Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420521 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #900 Gepost op: 27 april 2014, 14:23:06
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1262837 date=1398601004
- op de A13 zie je dat de rijbaan wordt "vrij gemaakt" kan RWS hier geen rol in spelen door de rijbaan af te kruisen ?

Dit werd vroeger ( 2006 ) wel gedaan, de matrix op rs1 werd dan op "AMBU" gezet en de alternerende lampen knipperden dan ook. Ik weet niet of dat nog wel gedaan wordt. ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #901 Gepost op: 27 april 2014, 15:05:33
Citaat van: HIT link=msg=1262841 date=1398601386
Dit werd vroeger ( 2006 ) wel gedaan, de matrix op rs1 werd dan op "AMBU" gezet en de alternerende lampen knipperden dan ook. Ik weet niet of dat nog wel gedaan wordt. ???

Niet voor begeleidingen gedaan door DH.

michaelmiata89

• Forum gebruiker
Reactie #902 Gepost op: 27 april 2014, 15:28:30
Ik heb met (soms) samengeknepen billen zitten kijken. Ik vind het kunstig wat deze twee motorrijders voor elkaar krijgen. In één woord GEWELDIG! Goed gedaan mannen! Respect!
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #903 Gepost op: 27 april 2014, 15:38:19
- je ziet de motorrijder soms slingerend over de rijbaan gaan vooral bij voorliggers, is dit om jezelf "breed" te maken ?
Zo wordt de motorrijder zichtbaar in alle 3 de spiegels en vaak sneller opgemerkt.

Citaat van: Flavius link=msg=1262838 date=1398601153
Volgens mij rijdt er ook een politiewagen achter de ambulance? Wat is daar dan de reden van? Familie die meegaat?
Meestal is dit voor vervoer van familie inderdaad. Kan ook zijn dat er een agent meerijdt wanneer er een verdachte in de ambu ligt.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #904 Gepost op: 27 april 2014, 15:54:26
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1262850 date=1398605310
Ik heb met (soms) samengeknepen billen zitten kijken. Ik vind het kunstig wat deze twee motorrijders voor elkaar krijgen. In één woord GEWELDIG! Goed gedaan mannen! Respect!

Bedankt ;)

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #905 Gepost op: 27 april 2014, 15:55:37
Citaat van: Meneer link=msg=1262851 date=1398605899
Zo wordt de motorrijder zichtbaar in alle 3 de spiegels en vaak sneller opgemerkt.
Meestal is dit voor vervoer van familie inderdaad. Kan ook zijn dat er een agent meerijdt wanneer er een verdachte in de ambu ligt.

Was in dit geval idd familie. Bij hoge uitzondering toegestaan.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #906 Gepost op: 27 april 2014, 16:17:28
Citaat van: Haageneesch link=msg=1262768 date=1398591740
VP Haaglanden draagt zelf zorg voor de begeleidingen. Dit wordt gedaan zonder inzet van extra eenheden vanuit Rotterdam. Ik citeer:

Een motorrijder VP DH en een coll op kruising werkt niet.

De tweet die Haageneesch citeert is een antwoord op mijn getwitter van afgelopen nacht die ik had.

Ze gaven ook nog aan dat de Rotterdamse collega's de Haagse werkwijze niet kennen wat ik dan nog enigsinds kan begrijpen.
Echter denk ik dan bij mezelf zorg dan dat ze die wel leren kennen of ga eens met elkaar praten en probeer van elkaar te leren.

Op zich hoeft het helemaal niet moeilijk te zijn want als men gewoon de locatie doorgeeft dan weet iedereen op de kruising waar men is.
Mijn ervaring is dat als de VP R'dam zelf een spoedtransport doet dat men de route altijd (ruim) op tijd vrij heeft gemaakt (lees: leeggetrokken) en dan had men de vertraging op het tunneltrace zoals men nu had niet gehad.
Uit mijn hoofd gezegd als de Centralist hoorde dat het spoedtransport t.h.v. de Texaco op de A13 reed dan kwam de opdracht om de route vrij te maken en te houden en dat werkte gewoon super.

Mijn persoonlijke mening:
De politie Den Haag vindt altijd dat zij alles beter weten en kunnen. De Amsterdammers doen dat ook maar vind ik aanzienlijk minder arrogant.
Heb het persoonlijk nooit echt fijne agenten gevonden vergeleken met andere vroegere regio's.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #907 Gepost op: 27 april 2014, 17:08:27
Citaat van: enrico1972 link=msg=1262857 date=1398608248
De tweet die Haageneesch citeert is een antwoord op mijn getwitter van afgelopen nacht die ik had.

Ze gaven ook nog aan dat de Rotterdamse collega's de Haagse werkwijze niet kennen wat ik dan nog enigsinds kan begrijpen.
Echter denk ik dan bij mezelf zorg dan dat ze die wel leren kennen of ga eens met elkaar praten en probeer van elkaar te leren.

Op zich hoeft het helemaal niet moeilijk te zijn want als men gewoon de locatie doorgeeft dan weet iedereen op de kruising waar men is.
Mijn ervaring is dat als de VP R'dam zelf een spoedtransport doet dat men de route altijd (ruim) op tijd vrij heeft gemaakt (lees: leeggetrokken) en dan had men de vertraging op het tunneltrace zoals men nu had niet gehad.
Uit mijn hoofd gezegd als de Centralist hoorde dat het spoedtransport t.h.v. de Texaco op de A13 reed dan kwam de opdracht om de route vrij te maken en te houden en dat werkte gewoon super.

Mijn persoonlijke mening:
De politie Den Haag vindt altijd dat zij alles beter weten en kunnen. De Amsterdammers doen dat ook maar vind ik aanzienlijk minder arrogant.
Heb het persoonlijk nooit echt fijne agenten gevonden vergeleken met andere vroegere regio's.

Ik zie het probleem niet. Het zijn twee totaal verschillende werkwijzen, waar de mensen op het veld (lees: politieagenten van bureau verkeer op de motor) van mening zijn dat die niet goed samengaan, blijkbaar uit ervaring. Bovendien zitten de motorrijders en de te begeleiden ambulance op een apart C2000-kanaal; daar luistert de centralist in principe niet op mee.

Haagse en Amsterdamse agenten zijn best fijne agenten, ook in vergelijking met andere regio's. Maar ik snap niet waarom 'het Rotterdamse systeem' per se overgenomen moet worden. Is dat niet 'vinden dat je iets beter weet en kunt'?

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #908 Gepost op: 27 april 2014, 17:11:32
Nav het filmpje een aantal vragen...
- je ziet de motorrijder soms slingerend over de rijbaan gaan vooral bij voorliggers, is dit om jezelf "breed" te maken ?
Dat is het "vegen" hierdoor kom je beter in de spiegels. Hoewel het gebruik van de gehele rijbaan ipv 1 strook voor mij wel nieuw is
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #909 Gepost op: 27 april 2014, 17:13:28
Citaat van: DeMassel link=msg=1262867 date=1398611492
Dat is het "vegen" hierdoor kom je beter in de spiegels. Hoewel het gebruik van de gehele rijbaan ipv 1 strook voor mij wel nieuw is
Waar? Ik heb een stukje video gemist zie ik :p