Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 421911 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #830 Gepost op: 7 april 2014, 19:20:57
Citaat van: Haageneesch link=msg=1256845 date=1396891149
Als een agent een aanwijzing geeft omdat er een ambulance met spoed naar het ziekenhuis moet, en iemand negeert deze, is een grote bek van de agent als gevolg geen teken van zwakte. Het negeren van een aanwijzing is meer een teken van het ontbreken van rijvaardigheid. Lekker je rijbewijs inleveren en met de bus dan.
Ik PM je, dan kunnen we hier ontopic blijven. O0

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #831 Gepost op: 7 april 2014, 19:27:28
Citaat van: HIT link=msg=1256842 date=1396890915
Dat kan niemand met zekerheid zeggen. Wat ik wel merk dagelijks is dat het fluitje wel meer de aandacht vestigt en kan bijdragen aan duidelijkheid. ( overigens de reden dat er wordt aangeleerd dat ding te gebruiken ) .

Beste Marrk, ik weet inderdaad niet waar ik het over heb. Of wel?  998765 ( ik ga er gemakshalve maar van uit dat je inderdaad twee reactie's door elkaar las  O0 )
Maar je zet mij wel aan een gedachte, ooit zag ik dat op de A13 achterop een politiebus dus zou het ook kunnen op de motoren. In het transparant "ambulance volgt" wat niet baad dat niet schaad.
En in 26 jaar is het nog steeds niet veranderd, automobilisten rijden nog steeds niet oplettend. In dit filmpje een Ambu, als er toen dergelijke camera's waren had je filmpjes gezien van Colone's met Leo's op de Tropco's die men niet wilde zien. Of ( en daar was ik bij ) een YPR met OGS niet willen zien, liep slecht af voor die meneer btw.

Wat ik hier boven alles storend vind is "Ik geef een aanwijzing jij hebt maar te luisteren, ook al heb je geen idee waar ik het over heb". Ook een agent moet beseffen dat er mensen zijn die niet dagelijks bezig zijn met het verkeer, net als ik wanneer ik 1 van mijn werken doe. En ja ik ben wat meer bezig met het verkeer dan een gemiddeld iemand, de ene dag ben ik VKR de andere Wegwerker weer een andere dag Botsabsorberchauffeur en op weer een andere dag ben ik Zwaartransportchauffeur en dan heb ik nog niet al de soorten van werk gehad die ik uitvoer en bij alles wat ik uitvoer besef ik maar al te goed dat ik de verwarring schop en niet die automobilist die nietsvermoedend van a naar b rijdt.  O0

Vandaar mijn opmerking ook over "andere gebaren" dan aanwijzingen RVV. Als VKR zul je ook vaak genoeg geconfronteerd worden met de "onwetendheid" van de automobilist wat betreft aanwijzingen. Daarom is naast de voorgeschreven aanwijzing vaak een ander gebaar van belang. Net als het aanwijzen (wat ook niks is) En ja, in de hectiek van bijv. een ambubegeleiding (waar het tempo net ff wat hoger ligt net zoals de druk) is er vaak minder begrip voor mensen die niet willen luisteren.
Nou moet ik zeggen dat het in Den Haag reuze meevalt. Aanwijzingen worden vaak goed opgevolgd. Maar zodra we buiten "onze eigen stad" komen is het vaak treurig >:(

En naar mijn mening kan er maar 1 uitleg gegeven worden aan het aanwijzen van de persoon en vervolgens de rijrichting waarin hij op dat moment moet verdwijnen. Als je het dan nog niet snapt...

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #832 Gepost op: 7 april 2014, 19:34:01
Citaat van: Marrk link=msg=1256851 date=1396891648
Nou moet ik zeggen dat het in Den Haag reuze meevalt. Aanwijzingen worden vaak goed opgevolgd. Maar zodra we buiten "onze eigen stad" komen is het vaak treurig >:(
Nu klink je wel heel chauvinistisch 0098

Maar ik snap wel wat je bedoeld, alleen als we door hectiek gaan vergeten wat is aangeleerd hoe kun je dan denken dat een automobilist in die hectiek wel snapt wat jij bedoeld? ???

Jij moet nog aanwijzingen geven met de hand, ik doe het met grote pijlen achterop mijn auto en dat snappen de mensen niet want het is een andere situatie dan normaal.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #833 Gepost op: 7 april 2014, 19:36:40
Citaat van: Sylvester link=msg=1256834 date=1396889565
Of je nou vuilnisman/verkeersregelaar/agent of wat dan ook bent, ik vind het geven van een grote bek gewoon een teken van zwakte.

Wat had je dan graag gezien? Dat de motoragent hier rustig het gesprek aan gaat, daarbij de situatie en noodzaak uitlegt en vervolgens vriendelijk verzoekt om door te rijden?

