VP Haaglanden draagt zelf zorg voor de begeleidingen. Dit wordt gedaan zonder inzet van extra eenheden vanuit Rotterdam. Ik citeer:
De tweet die Haageneesch citeert is een antwoord op mijn getwitter van afgelopen nacht die ik had.
Ze gaven ook nog aan dat de Rotterdamse collega's de Haagse werkwijze niet kennen wat ik dan nog enigsinds kan begrijpen.
Echter denk ik dan bij mezelf zorg dan dat ze die wel leren kennen of ga eens met elkaar praten en probeer van elkaar te leren.
Op zich hoeft het helemaal niet moeilijk te zijn want als men gewoon de locatie doorgeeft dan weet iedereen op de kruising waar men is.
Mijn ervaring is dat als de VP R'dam zelf een spoedtransport doet dat men de route altijd (ruim) op tijd vrij heeft gemaakt (lees: leeggetrokken) en dan had men de vertraging op het tunneltrace zoals men nu had niet gehad.
Uit mijn hoofd gezegd als de Centralist hoorde dat het spoedtransport t.h.v. de Texaco op de A13 reed dan kwam de opdracht om de route vrij te maken en te houden en dat werkte gewoon super.
Mijn persoonlijke mening:
De politie Den Haag vindt altijd dat zij alles beter weten en kunnen. De Amsterdammers doen dat ook maar vind ik aanzienlijk minder arrogant.
Heb het persoonlijk nooit echt fijne agenten gevonden vergeleken met andere vroegere regio's.