Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420481 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #660 Gepost op: 6 september 2013, 20:52:25
Ja, waarschijnlijk wegens een tekort aan motorrijders. Wij (verkeersdienst Amsterdam) hebben er ca 30 en de normale noodhulpdienst moet ook nog gedraaid worden.

De druk was groot en derhalve is gekozen voor 'extra' ulm-rijders, altijd in combinatie met mensen van de verkeersdienst. Geeft niks, want feitelijk lag er geen druk/stress, maar ik heb beelden voorbij zien komen waarbij ik toch blij ben dat het allemaal goed is afgelopen. En dat is het volgens mij ook, dus toe maar..

Puur een capaciteitsprobleempje..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #661 Gepost op: 7 september 2013, 09:33:31
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1199297 date=1378493545
'extra' ulm-rijders, altijd in combinatie met mensen van de verkeersdienst.
Commandantenpost werd bekleed door iemand van de VP, wat er voor rijdt verschilde per stoet, of dat ULM's waren of óók vp'ers.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #662 Gepost op: 7 september 2013, 09:50:33
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1199170 date=1378467206
Het heeft even geduurd, maar onze vrienden uit Den Haag hebben er weer een geplaatst. En volgens mij hebben ze achteraf aardig wat koeken gehad  e050

Commandant ambulancebegeleiding 05-09-2013

Vanwaar de koeken?

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #663 Gepost op: 7 september 2013, 09:57:17
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1199174 date=1378467879
En nog een "begeleiding" maar dan vanuit het amsterdamse. Zie toch wel wat kleine verbeteringsmomenten.

Met spoed naar Osdorp (inside)

Dit slaat echt als een *** op een drumstel! Heeft niks met VTB o.i.d. te maken. Is gewoon zo hard mogelijk en prakken en douwen.
Wat doen die motorverplaatsers anders dan er een beetje tussendoor en langs rijden? Niet veel want het verkeer blijft gewoon staan.
Juist voor een ritje voor "het goede doel" vind ik het belachelijk dat er zo gereden wordt! Ik zou me serieus schamen.

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #664 Gepost op: 7 september 2013, 10:54:29
Ontspan.. Als je de techniek niet beheerst, kan niemand het je kwalijk nemen, toch? Jongens hebben een leuke (onbetaalde) dag gehad; mag ook wel een keer..

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #665 Gepost op: 7 september 2013, 10:57:36
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1199375 date=1378544069
Ontspan.. Als je de techniek niet beheerst, kan niemand het je kwalijk nemen, toch? Jongens hebben een leuke (onbetaalde) dag gehad; mag ook wel een keer..

Kan niemand het je kwalijk nemen? Wat dacht je van inzicht in je eigen kunnen (of juist niet) en nog een betere; gezond verstand! Daar heb je geen rijopleiding voor nodig hoor!

En juist bij dit soort gelegenheden waarbij je weet dat er word "meegekeken" op welke manier dan ook. Ik zou zeggen; doe er een tandje vanaf en het ziet er allemaal iets wat acceptabeler uit. Filmpje is 1 grote "ragpartij" Ik zou me daar als politieman/vrouw niet voor lenen. Helemaal niet op de motor. Het jaagt elkaar lekker op. De V70 die maximaal rijdt, laat staan wat die motorrijders moeten doen om er voor te blijven.

I'll rest my case... 98uiye

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #666 Gepost op: 7 september 2013, 12:04:24
Nou, het enige dat me echt opvalt (of liever: irriteert); de Volvo van de verkeersdienst die de druk veel te hoog houdt. Je hebt al met motorrijders te maken die nooit hebben geleerd om te begeleiden en dan ga je nog echt haast maken ook. Moet je niet willen en is niet verstandig. Die bemanning had wel beter moeten weten, dat ben ik zondermeer met je eens..

Ik ga ze op hun donder geven! :-X

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #667 Gepost op: 7 september 2013, 12:10:17
Citaat van: Marrk link=msg=1199365 date=1378540233
Vanwaar de koeken?
Mij is altijd verteld dat als een van de spitsers word ingehaald door de commandant deze dan moet traktere. En op de video uit Den Haag lijkt het toch echt dat er een spitser een paar keer te laat weg is.

Wat betreft het filmpje uit a'dam ben ik het met jou eens. Dat het goed bedoeld en voor een goed doel is dat geloof ik best. Maar deze manier van rijden word toch echt niet aangeleerd. Vind het zelfs gevaarlijk zoals de motoren door het verkeer rijden. Had er tijdens de rit een ongeval gebeurt dan was men op zijn zachtst gezegd not amused geweest.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #668 Gepost op: 7 september 2013, 12:10:34
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1199393 date=1378548264
Nou, het enige dat me echt opvalt (of liever: irriteert); de Volvo van de verkeersdienst die de druk veel te hoog houdt. Je hebt al met motorrijders te maken die nooit hebben geleerd om te begeleiden en dan ga je nog echt haast maken ook. Moet je niet willen en is niet verstandig. Die bemanning had wel beter moeten weten, dat ben ik zondermeer met je eens..

Ik ga ze op hun donder geven! :-X

Dat bedoel ik ook! Daar valt op je motortje niet tegenop te rijden. Mijn mening? Ik was van mijn motor afgestapt en had de chauffeur van de V70 bij z'n oren door het raam naar buiten getrokken om te vragen waar hij mee bezig was! In ieder geval had ik er niet meer voor gaan rijden. Eerlijk gezegd had ik van een medewerker Verkeerspolitie wel wat meer inzicht verwacht. Dat een wijkmotorrijder zich niet wil laten kennen en er toch voor wil blijven rijden kan ik ook nog indenken (alhoewel verstandig anders is)

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #669 Gepost op: 7 september 2013, 12:12:37
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1199395 date=1378548617
Mij is altijd verteld dat als een van de spitsers word ingehaald door de commandant deze dan moet traktere. En op de video uit Den Haag lijkt het toch echt dat er een spitser een paar keer te laat weg is.

Wat betreft het filmpje uit a'dam ben ik het met jou eens. Dat het goed bedoeld en voor een goed doel is dat geloof ik best. Maar deze manier van rijden word toch echt niet aangeleerd. Vind het zelfs gevaarlijk zoals de motoren door het verkeer rijden. Had er tijdens de rit een ongeval gebeurt dan was men op zijn zachtst gezegd not amused geweest.

Er is niemand afgereden hoor tijdens deze rit. Gewoon netjes op het laatste moment weg. Spitser mag best naast de commandant komen. Als hij maar niet ingehaald word door het te begeleiden voertuig.