Ik refereer niet aan de coll. op de kruisingen, maar dat er dus coll. begeleiden die daar blijkbaar niet voor opgeleid zijn er dus een ander naampje aan komt hangen.
Heb zelf al paar keer spoedtransport gezien in R'dam vanwege mijn werk en ik moet zeggen dat het soms erg rommelig is. 2 dienders om een giga kruising af te zetten waarbij op verschillende plekken nog mensen de dienders negeren...
En jij denkt dat dat veranderd door 1 motor? Wanneer het alleen kruisingen zou betreffen met auto's ja dan geloof ik dat gelijk. Maar bij kruisingen waarbij ook de voetgangers en fietsers een rol spelen zul je altijd waaghalzen houden.
Dat hadden wij vroeger al bij de KMar bij strategische verplaatsingen, mensen weten de regels bij militaire coll. maar toch "moet ik daar heen en eraf en jij rijd mij in de weg".
Persoonlijk vind ik de manier van Rotterdam een goede oplossing, ruim van te voor zijn vanaf de A16 ook +/- 16 kruisingen leeggemaakt voor een Ambu. En als je gaat kijken wanneer Marruk vanaf de A13 komt hoeveel problemen hij heeft bij de verkeerslichten waarbij hij soms tegen het verkeer in moet zijn die kruisingen al leeg ( normaal gesproken ) wanneer het op de Rotterdamse manier gaat. Voor beide manieren is wat te zeggen, ik denk ook dat er geen enkele manier sluitend is voor elke stad of situatie.