Ik snap dat het niet wenselijk is om een militaire colonne te doorkruisen. Maar is dit niet alleen verboden als de colonne voorzien is van de vlaggen en de lampen? Of staat er een kruis om de matrixborden boven de weg?
Stoet voldeed niet aan de eisen voor een colonne maar dat maakt verder niet uit.
Of de motorrijder wel of niet gelijk heeft is niet duidelijk we kunnen niet zien of de rijstrook is afgekruisd.
Wel kan ik me de (re)actie van de motorrijder heel goed voorstellen al was het uit fatsoen dat je als bestuurder een afrit verder neemt en desnoods daar omkeert.
Zelf eens mee gemaakt met het kinderbeestfeest (weet niet meer of het politie of Kmar was) maar er werd op de A9 bij Castricum een voertuig stil gezet op de oprit door een motorrijder, deze reed weer door toen het voertuig ook daadwerkelijk stil stond waarna het voertuig weer optrok... een tweede motorrijder was hier echter niet van gecharmeerd (en leek ook de intentie te hebben te gaan schrijven)
Eigen waarneming als 2e voertuig in de stoet en voor me een HAP auto, dus had alle zicht en verhaaltje speelde nog voor we de oprit daadwerkelijk voorbij reden.
Later die rit nog een soort gelijk gevalletje toen we de A8 opreden bij Assendelft ook daar werden we doorkruist door een bestelbus en ook daar waren de begeleiden motorrijders, zachtjes gezegd, niet content mee.
* edit, waren politie motoren want met de Kmar reden we de hele A9 af