Buiten het feit dat er wel heel veel ruimte zat tussen de voertuigen is het misschien ook handiger om via de megafoon-installatie te waarschuwen dat er een spoedtransport aankomt. Waarom wordt dat niet in Nederland gedaan?
Ik zie er het nut niet van in, ik wil de kruising stil hebben. Of dat nou voor een spoedtransport is, de koningin of omdat er een achtervolging plaatsvindt maakt natuurlijk helemaal niets uit.
Bovendien is er vaak weinig tijd om voor te bereiden en uit te voeren (zeker niet als het om veel kruispunten gaat) waarbij ik mijn tijd nuttig wil gebruiken, en niet om als stalmeester iets om te roepen.
Ook vind ik dat de speakers in onze voertuigen nou niet echt denderend zijn van kwaliteit. Je hoort het goed als je voor de wagen zit, maar als jij uit één van de andere 2 hoeken komt (en dus zijdelings op het vtg rijdt) versta je echt niet wat er wordt gezegd. Tel daarbij de muziek van mensen en geisoleerde auto's op, en de verwarring wordt alleen maar groter als een politieauto op het kruispunt iets staat te roepen, wat jij net niet verstaat!