Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 421903 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #800 Gepost op: 7 april 2014, 13:27:52
Citaat van: kaasje link=msg=1256746 date=1396868742
Ik denk dat elke diender dit soort gedrag wel kent. Het chronisch toch willen duidelijk maken dat je andere plannen hebt dan de agent.

Niet alleen elke diender, iedereen die beroepsmatig met het verkeer bezig is en aanwijzingen mogen en kunnen geven kent dit "ja maar ik moet" gedrag.  :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #801 Gepost op: 7 april 2014, 14:21:33
Als de automobilist echt gewoon uit luiheid niet om wilde rijden dan vind ik dat die agent volkomen gelijk heeft en vind ik het belachelijk dat die automobilist niet die kant op wil.

Echter kan ik mij ook wel vinden in een van de comments op Dumpert:
Citaat
Die mevrouw schiet volledig in de paniek en bevriest van die sirene en lichten. Dan kun je denk ik als agent beter even je sirene uitzetten en dan wat schreeuwen ipv door je sirene heen schreeuwen. Want dat verstaat niemand. Dit kan handiger.

Als je daar als bestuurder staat en je ziet Politie en Ambulance allebei met lichten en sirene aan en opeens begint die agent iets onverstaanbaars naar je te schreeuwen en handgebaren te maken dan kan ik me voorstellen dat sommige mensen als het ware 'bevriezen'. Misschien iets slimmer om even je sirene uit te zetten, dan duidelijk te roepen wat die automobilist moet doen en dan vervolgens sirene aan en doorrijden.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #802 Gepost op: 7 april 2014, 14:37:53
 Hoe duidelijk wel je het hebben dan? Na drie keer wijzen moet je het toch wel begrijpen? Als je dan weer achteruit gaat rijden snap je het echt niet...

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #803 Gepost op: 7 april 2014, 14:46:24
Citaat van: Fletwed link=msg=1256740 date=1396868137
Omdat politie niet een auto heeft met achterop een tekstbord? Geen probleem toch als deze meerijdt, het is uit veiligheidsoogpunt. Een motor op een 3- of 4-baans snelweg voor de overige rijbanen is dan toch niet nodig?
Ik zie 2 sluitrijders , die kunnen dat heel goed zelf en hebben ook nog een keer de bevoegdheid om dat te doen. Als een bestuurder besluit om dat busje van van Amerongen in te halen, dan mag hij dat gewoon.

Daarnaast vindt ik het onveiliger. Zo'n begeleiding moet je oplossen met de motorrijders en er verder geen overbodige poespas bij halen. Wat ik hier zie is een bedrijf dat zich belangrijk wil maken en zich niet aan de regels houdt. En als je het echt dicht wil houden heb je nog ME voertuig erachter rijden die je daarvoor kan gebruiken.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #804 Gepost op: 7 april 2014, 14:54:15
Citaat van: TDMdR link=msg=1256756 date=1396874273
Hoe duidelijk wel je het hebben dan? Na drie keer wijzen moet je het toch wel begrijpen? Als je dan weer achteruit gaat rijden snap je het echt niet...
Ja maar sommige mensen schieten dan in de stress want er is veel lawaai veel gedoe, er staat iemand tegen je te schreeuwen en hij staat te zwaaien met z'n handen. Lijkt meer op een wegwerp gebaar dan op wijzen, maar goed  :P

En ik kan me heel goed voorstellen dat het ontzettend frustrerend is voor die agent, even je sirene uitzetten en roepen werkt beter. Iedereen reageert anders in zo'n situatie.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #805 Gepost op: 7 april 2014, 15:12:07
Citaat van: Daniel! link=msg=1256754 date=1396873293
Als de automobilist echt gewoon uit luiheid niet om wilde rijden dan vind ik dat die agent volkomen gelijk heeft en vind ik het belachelijk dat die automobilist niet die kant op wil.

Echter kan ik mij ook wel vinden in een van de comments op Dumpert:
Als je daar als bestuurder staat en je ziet Politie en Ambulance allebei met lichten en sirene aan en opeens begint die agent iets onverstaanbaars naar je te schreeuwen en handgebaren te maken dan kan ik me voorstellen dat sommige mensen als het ware 'bevriezen'. Misschien iets slimmer om even je sirene uit te zetten, dan duidelijk te roepen wat die automobilist moet doen en dan vervolgens sirene aan en doorrijden.
Sirene is van de ambulance.

