Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 421240 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #1230 Gepost op: 13 juni 2015, 15:17:57
Citaat van: litchu link=msg=1355695 date=1434199054
Waarom is er zoveel spoed dat er begeleiding nodig is, maar kan de MICU wel gaan staan wachten totdat de begeleiding gearriveerd is?

Wellicht ging het hier om een glijdend transport. Dan gaat het niet zo zeer om de snelheid.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #1231 Gepost op: 13 juni 2015, 17:03:51
Citaat van: Carv link=msg=1355699 date=1434200547
Opmerkelijk vind ik het.

MICU is vanuit Nijmegen onderweg naar het LUMC in Leiden en dan vragen ze op het laatste moment begeleiding aan.
Dan zou je verwachten dat het slecht gaat met de patiënt en dat er spoed bij zit. Raar dat de MICU dan gewoon rustig staat te wachten aan het eind van de N11 thv de A4.
Wat ik dan ook opmerkelijk vind is dat er 3 motorrijders van team verkeer helemaal vanaf de Yp komen terwijl er in Leiden e.o. waar de MICU dus staat te wachten ook genoeg motorrijders op de teams aanwezig zijn welke ook begeleidingen kunnen en mogen doen. ) Afstand MICU -> LUMC is 7 km vanaf de N11.

Maargoed, er zal vast goed over nagedacht zijn.

Ging idd om het glijdende. Aanvraag begeleiding komt bij Eenheid DH binnen. Alleen motorrijders Team Verkeer mogen begeleiding doen.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1232 Gepost op: 14 juni 2015, 01:50:49
Citaat van: litchu link=msg=1355695 date=1434199054
Waarom is er zoveel spoed dat er begeleiding nodig is, maar kan de MICU wel gaan staan wachten totdat de begeleiding gearriveerd is?

TeamVerkeer Den Haag 6 uur geleden
Vanwege het verzorgen van een glijdend transport. De MICU heeft ca. 1,5 minuut moeten wachten op die plaats. Dus dat valt mee. Dit kwam doordat hij een andere route had gekozen.

Citaat van: Marrk link=msg=1355710 date=1434207831
Ging idd om het glijdende. Aanvraag begeleiding komt bij Eenheid DH binnen. Alleen motorrijders Team Verkeer mogen begeleiding doen.

Hebben ze in Leiden c.q. het voormalig Hollands Midden dan geen motorrijders die hier voor zijn opgeleid ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

koekerk

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1233 Gepost op: 14 juni 2015, 09:34:10
Ik hoop dat het laatste stukje ook nog online komt, van de N11 naar het LUMC. Dat is nog een leuk ritje door de stad.

Ik blijf deze filmpjes mooi vinden, team den haag ga er mee door!

Johanna

• Forum gebruiker
  • Lotus
Reactie #1234 Gepost op: 14 juni 2015, 09:45:38
Hee, dit draadje ga ik eens rustig door spitten.  Ik heb een tijdje aan de Plesmanlaan in Leiden gewerkt en dan kon ik ook wekelijks van zoiets genieten. Wij dachten altijd dat het om een geldtransport ging, maar een wat avontuurlijker ingestelde collega had bedacht dat het ging om Milosovic die vanuit de gevangenis naar het LUMC gebracht werd.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #1235 Gepost op: 14 juni 2015, 10:56:52
Citaat van: enrico1972 link=msg=1355809 date=1434239449
TeamVerkeer Den Haag 6 uur geleden
Vanwege het verzorgen van een glijdend transport. De MICU heeft ca. 1,5 minuut moeten wachten op die plaats. Dus dat valt mee. Dit kwam doordat hij een andere route had gekozen.

Hebben ze in Leiden c.q. het voormalig Hollands Midden dan geen motorrijders die hier voor zijn opgeleid ?

Zoals je ziet hadden ze binnen 4 minuten op de originele plaats (Knorrestein) kunnen zijn. Echter was de route gewijzigd via de N11. Daar hadden ze vanaf de Yp ook in 6 minuten kunnen zijn zoals je ziet. Blijkbaar vond de chauffeur van de MICU het belangrijk genoeg om die 1,5 minuut te wachten.

Bart S

• Gast
Reactie #1236 Gepost op: 14 juni 2015, 11:12:43
Die 1,5 minuut pak je wel weer terug met een goede begeleiding. Zeker als je als chauffeur een vreemde stad in moet.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #1237 Gepost op: 14 juni 2015, 20:50:40
Citaat van: Johanna link=msg=1355833 date=1434267938
Hee, dit draadje ga ik eens rustig door spitten.  Ik heb een tijdje aan de Plesmanlaan in Leiden gewerkt en dan kon ik ook wekelijks van zoiets genieten. Wij dachten altijd dat het om een geldtransport ging, maar een wat avontuurlijker ingestelde collega had bedacht dat het ging om Milosovic die vanuit de gevangenis naar het LUMC gebracht werd.
Zeker de moeite waard om al de filmpjes eens te bekijken :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1238 Gepost op: 14 juni 2015, 21:22:55
Leiden door vanaf die plek haal je die 1.5 minuut makkelijk terug, zeker met begeleiding.

En dat DH begeleid:Toen ik laatst via 0900-tuig vroeg om meldkamer Alphen kreeg ik ook DH aan de lijn. Snap wel dat er minder mensen nodig zijn op deze manier, maar je verlengd wel de lijntjes als er hulp nodig is.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1239 Gepost op: 14 juni 2015, 21:41:29
Dat komt omdat Alphen aan den Rijn het oude Hollands Midden is en dat bestaat met de Nationale Politie niet meer maar is de Eenheid Den Haag geworden  ;) ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen