Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 422443 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #810 Gepost op: 7 april 2014, 17:25:58
Citaat van: HIT link=msg=1256769 date=1396876971
Ik heb deze beelden nu drie keer zitten bekijken, en ik verbaas me eigenlijk maar om 1 ding. Waarom niet gelijk een goed rijteken geven? Dit is bij lange na geen rijteken, de agent wijst ergens naar toe. Dat kan ook betekenen dat ik alleen aan de kant moet en daarna mijn weg kan vervolgen. De redenatie die het merendeel van de bevolking zo zal snappen van uit het "ja maar ik moet" denken. Dit wordt alleen nog maar versterkt doordat de vrouw de Ambu niet kan zien en de politiemotor aanstalten maakt om door te rijden. Ook zie ik hier een agent die denkt dat zijn stem wordt gehoort over alle geluiden heen, waar is het fluitje?

Van beiden is wat te zeggen, echter het eerste probleem dat hier wordt gecreëerd zie je op zoveel plaatsen. Aanpassingen al dan niet tijdelijk van aard aan de openbare weg waarbij er geen ruimte meer is om uit te wijken.

Weet niet waar HIT het over heeft! Een rijdend infobord voor een ambulancebegeleiding oid?! Ja.... op die andere planeet zeker ;D Duidelijk dat je niet op de hoogte bent van dit soort zaken.  
Daarnaast is het ook makkelijk gezegd over de aanwijzingen... Uiteraard is iedere Nederlander met een rijbewijs perfect op de hoogte van de aanwijzingen zoals beschreven in bijlage RVV :'( Zoals ik het zie is de aanwijzing gewoon duidelijk en niet mis te verstaan. Tsja, dat mensen op hun gemakkie het raam opendraaien en gaan mekkeren dat ze die kant niet op willen... Dan kun je idd een grote bek of erger verwachten

Amen!

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #811 Gepost op: 7 april 2014, 17:32:50
Citaat van: Marrk link=msg=1256801 date=1396884358
Tsja, dat mensen op hun gemakkie het raam opendraaien en gaan mekkeren dat ze die kant niet op willen... Dan kun je idd een grote bek of erger verwachten
Gek he. Die sirene's staan ook altijd voor de lol aan, dus waarom zou je de moeite doen om gewoon in 1 keer gevolg te geven aan een aanwijzing.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #812 Gepost op: 7 april 2014, 17:35:22
Citaat van: TDMdR link=msg=1256782 date=1396881889
(en wat is een RAIN trouwens?)
Waarschijnlijk bedoeld HIT Rijdende Afzetting In de Nacht. http://www.r-a-i-n.nl/

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #813 Gepost op: 7 april 2014, 17:43:58
Weet niet waar HIT het over heeft! Een rijdend infobord voor een ambulancebegeleiding oid?! Ja.... op die andere planeet zeker ;D Duidelijk dat je niet op de hoogte bent van dit soort zaken.

Jij haalt duidelijk twee filmpjes en de reacties op beide fimpjes door elkaar  ;) ;D

Gast

• Gast
Reactie #814 Gepost op: 7 april 2014, 17:44:19
Weet niet waar HIT het over heeft!
Het filmpje van Dumpert van de motorrijder die een automobilist wegstuurt voor een aanrijdende ambu, maar nauwelijks resultaat boekt.
Er lopen nu twee discussies door elkaar, de voornoemde motorrijder/ambu/automobilisten en het filmpje met twee voertuigen van Van Amerongen met tekstborden achterop de bus.

sylvester1986

• Gast
Reactie #815 Gepost op: 7 april 2014, 18:08:32
Tsja, dat mensen op hun gemakkie het raam opendraaien en gaan mekkeren dat ze die kant niet op willen... Dan kun je idd een grote bek of erger verwachten
Amen!
Als agent naar een burger toe of andersom, hoe moet ik dit lezen?

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #816 Gepost op: 7 april 2014, 18:10:02
Citaat van: TDMdR link=msg=1256759 date=1396874784
Ik zie 2 sluitrijders , die kunnen dat heel goed zelf en hebben ook nog een keer de bevoegdheid om dat te doen. Als een bestuurder besluit om dat busje van van Amerongen in te halen, dan mag hij dat gewoon.

Citaat van: HIT link=msg=1256768 date=1396876529
Maar beter had in dit geval een RAIN geweest omdat in de BABW nu ook is beschreven dat verkeersborden afgebeeld op ledschermen/matrixschermen op een rijdend voertuig dienen te worden opgevolgd.

Nu ben ik een leek op dit gebied, maar de verplichting om aanwijzingen op te volgen van transparanten op begeleidingsvoertuigen staat toch gewoon in het RVV?
(Of de meeste automobilisten dit weten en er naar handelen is natuurlijk een andere discussie ;) )

Artikel 82a

Weggebruikers zijn voorts verplicht de aanwijzingen op te volgen die worden gegeven door middel van de verlichte transparanten op personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen in gebruik bij de in artikel 41a, eerste lid, onderdeel a, onder 1° en 4°, genoemde diensten en op bedrijfsauto’s van transportbegeleiders.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

sylvester1986

• Gast
Reactie #817 Gepost op: 7 april 2014, 18:13:23
Maar bedrijfsauto’s van transportbegeleiders moeten toch een verplichte kleur en striping hebben?

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #818 Gepost op: 7 april 2014, 18:15:28
Citaat van: Sylvester link=msg=1256816 date=1396886912
Als agent naar een burger toe of andersom, hoe moet ik dit lezen?

Zoals het er staat. Dus idd van agent naar burger (als je het zo wilt beschrijven)

sylvester1986

• Gast
Reactie #819 Gepost op: 7 april 2014, 18:22:54
Citaat van: Marrk link=msg=1256821 date=1396887328
Zoals het er staat. Dus idd van agent naar burger (als je het zo wilt beschrijven)
Als agent een grote bek naar de burger toe en als burger naar de agent toe vind ik beiden not done.
Heb gewoon respect voor elkaar.
Geef je als agent toch een grote bek naar de burger toe en je krijgt een grote bek terug, dan zegt ik: Eigen schuld, dikke bult.
Dit geldt ook andersom.