjes die met een analoge flitser auto's flitsen zijn geen deelnemers/bestuurders maar kan je daarmee toch verbaliseren).
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #1041 Gepost op: 1 augustus 2014, 14:41:46
Als er voldoende afstand wordt gehouden, niet ver onder de maximum-snelheid wordt gereden en men zich aan de verkeersregels houd ga je dit niet redden met artikel 5. Wil je voor artikel 5 schrijven moet je kunnen aantonen dat het gedrag concreet gevaar oplevert en wel in die zin dat er een reële mogelijkheid van schade voor personen en/of goederen wordt gecreëerd.
Hinder ziet op de reële kans dat door het gedrag de bewegingsvrijheid van een ander in het verkeer wordt beperkt. (Deels uit Juras geplakt)

Oftewel, enkel achter je RC autootje aanrijden is bij lange na niet genoeg voor 5 WVW.

Citaat van: kaasje link=msg=1286757 date=1406895542
En anders mK-030a categorie 8   e050
Oh, is het een motorvoertuig dan?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1042 Gepost op: 2 augustus 2014, 12:04:43
Gewoon overheen rijden met je pitwagen en dan zeggen OEPS sorry zag hem niet.  98uiye 98uiye

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #1043 Gepost op: 2 augustus 2014, 12:13:47
Citaat van: Dion link=msg=1286761 date=1406896906
Oh, is het een motorvoertuig dan?

Sinds de komst van elektro voertuigen en hybride, ja. Zoek de definitie van motorvoertuig maar eens op, dan zie je namelijk dat er geen afmeting wordt genoemd en ook geen uitzondering wordt gemaakt voor de besturing op afstand.

Uit mijn blote hoofd "alle voertuigen, bestemd om anders dan langs spoorstaven te worden voortbewogen uitsluitend of mede door een mechanische kracht, op of aan het voertuig zelf aanwezig dan wel door elektrische tractie met stroomtoevoer van elders, met uitzondering van fietsen met trapondersteuning."
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #1044 Gepost op: 2 augustus 2014, 13:43:31

Maar is het een voertuig, of is het speelgoed?  ^-^
Een skateboard is immers ook geen voertuig, en die is dan nog gemaakt voor vervoer.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1045 Gepost op: 2 augustus 2014, 13:58:20
Over rolschaatsen en skates / skeelers maar te zwijgen...

En dielangemotormuis... er met je pitwagen overheen rijden, levert alleen maar agressie op...
Dan kun je wel zeggen had je er niet met dat wagentje moeten gaan rijden, maar denk niet dat de gebruiker het daarbij dan laat zitten...

Wanneer ik mijn RC wagen pak, dan ben ik blij als hij het een kwartiertje vol houd, lang leven de accu en zo snel gaat hij niet maar de hobbyist die zo'n gemotoriseerd benzine wagentje heeft die kunnen snelheden halen als of ze zo de snelweg op kunnen. Denk dat het een erg raar gezicht word als je zo'n wagentje op de snelweg tegenkomt...
En dan zeg je van zo'n klein wagentje levert gevaar op voor het overige verkeer... Klopt niet helemaal.. Ik zag laatst een oudewetse mini-cooper rijden...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1046 Gepost op: 2 augustus 2014, 14:32:19
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1286875 date=1406973883
Gewoon overheen rijden met je pitwagen en dan zeggen OEPS sorry zag hem niet.  98uiye 98uiye

En weer een boos mailtje van Juridische Zaken die het autootje moet vergoeden  :-X >:D
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1047 Gepost op: 6 augustus 2014, 20:25:43
Citaat van: thetwin84 link=msg=1286674 date=1406835792
Wat ik jammer vind is dat je van dit soort filmpjes puur vanuit den haag ziet.
En eigenlijk bestaat dit team volgens mij alleen in Den Haag.
In de omgeving van Arnhem hebben ze dit niet. Dan schiet er keihard een politiebus voor en daarna 1 motor en daar blijft het bij.
Waarom zijn er niet landelijk van dit soort teams?

Ook een groot aantal van de motorrijders van de (voormalige regio-) politie Kennemerland hebben de VTB opleiding gehad in verband met de Luchthaven Schiphol, de Hoogovens en de grote hoeveelheid evenementen.
Een select gezelschap heeft daar de opleiding VIP-VTB gehad en wordt daar nog steeds voor ingezet.
Enige probleem op dit moment is dat er geen VTB-opleidingen meer gegeven mogen worden, omdat de Politieacademie daar iets van vind. Volgens de instructeurs die deze cursus gaven wil men alleen nog landelijk erkende, gelijke opleiding welke dan door de Academie gegeven gaat worden.
Men verbaasde zich dan ook nog over de Haagse VTB-opleidingen zoals ik begreep.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #1048 Gepost op: 6 augustus 2014, 20:32:41

Valt niks te verbazen! Haagse VTB (ism LE) gaat de manier worden. Hier is al langere tijd contact over tussen academie en instructeurs van verkeer.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1049 Gepost op: 6 augustus 2014, 20:42:24
Dat er buiten LE, Team Verkeer bijna niemand meer opgeleid wordt heeft te maken dat de huidige opleidingen op de schop gaan. PA is nu ism LE en Team Verkeer nieuwe opleidingen aan het maken. Ook instructeurs van Amsterdam zitten in deze werkgroep.

Je krijgt straks 3 opleidingen. De basisopleiding, de SMM(Surveilleren met motor) en de SMM+VTB. Pas als je de laatste met goed gevolg heb afgesloten mag je iets gaan begeleiden. Met de overige 2 opleidingen mag je absoluut niet begeleiden.

Het "stukje" VTB is grotendeels gebaseerd op het werk van Team Verkeer en Unit Motorondersteuning.