Ik zie 2 sluitrijders , die kunnen dat heel goed zelf en hebben ook nog een keer de bevoegdheid om dat te doen. Als een bestuurder besluit om dat busje van van Amerongen in te halen, dan mag hij dat gewoon.
Ja dat mag, als ze daarbij de schade willen betalen die men creëert
Maar beter had in dit geval een RAIN geweest omdat in de BABW nu ook is beschreven dat verkeersborden afgebeeld op ledschermen/matrixschermen op een rijdend voertuig dienen te worden opgevolgd.
Daarnaast vindt ik het onveiliger. Zo'n begeleiding moet je oplossen met de motorrijders en er verder geen overbodige poespas bij halen. Wat ik hier zie is een bedrijf dat zich belangrijk wil maken en zich niet aan de regels houdt. En als je het echt dicht wil houden heb je nog ME voertuig erachter rijden die je daarvoor kan gebruiken.
Ik vind het een stukje rustiger als twee motorrijders die over de rijstroken heen "dansen" achter een langzaam voortbewegende colonne, en het is nu echt dicht ook voor de mensen die niet kunnen/willen lezen.
En het bedrijf houdt zich hier compleet aan de regels waarvoor ze zijn ingehuurd. "Handelen in opdracht van" gaat nog altijd boven het volgen van regeltjes, als dit niet zo zou zijn dan kan de politie ook geen aanwijzingen meer geven.
Toegegeven ik kijk vanuit een commercieel standpunt, maar als burger zou ik ook liever zien dat dit meer werd toegepast. Zeker bij dit soort verplaatsingen waarbij de inzet van deze bedrijven stukken goedkoper is voor de samenleving als de politie inzet.