Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 421232 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #1340 Gepost op: 3 maart 2016, 20:08:43
Ik kan d'r niks anders van maken dan dat ik vermeld heb. Zo komt de aanvraag bij de mk binnen. U vraagt wij draaien😉

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1341 Gepost op: 3 maart 2016, 20:31:52
En in het grootste deel van het land worden ambulances ook niet begeleid. We zijn dan wel NP, maar overal gaat het net even anders. We zijn allemaal professionals, dus het zal niet zonder reden gebeuren.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1342 Gepost op: 3 maart 2016, 22:16:49
Citaat van: 0501 link=msg=1410510 date=1457033512
We zijn allemaal professionals, dus het zal niet zonder reden gebeuren.
Soms wordt een bepaalde handeling zo vaak uitgevoerd dat het na verloop van tijd een procedure wordt, maar als je feitelijk gaat kijken naar het nut, dan is dat er eigenlijk niet.

Het gevaar neemt alleen maar toe met zo'n konvooi, en de meerwaarde zie ik ook niet. De EOD auto is gewoon uitgerust met een navigatiesysteem en kan dus echt prima zijn eigen weg wel vinden. Of is Den Haag nog niet geïndexeerd in de tomtom's....  :D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1343 Gepost op: 4 maart 2016, 00:49:38
Citaat van: Red link=msg=1410541 date=1457039809
Of is Den Haag nog niet geïndexeerd in de tomtom's....  :D
Als ze Scheveningen nu uit de TomTom's laten... kunnen wij 's zomers tenminste ook nog naar het strand - zonder kuilen.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #1344 Gepost op: 4 maart 2016, 01:24:25
Citaat van: Haageneesch link=msg=1410572 date=1457048978
Als ze Scheveningen nu uit de TomTom's laten... kunnen wij 's zomers tenminste ook nog naar het strand - zonder kuilen.

Gevaar neemt alleen maar toe? Ja, als je niet weet wat je doet!  Maar feit dat het een konvooi genoemd word zegt een hoop

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1345 Gepost op: 4 maart 2016, 10:15:50
Citaat van: Marrk link=msg=1410577 date=1457051065
Gevaar neemt alleen maar toe? Ja, als je niet weet wat je doet!  Maar feit dat het een konvooi genoemd word zegt een hoop

"groep van bij elkaar horende voertuigen of schepen die achter elkaar rijden of varen"

bron: http://www.woorden.org/woord/konvooi

Daar is hier toch echt sprake van, tenzij we ook nog de discussie gaan hebben wanneer voertuigen achter elkaar rijden ;) :P  ;D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
Reactie #1346 Gepost op: 4 maart 2016, 10:17:44
Citaat van: Marrk link=msg=1410577 date=1457051065

Ik ben maar een leek, maar iets zegt mij dat elk extra voertuig met OGS een extra gevaarsetting oplevert. Uiteraard worden die gevaren weer geminimaliseerd door de geoefendheid van de bestuurders van diverse voertuigen, maar het gevaar neemt wel toe.

RemRoof

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1347 Gepost op: 4 maart 2016, 10:23:48
Hoe zit het dan met VIP's? Goed gepantserde voertuigen met OGS, goed getrainde chauffeurs EN TomTom. Ook maar niet begeleiden dus?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
Reactie #1348 Gepost op: 4 maart 2016, 10:26:01
Citaat van: 0501 link=msg=1410614 date=1457083428
Hoe zit het dan met VIPS? Goede gepantserde voertuigen met OGS en goed getrainde chauffeurs. Ook maar niet begeleiden dus?

Het lijkt mij dat uit de risicoanalyse zal blijken dat begeleiding nodig is, maar dat heeft niets met het verkeersbeeld te maken, maar de "waarde" van de te vervoeren VIPS.

RemRoof

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1349 Gepost op: 4 maart 2016, 11:17:18
Citaat van: 0501 link=msg=1410614 date=1457083428
Hoe zit het dan met VIP's? Goed gepantserde voertuigen met OGS, goed getrainde chauffeurs EN TomTom. Ook maar niet begeleiden dus?
Volgens mij weet je beter dan de meesten dat een VIP transport er toch wel wat anders aan toe gaat. Ondanks dat het met OGS gaat, gaat het een stuk geleidelijker, en de risico's zijn dan automatisch minder hoog. Bij VIPS gaat het er vaak niet om om zo snel mogelijk te gaan, maar wel om te blijven rijden.

Het is niet voor niets dat het LPA spreekt over:
Citaat
politiebegeleiding vindt in principe niet plaats omdat de risico’s niet opwegen tegen
de voordelen.

Zoals anderen al aangeven, ik heb enorm respect voor het werk en de kunde van deze collega's, maar ook ik zie de meerwaarde totaal niet. De reactie van team verkeer op youtube is ook niet bepaald sterk te noemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.