Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 421235 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1300 Gepost op: 30 december 2015, 14:23:47
! No longer available
Commandant Ambulancebegeleiding Haga zkh. loc. Leyweg naar LUMC 13-11-2015 (met mobilofoonverkeer)

Gepubliceerd op 30 dec. 2015 Team Verkeer Den Haag
Bij de wachtcommandant van Team Verkeer kwam het verzoek binnen om de een ambulance vanaf het Haga ziekenhuis locatie Leyweg (Leyenburg) te begeleiden naar het LUMC. Direct zijn er 3 motorrijders vanaf de Yp naar het Haga ziekenhuis gereden. Daar word met het ambulancepersoneel besproken wat voor rit het moet zijn (glijdend/spoed/beide) en word de route besproken. In dit geval moest het glijdend zijn maar waar het kon toch graag doorrijden.

Deze video is gefilmd vanaf de helm van de commandant. De commandant zit vlak voor de ambulance en geeft aan de spitsers door welke snelheid, de afstand tot de kruising en de positie etc. Daarnaast geeft hij middels handgebaren ook aan of de ambulancechauffeur snelheid moet verminderen of vermeerderen, oneffenheden in de weg en verandering van richting. Uiteraard kan de ambulancechauffeur ook gewoon meeluisteren op het gezamenlijk werkkanaal en kan hij eventueel ook roepen als er iets aan de hand is. Bijvoorbeeld als de ambulance onderweg moet stoppen voor een medische handeling.

Dit keer heeft het ambulancepersoneel ook gefilmd vanuit de ambulance. Deze beelden zijn verwerkt in de video. Hierdoor is ook mee te luisteren met het onderlinge portofoonverkeer. Zo is te horen dat er via de meldkamer ambulance geregeld word dat de brug bij de Lammenschansweg naar beneden blijft.

VTB reportage van Regio15: http://www.regio15.nl/reportages/verkeerspolitie-reportages/22670-verkeerspolitie-vtb

Immediately after a request to escort an ambulance from an hospital in The Hague to the hospital in Leiden (LUMC) 3 officers from Team Verkeer Den Haag respond to this call.

The camera is mounted on the commander's (lead biker) helmet. His position is directly in front of the ambulance. He provides his fellow officers with information about the speed he and the ambulance are driving and about the distance from the intersections. The commander also informs the driver of the ambulance about bumps in the road, the direction to go and to speed up or slow down. He does this by using hand signals. If necessary the ambulancedriver can also contact the officers by radio in case of emergency.

This time the ambulance crew also filmed from inside the ambulance.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1301 Gepost op: 30 december 2015, 21:44:57
Heb al enorm veel respect voor de begeleiders van de routes van het KBF maar deze lieden gaan nog een stapje verder, blijf het mooie filmpjes vinden die zeker (moeten) bijdragen aan het begrip en respect voor deze selectieve groep "motormuizen".
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1302 Gepost op: 30 december 2015, 22:12:27
Mooi om ook het beeld uit de ambulance te zien en de commandant op zijn rug te zien.
 O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1303 Gepost op: 14 januari 2016, 11:54:14
! No longer available
Begeleiding MICU vanuit Hoorn naar Erasmus MC 24-12-2015

Gepubliceerd op 14 jan. 2016 Team Verkeer Den Haag
Bij de wachtcommandant van Team Verkeer kwam het verzoek binnen om de MICU uit Hoorn te begeleiden naar het Erasmus MC in Rotterdam.
Direct zijn er 3 motorrijders vanaf de Yp onderweg gegaan naar het afgesproken rendez-vous punt (A4 bij Leiden)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1304 Gepost op: 15 januari 2016, 09:59:18
Mooie video weer, deze keer met middenstoepjes en stukjes tegen het verkeer in  :)
Ook goed te horen: de Martinhoorn van de MICU  O0 (mogen ze van mij op alle ambulances zetten  ;D, zoals op zovele ambulances in D)
Die MICU past alleen wel wat krapjes tussen de slagboompalen. Is het bij de vooringang nòg smaller  ??? en is daarom voor de "achteringang" (uitgang) gekozen?

Vraagjes:
1. Misschien komt dat door het perspectief van de camera: de motoragent neemt de tijd om erop aan te dringen dat men na het inhalen op rijstrook 2 weer naar rechts op moet schuiven (A4 en A13). Soms kreeg ik de indruk dat dit misschien niet helemaal terecht was, omdat er op rijstrook 3 nog langzamer verkeer was en de inhaler dus nog aan het inhalen was, en rijstrook 1 bleef immers vrij. Of is het dan ook de bedoeling dat de inhaalprocedure helemaal gestopt wordt en rijstrook 2 uit veiligheidsoverwegingen ook vrij moest?
2. Zit er een gasvaststeller op? Is zoiets ook voor de gewone burger verkrijgbaar (en toegestaan)? (Bij snelwegetappes ook voor mij(n motor, oudere BMW) interessant...)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #1305 Gepost op: 15 januari 2016, 10:52:41
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1399791 date=1452848358
2. Zit er een gasvaststeller op? Is zoiets ook voor de gewone burger verkrijgbaar (en toegestaan)? (Bij snelwegetappes ook voor mij(n motor, oudere BMW) interessant...)

Waarschijnlijk gewoon cruisecontrol, zit standaard op alle nieuwe BMW's. Voor oudere motoren kan je kijken naar iets als de travellock: http://www.travelroad.nl/index.php?item=travellock--_cruisecontrols_&action=page&group_id=10&lang=NL
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1306 Gepost op: 15 januari 2016, 11:05:49
Waarschijnlijk gewoon cruisecontrol, zit standaard op alle nieuwe BMW's. Voor oudere motoren kan je kijken naar iets als de travellock: http://www.travelroad.nl/index.php?item=travellock--_cruisecontrols_&action=page&group_id=10&lang=NL
Op alle BMW-motoren van de politie zit geen cruise-control maar zo'n Travellock. Zo te zien ook op deze k1600's.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1307 Gepost op: 15 januari 2016, 13:47:46
Citaat van: Frank. link=msg=1399803 date=1452852349
Op alle BMW-motoren van de politie zit geen cruise-control maar zo'n Travellock. Zo te zien ook op deze k1600's.
Er zit wel degelijk cruise-control op, het wordt alleen praktisch niet gebruikt. Een Travellock is voor het politiewerk veel gemakkelijker


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1308 Gepost op: 15 januari 2016, 13:50:22
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1399840 date=1452862066
Er zit wel degelijk cruise-control op, het wordt alleen praktisch niet gebruikt. Een Travellock is voor het politiewerk veel gemakkelijker

Wat is het verschil tussen cruise-control en travellock?

Viel me ook bij Haaglanden op dat de motorrijder een permanent marker mee heeft, waarvoor worden deze gebruikt?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1309 Gepost op: 15 januari 2016, 14:25:56
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1399842 date=1452862222
Wat is het verschil tussen cruise-control en travellock?

Viel me ook bij Haaglanden op dat de motorrijder een permanent marker mee heeft, waarvoor worden deze gebruikt?

Verschil: cruise-control zit in de bediening van de motor. Via bijvoorbeeld de boordcomputer wordt de snelheid bepaald. Travellock is niets meer en niets minder dan een manier om de gashendel in dezelfde stand te houden. Komt eigenlijk allebei op hetzelfde neer.

Stift is om snel gegevens, zoals een kenteken, op de tank van de motor te kunnen schrijven. Geen permanent marker dus :P
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.