Daarnaast, als je zo makkelijk in paniek raakt heb je misschien gewoon geen recht op een rijbewijs. Dit heb ik wel vaker verkondigd, waarom maken we wel allemaal strenge regeltjes met wapenvergunningen en voedseleisen maar laten we toe dat uiteindelijk elke nozem maar zijn rijbewijs mag halen. Je blijft het over een potentieel moordwapen hebben.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #806 Gepost op: 7 april 2014, 15:15:29
Citaat van: TDMdR link=msg=1256759 date=1396874784
Ik zie 2 sluitrijders , die kunnen dat heel goed zelf en hebben ook nog een keer de bevoegdheid om dat te doen. Als een bestuurder besluit om dat busje van van Amerongen in te halen, dan mag hij dat gewoon.
Ja dat mag, als ze daarbij de schade willen betalen die men creëert O0
Maar beter had in dit geval een RAIN geweest omdat in de BABW nu ook is beschreven dat verkeersborden afgebeeld op ledschermen/matrixschermen op een rijdend voertuig dienen te worden opgevolgd.
Citaat van: TDMdR link=msg=1256759 date=1396874784
Daarnaast vindt ik het onveiliger. Zo'n begeleiding moet je oplossen met de motorrijders en er verder geen overbodige poespas bij halen. Wat ik hier zie is een bedrijf dat zich belangrijk wil maken en zich niet aan de regels houdt. En als je het echt dicht wil houden heb je nog ME voertuig erachter rijden die je daarvoor kan gebruiken.
Ik vind het een stukje rustiger als twee motorrijders die over de rijstroken heen "dansen" achter een langzaam voortbewegende colonne, en het is nu echt dicht ook voor de mensen die niet kunnen/willen lezen.
En het bedrijf houdt zich hier compleet aan de regels waarvoor ze zijn ingehuurd. "Handelen in opdracht van" gaat nog altijd boven het volgen van regeltjes, als dit niet zo zou zijn dan kan de politie ook geen aanwijzingen meer geven.

Toegegeven ik kijk vanuit een commercieel standpunt, maar als burger zou ik ook liever zien dat dit meer werd toegepast. Zeker bij dit soort verplaatsingen waarbij de inzet van deze bedrijven stukken goedkoper is voor de samenleving als de politie inzet.

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #807 Gepost op: 7 april 2014, 15:22:51
Citaat van: kaasje link=msg=1256767 date=1396876327
Sirene is van de ambulance.

Daarnaast, als je zo makkelijk in paniek raakt heb je misschien gewoon geen recht op een rijbewijs. Dit heb ik wel vaker verkondigd, waarom maken we wel allemaal strenge regeltjes met wapenvergunningen en voedseleisen maar laten we toe dat uiteindelijk elke nozem maar zijn rijbewijs mag halen. Je blijft het over een potentieel moordwapen hebben.

Ik heb deze beelden nu drie keer zitten bekijken, en ik verbaas me eigenlijk maar om 1 ding. Waarom niet gelijk een goed rijteken geven? Dit is bij lange na geen rijteken, de agent wijst ergens naar toe. Dat kan ook betekenen dat ik alleen aan de kant moet en daarna mijn weg kan vervolgen. De redenatie die het merendeel van de bevolking zo zal snappen van uit het "ja maar ik moet" denken. Dit wordt alleen nog maar versterkt doordat de vrouw de Ambu niet kan zien en de politiemotor aanstalten maakt om door te rijden. Ook zie ik hier een agent die denkt dat zijn stem wordt gehoort over alle geluiden heen, waar is het fluitje?

Van beiden is wat te zeggen, echter het eerste probleem dat hier wordt gecreëerd zie je op zoveel plaatsen. Aanpassingen al dan niet tijdelijk van aard aan de openbare weg waarbij er geen ruimte meer is om uit te wijken.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #808 Gepost op: 7 april 2014, 16:10:58
Want een fluitje en een ander teken hadden in dit geval natuurlijk wel gewerkt  ^-^ 98uiye

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #809 Gepost op: 7 april 2014, 16:44:49
Citaat van: HIT link=msg=1256768 date=1396876529
Ja dat mag, als ze daarbij de schade willen betalen die men creëert O0
Maar beter had in dit geval een RAIN geweest omdat in de BABW nu ook is beschreven dat verkeersborden afgebeeld op ledschermen/matrixschermen op een rijdend voertuig dienen te worden opgevolgd. Ik vind het een stukje rustiger als twee motorrijders die over de rijstroken heen "dansen" achter een langzaam voortbewegende colonne, en het is nu echt dicht ook voor de mensen die niet kunnen/willen lezen.
En het bedrijf houdt zich hier compleet aan de regels waarvoor ze zijn ingehuurd. "Handelen in opdracht van" gaat nog altijd boven het volgen van regeltjes, als dit niet zo zou zijn dan kan de politie ook geen aanwijzingen meer geven.

Toegegeven ik kijk vanuit een commercieel standpunt, maar als burger zou ik ook liever zien dat dit meer werd toegepast. Zeker bij dit soort verplaatsingen waarbij de inzet van deze bedrijven stukken goedkoper is voor de samenleving als de politie inzet.

Volgens mij mag een verkeersregelaar nog steeds geen aanwijzing geven vanaf of vanuit een rijdend voertuig en in mijn ogen valt dit daaronder. Verder is het, zeker in dit geval met al die politie voertuigen er om heen, gewoon overdreven om nog eens 2 voertuigen van een commercieel bedrijf mee te laten rijden in je stoet. Ik zou als commandant motorrijder dit nooit toestaan, zeker niet omdat het blijkbaar gaat om een begeleiding in het kader van de openbare orde. Mijn sluitrijder is mans genoeg om dit zelf op te lossen, ook zonder te dansen. Verder heb je geen contact met dit voertuig en kun je ze niet aansturen en weet je gewoon niet wat je kan verwachten van de chauffeur. En als het echt nodig is om een blokvoertuig aan de achterzijde te hebben, dan een ME voertuig. Want die kunnen, indien de dreiging echt dusdanig is dat het nodig is, ook nog eens geweld gebruiken om inhalen te voorkomen.

(en wat is een RAIN trouwens?)