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #834 Gepost op: 7 april 2014, 19:42:57
Citaat van: HIT link=msg=1256853 date=1396892041
Nu klink je wel heel chauvinistisch 0098

Maar ik snap wel wat je bedoeld, alleen als we door hectiek gaan vergeten wat is aangeleerd hoe kun je dan denken dat een automobilist in die hectiek wel snapt wat jij bedoeld? ???

Jij moet nog aanwijzingen geven met de hand, ik doe het met grote pijlen achterop mijn auto en dat snappen de mensen niet want het is een andere situatie dan normaal.

Nee, ik bedoel niet dat door de hectiek vergeten word wat is aangeleerd. De aanwijzingen worden gegeven volgens bijlage RVV. Maar probeer er mee aan teven dat het dan vaak nog nodig is om met kunst en vliegwerk wat duidelijk te maken. Of het doel te bereiken. En chauvinistisch zeker niet. Denk alleen dat in de grote steden (in mijn geval Den Haag) de autmobilisten vaker de kans hebben om dit soort dingen tegen te komen.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #835 Gepost op: 8 april 2014, 22:26:12
In de bijlage RVV staan alleen de tekens zoals gegeven bij verkeer regelen omschreven. Die kent trouwens ook niemand meer. Moet je eens doen, op een kruising je armen opzij houden, staat iedereen je aan te kijken of je wel lekker in je hoofd bent en geeft vervolgens gas :'(

Schreeuwen is soms echt het enige dat helpt en motoragenten staan nu eenmaal niet bekend om hun tact  >:D

Maar serieus, bestuurders hebben hun raam dicht, er is omgevingslawaai, sirenes, iemand slaat dicht en je hebt niet de tijd om even af te stappen en vriendelijk uit te gaan leggen wat de bedoeling is. Dus je wijst eerst, dan nog een keer en dan probeer je het met wat meer overwicht op te lossen. En om je boodschap over te krijgen zul je dat met een wat hoger volume moeten doen om degene te bereiken, want ze hoort je niet. Sorry, even geen tijd voor gevoelsreflecties, meeveren en ander SoVa-gedoe. En een fluit helpt inderdaad, maar als je toevallig net ook nog aan het praten met de ambu was, heb je die fluit dus niet in je mond.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #836 Gepost op: 8 april 2014, 22:28:56
Citaat van: TDMdR link=msg=1257080 date=1396988772
In de bijlage RVV staan alleen de tekens zoals gegeven bij verkeer regelen omschreven. Die kent trouwens ook niemand meer. Moet je eens doen, op een kruising je armen opzij houden, staat iedereen je aan te kijken of je wel lekker in je hoofd bent en geeft vervolgens gas :'(

Schreeuwen is soms echt het enige dat helpt en motoragenten staan nu eenmaal niet bekend om hun tact  >:D

Maar serieus, bestuurders hebben hun raam dicht, er is omgevingslawaai, sirenes, iemand slaat dicht en je hebt niet de tijd om even af te stappen en vriendelijk uit te gaan leggen wat de bedoeling is. Dus je wijst eerst, dan nog een keer en dan probeer je het met wat meer overwicht op te lossen. En om je boodschap over te krijgen zul je dat met een wat hoger volume moeten doen om degene te bereiken, want ze hoort je niet. Sorry, even geen tijd voor gevoelsreflecties, meeveren en ander SoVa-gedoe. En een fluit helpt inderdaad, maar als je toevallig net ook nog aan het praten met de ambu was, heb je die fluit dus niet in je mond.

O0

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #837 Gepost op: 8 april 2014, 22:30:10
Heeft elke motorrijder altijd zijn/haar fluitje omhangen? Denk niet dat je deze veel nodig hebt tijdens een gewone patrouille (denk ik als leek zijnde dan)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #838 Gepost op: 8 april 2014, 22:37:04
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1257084 date=1396989010
Heeft elke motorrijder altijd zijn/haar fluitje omhangen? Denk niet dat je deze veel nodig hebt tijdens een gewone patrouille (denk ik als leek zijnde dan)

Uiteraard. Zit niet in de weg. Patrouille vind ik trouwens wel cool klinken ;)

Ps. Ik gebruik m'n pistool ook niet vaak maar heb m wel bij me (flauw)

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #839 Gepost op: 8 april 2014, 22:38:31
Citaat van: Marrk link=msg=1257088 date=1396989424
Uiteraard. Zit niet in de weg. Patrouille vind ik trouwens wel cool klinken ;)

Okee! Weer wat geleerd! En ik kan ook zeggen rondjes rijden en handhaven, maar op patrouille klinkt beter en vat de taak denk ik beter samen :P
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel