Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 424145 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #580 Gepost op: 17 mei 2013, 17:01:03
De blauwe tand wordt al getest.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #581 Gepost op: 17 mei 2013, 17:16:53
Storingsgevoelig zal niet zo snel, wat je wel krijgt is dan de mogelijkheid tot afluisteren. En laat er nu net het gehele C2000 zo zijn gemaakt dat men niet kan( of zou moeten kunnen) afluisteren.

Alle communicatie die door de lucht gaat kan worden afgeluisterd alleen of dit sterk digitaal beveiligd (C2000) is of dat het nu analoog  is maakt in principe weinig uit. En iedere portofoon die jullie gebruiken is tenslotte ook "draadloos" dus waarom dan niet zoals velen al de mobiel via een bluetooth oortje in de helm ook de C2000 te laten verlopen.  

Het klinkt mij eerder als een geval van dit is goedkoper... de opperbaas heeft er geen zin in om hier centen in te steken...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #582 Gepost op: 17 mei 2013, 17:41:50
Alle communicatie die door de lucht gaat kan worden afgeluisterd alleen of dit sterk digitaal beveiligd (C2000) is of dat het nu analoog  is maakt in principe weinig uit. En iedere portofoon die jullie gebruiken is tenslotte ook "draadloos" dus waarom dan niet zoals velen al de mobiel via een bluetooth oortje in de helm ook de C2000 te laten verlopen.  

Het klinkt mij eerder als een geval van dit is goedkoper... de opperbaas heeft er geen zin in om hier centen in te steken...

En de bedrijfszekerheid moet gewaarborgd zijn. En bluetooth is behoorlijk bedrijfszeker, maar nog steeds minder dan bedraad. Maar ik zie er wel voordelen in, zoals dat je ook kan communiceren via de helm als je van de motor af bent. En Nolan en BMW hebben al bleutooth systemen voor hun helmen beschikbaar.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #583 Gepost op: 17 mei 2013, 18:05:53
Bron Wikipedia

Bluetoothapparatuur is verdeeld in 3 verschillende klassen:
Class 1: Ontworpen voor lange afstandsverbindingen (tot ~100m)
Class 2: Voor normaal gebruik (tot ~10m)
Class 3: Voor korte afstanden (10 cm - 1 m)
Er bestaan ook verschillende bluetoothversies:
Versie 1: de datasnelheid bedraagt bruto 1 Mbit/s.
Versie 1.2: deze vernieuwde versie maakt datasnelheid tot 2 Mbit/s mogelijk. Daarnaast verbeterde het spraakkwaliteit en audio-overdracht.
Versie 2: eind 2004 is een nieuwe verbeterde versie van bluetoothstandaard ontwikkeld en goedgekeurd. De belangrijkste kenmerken zijn:
3 keer zo hoge datasnelheid
lager stroomverbruik (wat de levensduur van de batterij verlengt)
verbeterde foutcorrectie
verbeterde mogelijkheid verbindingen met meerdere apparaten.
Versie 3: op 21 april 2009 werd een nieuwe versie van bluetooth gepresenteerd. De nieuwe bluetoothversie is weer een stuk sneller en betrouwbaarder en gebruikt wifi (802.11n).
Versie 4: op 7 juli 2010 werden de specificaties van deze standaard vastgelegd, waarbij er vooral aan de energiezuinigheid werd gewerkt. Vanaf deze versie zijn bluetoothaccessoires die werken op een knoopcel mogelijk.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #584 Gepost op: 22 mei 2013, 00:29:04
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #585 Gepost op: 1 juni 2013, 14:38:58
Citaat van: TDMdR link=msg=1162924 date=1368805310
En de bedrijfszekerheid moet gewaarborgd zijn. En bluetooth is behoorlijk bedrijfszeker, maar nog steeds minder dan bedraad. Maar ik zie er wel voordelen in, zoals dat je ook kan communiceren via de helm als je van de motor af bent. En Nolan en BMW hebben al bleutooth systemen voor hun helmen beschikbaar.

Waarom dan niet de helm aansluiten op de porto? Dan ben je altijd mobiel :) Of werkt dat niet voor jullie?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #586 Gepost op: 1 juni 2013, 16:58:33
Citaat van: Maarten link=msg=1168717 date=1370090338
Waarom dan niet de helm aansluiten op de porto? Dan ben je altijd mobiel :) Of werkt dat niet voor jullie?

Dat werkt niet.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #587 Gepost op: 1 juni 2013, 18:16:35
Citaat van: Marrk link=msg=1168749 date=1370098713
Dat werkt niet.

Kort maar krachtig...
Waarom werkt dat niet? e050
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #588 Gepost op: 1 juni 2013, 19:10:37
O.a. omdat de porto tijdens het rijden niet te bedienen is. Dit even kort gezegd. Maar zo zijn er nog meer van dit soort redenen.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #589 Gepost op: 2 juni 2013, 00:54:41
Citaat van: Marrk link=msg=1168768 date=1370106637
O.a. omdat de porto tijdens het rijden niet te bedienen is. Dit even kort gezegd. Maar zo zijn er nog meer van dit soort redenen.

In Amsterdam rijden de ULM-rijders met een porto en een zgn ULM-set, waarmee de porto aangesloten wordt op de helm. Er zit een grote PTT-knop op en een snoertje om de set aan te sluiten op een PTT-knop op het stuur.

De "zware"-motorrijders (DCIV) hebben een mobilofoon met touch-screen (zo lang er nog Honda's zijn) of gewone mobi's (op de BMW r1200rt-p) met een rechtstreekse aansluiting, zoals in de rest van NL. De mobi is ook te koppelen aan het roepnummer en de AVLS en er kan dan ook ge-statust worden.

Bij het afstappen valt de DCIV-motorrijder terug op zijn porto. Alleen bij het dragen van helm en gehoorbescherming is deze slecht te horen of moet deze heel hard gezet worden. Niet altijd even handig bij navragen van degene die naast je staat. Het is mogelijk om de helm aan te sluiten op de porto met een 3,5 mm jack volgens Huismans, maar om duistere/financiële redenen wordt dit nog steeds niet gedaan. Terwijl het soms erg handig is om 2 gespreksgroepen tegelijkertijd uit te kunnen luisteren, bv bij openbare orde inzetten of controle's.

Wat trouwens ook wel grappig (frustrerend?) is: Er zijn in Politie NL verschillende bedradingen van mobi naar helm. De stekker is hetzelfde, alleen de draden zijn anders aangesloten. Er komt nu een standaard, maar dan moet de helm soms omgebouwd worden. Wat dan weer betekend dat deze weer niet op een andere motor te gebruiken is. Er is nu 1 BMW R1200RT-P in Amsterdam, maar als jouw helm omgebouwd is, kun je dus niet meer op een Honda rijden... :-X