Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 418366 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1360 Gepost op: 6 maart 2016, 00:33:02
Bij spoed inzetten van de EOD wordt, voor zover ik weet, altijd om een gidsing gevraagd.
En dat zal in regio's met een verkeersdienst dus een begeleiding worden, alleen al puur ter ervaring in gidsen, begeleiden of glijdend transport.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1361 Gepost op: 6 maart 2016, 12:09:04
Citaat van: Jerommeke link=msg=1411074 date=1457220782
En dat zal in regio's met een verkeersdienst dus een begeleiding worden, alleen al puur ter ervaring in gidsen, begeleiden of glijdend transport.

Dit snap ik niet, wat bedoel je nu te zeggen? Dat gaat een begeleiding worden, puur ter ervaring in gidsen begeleiden of glijdend transport?
Bedoel je dat ze het gidsen gebruiken als trainingsmoment om te begeleiden?

Wij hebben ook een verkeerspolitie, bij ons gebeurt dat niet hoor.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1362 Gepost op: 6 maart 2016, 14:56:31
Citaat van: silque link=msg=1411098 date=1457262544
Dit snap ik niet, wat bedoel je nu te zeggen?
Wij hebben ook een verkeerspolitie, bij ons gebeurt dat niet hoor.

Dat de regio's met een motorgroep of verkeersdienst (ivm met de ervaring en opleiding op begeleidingsgebied) deze gidsing voor hun rekening nemen.
In Zeeland zul je dat inderdaad niet nodig hebben, in de randstad is dat een ander verhaal.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1363 Gepost op: 7 maart 2016, 19:24:02
Sorry ben het niet met je eens  :)
Ik zie in het filmpje amper tijdswinst, de EOD kan zelf ook met toeters en bellen door het verkeer heen. Net als iedere hulpverlener.

Maar laten we maar weer OT gaan  8)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1364 Gepost op: 23 maart 2016, 16:24:44
https://www.youtube.com/watch?v=zskzR7RbOng&feature=em-uploademail
Ambulancebegeleiding vanaf Bronovo naar het LUMC 03-02-2016

Gepubliceerd op 23 mrt. 2016 Team Verkeer Den Haag
Het ambulancepersoneel heeft via de meldkamer ambulance een aanvraag gedaan voor motorbegeleiding vanaf het Bronovo ziekenhuis (Den Haag) naar het LUMC (Leiden)
Nadat deze aanvraag is goedgekeurd door de meldkamer ambulance komt het verzoek bij de meldkamer politie en worden er 3 motorrijders naar het Bronovo ziekenhuis gestuurd voor het doen van deze begeleiding.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1365 Gepost op: 23 maart 2016, 16:41:32
Gaaf gedaan weer hoor  ;D Ook mooi om beelden vanuit de Ambu er bij te hebben.
Ben wel benieuwd hoe het beeld zou zijn als jullie wat nu het hoekje rechtsboven zouden veranderen in een 50/50 beeld dus ambu- en motorbeelden naast elkaar. Denk dat dat nog fijner kijken is maar het was wel tof zo jongens. Ga zo door  ;) :)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1366 Gepost op: 23 maart 2016, 19:10:52
Citaat van: enrico1972 link=msg=1414811 date=1458747692
Gaaf gedaan weer hoor  ;D Ook mooi om beelden vanuit de Ambu er bij te hebben.
Ben wel benieuwd hoe het beeld zou zijn als jullie wat nu het hoekje rechtsboven zouden veranderen in een 50/50 beeld dus ambu- en motorbeelden naast elkaar. Denk dat dat nog fijner kijken is maar het was wel tof zo jongens. Ga zo door  ;) :)

Ik denk dat dat niet fijner kijkt omdat de beeldverhoudingen dan niet meer kloppen. Dan zou je 2 "telefoonrechtop" beelden naast elkaar hebben en dat kijkt niet prettig.

Verder, de beelden uit de ambu voegen wel echt waarde toe, laten erg goed zien wat de spitsers echt doen. Ook het uitvergroten van de ene of de andere en het schakelen is erg netjes gedaan (eerst spitser vol in beeld om een kruising stil te zetten en daarna op de ambucam die spitser zien vertrekken).
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1367 Gepost op: 9 april 2016, 18:09:32
https://www.youtube.com/watch?v=xGpCeVpvZAI&feature=em-uploademail
Ambulancebegeleiding Zoetermeer naar Erasmus MC 17-02-2016

Gepubliceerd op 9 apr. 2016 Team Verkeer Den Haag
Het ambulancepersoneel heeft via de meldkamer ambulance een aanvraag gedaan voor motorbegeleiding vanaf een inzet in Zoetermeer naar het Erasmus MC in Rotterdam.
Nadat deze aanvraag is goedgekeurd door de meldkamer ambulance komt het verzoek bij de meldkamer politie en worden er 3 motorrijders naar de locatie in Zoetermeer gestuurd voor het verzorgen van deze begeleiding.
Een ambulancebegeleiding word in principe gedaan door 3 motorrijders van Team Verkeer (1 commandant en 2 spitsers) In deze video kijk je mee met 1 van de spitsers.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1368 Gepost op: 9 april 2016, 18:58:57
Ik blijf het een aparte verkwisting van politiematerieel en -capaciteit vinden, deze begeleidingen.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #1369 Gepost op: 9 april 2016, 20:23:48
Citaat van: Frank. link=msg=1418131 date=1460221137
Ik blijf het een aparte verkwisting van politiematerieel en -capaciteit vinden, deze begeleidingen.

Want?