Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420493 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

jeroen21

• manschap brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #730 Gepost op: 23 november 2013, 13:59:37
vraag over het filmpje. Als er een politieman dus de spitser jouw al automobilist bevoegdheid geeft om door te rijden en er staat een flitspaal en je rijd door rood. Kan je dan een bon op de deurmat verwachten?? en hoe ga je die aanvechten?

verder trouwens een mooi filmpje en de rust die er is.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #731 Gepost op: 23 november 2013, 14:01:38
Citaat van: jeroen21 link=msg=1222361 date=1385211577
vraag over het filmpje. Als er een politieman dus de spitser jouw al automobilist bevoegdheid geeft om door te rijden en er staat een flitspaal en je rijd door rood. Kan je dan een bon op de deurmat verwachten?? en hoe ga je die aanvechten?

Op de foto staat toch ook de desbetreffende agent die jou het oprij teken geeft...
lijkt me een mooie om aan te vechten...

maar er blijkt eerder over gesproken te zijn
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=72513.0
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #732 Gepost op: 23 november 2013, 18:03:30
Citaat van: thetwin84 link=msg=1222363 date=1385211698
maar er blijkt eerder over gesproken te zijn
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=72513.0

Dat gaat over voorrangsvoertuigen, niet over verkeerstekens... Nu gaat een verkeersteken van een bevoegd persoon altijd boven de verlichting van verkeerslichten.

-
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #733 Gepost op: 23 november 2013, 23:25:01
Citaat van: Jerommeke link=msg=1222422 date=1385226210
Dat gaat over voorrangsvoertuigen, niet over verkeerstekens... Nu gaat een verkeersteken van een bevoegd persoon altijd boven de verlichting van verkeerslichten.

-

Dit roept bij mij als VKR een vraagteken op,  als ik bij een kruispunt kom te staan met een roodlicht flitser en de VRI is uitgevallen dan werkt neem ik aan de flitser ook niet.

Maar als ik daar nu sta met een werkende VRI en ik besluit ivm doorstroming verkeer door rood te trekken, hoe zit t dan met die flitser?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #734 Gepost op: 23 november 2013, 23:38:12
Citaat van: Mattijs link=msg=1222483 date=1385245501
Dit roept bij mij als VKR een vraagteken op,  als ik bij een kruispunt kom te staan met een roodlicht flitser en de VRI is uitgevallen dan werkt neem ik aan de flitser ook niet.

Maar als ik daar nu sta met een werkende VRI en ik besluit ivm doorstroming verkeer door rood te trekken, hoe zit t dan met die flitser?
Die flitser werkt gewoon en de kentekenhouder krijgt, als bij het inlezen niet naar de foto is gekeken, gewoon een briefje van het CJIB thuis met een acceptgiro. Een collega van mij is het pas nog overkomen. Gelukkig was de vkr op de foto duidelijk te zien. Anders moet de kentekenhouder mbv van WOB gegevens opvragen; ergens is dan wel terug te vinden dat op betreffende dag/tijdstip een vkr het verkeer aan het regelen was.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #735 Gepost op: 24 november 2013, 09:51:05
Citaat van: Bert65 link=msg=1222492 date=1385246292
Die flitser werkt gewoon en de kentekenhouder krijgt, als bij het inlezen niet naar de foto is gekeken, gewoon een briefje van het CJIB thuis met een acceptgiro. Een collega van mij is het pas nog overkomen. Gelukkig was de vkr op de foto duidelijk te zien. Anders moet de kentekenhouder mbv van WOB gegevens opvragen; ergens is dan wel terug te vinden dat op betreffende dag/tijdstip een vkr het verkeer aan het regelen was.
Het voorval als vkr melden bij de politie dat jij daar hebt staan regelen bij een werkende vri met roodlichtflitser.
Datum, tijd aanvang, tijd eindigen en locatie is voldoende. Liefst zo snel mogelijk na de tijd
(Of bij geplande diensten vooraf)

Uiteraard zou dit de werkgever eigenlijk moeten doen, maar als vkr kun je dit ook aangeven. Of je moet als vkr je baas ff helpen onthouden dat hij dat doet
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #736 Gepost op: 24 november 2013, 10:12:48
Citaat van: jeroen21 link=msg=1222361 date=1385211577

De analoge palen waren gewoon in beheer bij de regio. Dus een mail naar de betreffende afdeling met tijdstip erbij dat je daar hebt gestaan en mensen door hebt staan zwaaien (of in de eigen regio zijn deze gewoon in eigen beheer) dan werden ze er gelijk tussenuit gehaald.
Tegenwoordig steeds meer digitale palen. "Foto's" worden gelijk zonder tussenkomst naar CJIB gestuurd. Dus zul je na betaling in beroep moeten gaan.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #737 Gepost op: 24 november 2013, 10:25:46
Alles wordt er echt wel uitgehaald.   :-\

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #738 Gepost op: 24 november 2013, 10:30:15
Citaat van: r1200gs link=msg=1222536 date=1385285146
Alles wordt er echt wel uitgehaald.   :-\

Dus niet

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #739 Gepost op: 24 november 2013, 10:33:17
Ik ga geen wel of niet spelletje houden. Maar ze worden echt er uit gehaald.