Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420512 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #860 Gepost op: 9 april 2014, 21:42:11
Citaat van: Marrk link=msg=1257339 date=1397072251
Slecht!

Sowieso is verkeer waardeloos. Voertuig controle hebben we kort een personenauto gehad en een rondje rond de aanhanger, en daar worden we de praktijk mee in gestuurd...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #861 Gepost op: 9 april 2014, 21:49:39
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1257342 date=1397072531
Sowieso is verkeer waardeloos. Voertuig controle hebben we kort een personenauto gehad en een rondje rond de aanhanger, en daar worden we de praktijk mee in gestuurd...

Logisch! Want hoeveel heb je nou daadwerkelijk met verkeer te maken tijdens je werk (sarcastisch)

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #862 Gepost op: 9 april 2014, 22:36:47
Hier niet veel beter tijdens de opleiding VP.

Gelukkig vind ik verkeer interessant en zoek ik zelf nog wel eens iets uit...

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #863 Gepost op: 10 april 2014, 11:07:57
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1257342 date=1397072531
Gewoon eens meelopen bij een 100% controle bij een wat ervarene persoon. Wij hebben als VAP'ers speciale avonden gehad hierover. Erg leuk!

Citaat van: PietjePuk link=msg=1257353 date=1397075807
Hier niet veel beter tijdens de opleiding VP.

Gelukkig vind ik verkeer interessant en zoek ik zelf nog wel eens iets uit...
Wij hebben met de klas hier speciaal extra lessen voor gevraagd. Helaas kon ik hier niet bij zijn. Vraag anders eens bij het verkeer-team van je eenheid!

Citaat van: Jims link=msg=1257226 date=1397054854
Hmm, bijzonder. Heb hem nog nooit nodig gehad. In welke situaties kwam dit voor dan? (voorbeelden)?
Mijn werkgebied bestaat voor 90% uit provinciale wegen, merendeels onverlicht. Bij alcohol controles of voertuig controles komen voertuigen dus regelmatig met 80 km/h+ op je af. Meestal zie je snel genoeg of mensen je zien c.q. hun snelheid op tijd aan passen. Zo niet dan begin ik signalen te geven. Soms misschien ter irritatie van collega's maar ik heb dit aangeleerd gekregen van iemand van de oude stempel. Liever irritaties dan plat gereden worden.

Daarnaast heb ik bij controles / tekens bibeko ook wel de fluit in de buurt. Als het verkeer eenmaal regelt gaat het wel goed, maar een eerste voertuig kan soms gekke fratsen uithalen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #864 Gepost op: 10 april 2014, 11:49:46
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1257335 date=1397071980
Inderdaad geen een keer geleerd hoe we verkeer moeten regelen.  :(
Dat is wel heel vreemd! Wij gaan als VPers binnenkort een hele avond stoptekens geven aan voorbijrijdende auto's en een paar weken later op een van de grotere kruispunten in de buurt oefenen.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #865 Gepost op: 10 april 2014, 11:55:57
Citaat van: Bart. link=msg=1257407 date=1397123386
Dat is wel heel vreemd! Wij gaan als VPers binnenkort een hele avond stoptekens geven aan voorbijrijdende auto's en een paar weken later op een van de grotere kruispunten in de buurt oefenen.
Stoptekens is 1, dat is niet heel moeilijk, moesten wij ook doen op de opleiding. Kruispunt is 2, onlangs bij een evenement met 5 man 1 kruispunt geregeld omdat het anders niet te doen was!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #866 Gepost op: 10 april 2014, 19:08:38
Citaat van: Bart. link=msg=1257407 date=1397123386

Tja, schijnt iets te zijn met capaciteit en prioriteiten...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #867 Gepost op: 11 april 2014, 15:34:49
Dat is klinkklare onzin...

heeft ook te maken met stukje interesse en motivatie... als ik tegenwoordig studenten hoor zeggen : "met de fiets? " of " lopend surveilleren ?" Dan schieten mijn nekharen overeind...

tijdens onze stages waren we niet naar binnen te rammen en liepen of fietsten we ons suf... Elke dienst aanhoudingen vanwege drugs, heling of andere zaken... gewoon omdat je lopend en fietsend meer ziet dan vanuit een auto... Hetzelfde is het met verkeer. Men interesseert zich er niet voor... dus het verkeer regelen ook niet... Terwijl het behoorlijk wat gevaar voor jezelf en anderen meebrengt als je het niet goed onder de knie hebt !

Maar goed... het nieuwe politieonderwijs is zo goed.... :'( :D

edit : als je er werkelijk oprecht wilt weten hoe dit werkt en er in wil oefenen, loop naar een collega die de pomp heeft gevolgd (of de opleidingen daarvoor) en vraag of hij/zij je wilt helpen. Geloof me... het gaat erg handig zijn als je het kunt !  8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #868 Gepost op: 11 april 2014, 16:05:15
Citaat van: kaasje link=msg=1257393 date=1397120877
Soms misschien ter irritatie van collega's maar ik heb dit aangeleerd gekregen van iemand van de oude stempel.
Liever irritaties dan plat gereden worden.

Dan heeft je collega van de "oude stempel" het je perfect geleerd Kaasje.  O0 O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

112 rotterdam-oost

• Forum gebruiker
Reactie #869 Gepost op: 14 april 2014, 14:58:20
https://www.youtube.com/watch?v=miZPsTxzV7E

Wel een unieke video.
(Zie de beschrijving voor het hele verhaal)