Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420571 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1070 Gepost op: 6 september 2014, 23:27:24
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1293896 date=1410037502
Sportief dat de mindere transporten ook op het internet komen O0
Waarom is er overigens gekozen voor deze route. Door de maastunnel is korter en je komt geen bruggen tegen

Omdat er meerdere routes gereden moeten worden. Als alternatief.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1071 Gepost op: 6 september 2014, 23:38:26
Citaat van: Marrk link=msg=1293900 date=1410038844
Omdat er meerdere routes gereden moeten worden. Als alternatief.
Helder. Thanx!


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #1072 Gepost op: 11 september 2014, 20:32:21
https://www.youtube.com/watch?v=tTwpPVJNon8

Een compilatie van verschillende VTB-oefeningen met spoed door Rotterdam.
Op 4:07 een achtergebleven motor en op 8:20 een communicatie foutje tussen de commandant en de ambulance chauffeur.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1073 Gepost op: 11 september 2014, 20:52:11
Wat mij dan opvalt..vanaf 7.42 ong, die knipperende lampjes van de zilvergrijze BMW. Is dat reflectie, van de verkeersborden (reflectie blauwe lampen via verkeersborden op de BMW) .. Of hebben dit soort nieuwe BMW's een soort van attentiesignalering aan boord, buiten de gevarenlichtjes om? Lijkt mij meer door type camera te komen, want TP (waar ik redelijk tot goed bekend ben) hangen vrijwel geen verkeersborden, boven het kruispunt. Geloof ik.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1074 Gepost op: 11 september 2014, 20:56:07
Citaat van: Dinges link=msg=1294991 date=1410461531
Wat mij dan opvalt..vanaf 7.42 ong, die knipperende lampjes van de zilvergrijze BMW. Is dat reflectie, van de verkeersborden (reflectie blauwe lampen via verkeersborden op de BMW) .. Of hebben dit soort nieuwe BMW's een soort van attentiesignalering aan boord, buiten de gevarenlichtjes om?

http://m.goeievraag.nl/vraag/240935?from=www


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1075 Gepost op: 11 september 2014, 21:01:55
Ten eerste ben ik blij dat het een goeie vraag was.  >:D
Ten tweede had ik dit eigenlijk al moeten weten.
Ten derde; bedankt voor je antwoord.  O0
Ten vierde: ik was al beetje op onderzoek gegaan en heb daarom mijn eerdere bericht al aangevuld omtrent type camera etc.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1076 Gepost op: 24 september 2014, 11:30:51
VTB-opleiding: Ambulancebegeleiding "De Yp" naar …: http://www.youtube.com/watch?v=hEXghAeBl3Q
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1077 Gepost op: 5 oktober 2014, 14:02:25
http://www.youtube.com/watch?v=PpSqoA6B8FU#ws

VTB-opleiding: Ambulancebegeleiding Reinier de Graaf SEH naar Erasmus SEH 10-07-2014 (rit 2)

Gepubliceerd op 5 okt. 2014 TeamVerkeer Den Haag

Een oefenrit ambulancebegeleiding gefilmd vanuit de ambulance tijdens de VTB-opleiding.

In deze oefenrit is te zien dat één van de spitsers bij Rotterdam de verkeerde kant op gaat.
Hierdoor heeft de commandant bij het inrijden van Rotterdam nog maar 1 spitser voor zich.
In een echte situatie zal de commandant in zo'n geval meer naar voren komen en de rol van 2e spitser gaan vervullen. Uiteraard zal dit dan met de ambulancechauffeur kortgesloten moeten worden zodat de ambulance gewoon een constante snelheid blijft rijden en niet mee zal komen met de commandant (dan spitser)
Maar omdat de commandant in dit geval in opleiding was voor VTB1 en het traject redelijk rustig was, is het laatste stuk met 1 spitser gereden.
Naast de chauffeur van de ambulance zit de instructeur. Bij aankomst op bestemming zal de rit nabesproken worden. Dit gebeurt niet alleen tijdens de opleiding maar ook de echte ritten worden na afloop besproken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #1078 Gepost op: 7 oktober 2014, 19:23:23
Citaat van: HIT link=msg=1287909 date=1407405830
Persoonlijk vind ik de manier van Rotterdam een goede oplossing, ruim van te voor zijn vanaf de A16 ook +/- 16 kruisingen leeggemaakt voor een Ambu. En als je gaat kijken wanneer Marruk vanaf de A13 komt hoeveel problemen hij heeft bij de verkeerslichten waarbij hij soms tegen het verkeer in moet zijn die kruisingen al leeg ( normaal gesproken ) wanneer het op de Rotterdamse manier gaat. Voor beide manieren is wat te zeggen, ik denk ook dat er geen enkele manier sluitend is voor elke stad of situatie.

Ik vind het zelf erg prettig om zo te werken. Paar maanden geleden in de avondspits stond de Dorpsweg, Maastunnel(Z-N), Droog Lever Fortuinplein en Rochussestraat helemaal vast. Dan is het toch fijn dat je met een kleine 12 collega's die wegen helemaal leeg kan trekken.

En de meeste mensen luisteren wel hoor. Als je maar duidelijk bent in je tekens.
Groeten,  Tazbrw


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1079 Gepost op: 8 oktober 2014, 15:52:42
Citaat van: tazbrw link=msg=1300687 date=1412702603
Dan is het toch fijn dat je met een kleine 12 collega's die wegen helemaal leeg kan trekken.

En waar moeten we die vandaan halen buiten de grote steden (maar ook in de randstad).
Die aantallen hebben we alleen op maandagochtend in dienst  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !