Ik zie het probleem niet. Het zijn twee totaal verschillende werkwijzen, waar de mensen op het veld (lees: politieagenten van bureau verkeer op de motor) van mening zijn dat die niet goed samengaan, blijkbaar uit ervaring. Bovendien zitten de motorrijders en de te begeleiden ambulance op een apart C2000-kanaal; daar luistert de centralist in principe niet op mee.
Haagse en Amsterdamse agenten zijn best fijne agenten, ook in vergelijking met andere regio's. Maar ik snap niet waarom 'het Rotterdamse systeem' per se overgenomen moet worden. Is dat niet 'vinden dat je iets beter weet en kunt'?
In principe luister ik altijd mee als centralist. Ik wil weten waar het transport tegen aanloopt, en of er iets is wat ik kan doen om het zo spoedig mogelijk te laten verlopen.
Zeker in dit geval. Het transport gaat de eigen regio verlaten, en zit nog bij jou in de verbindingen. Wat nu als het fout gaat? Met wie gaan die motorrijders in eerste aanleg contact hebben? (Ik zou er voor kiezen om qua verbindingen een gespreksgroep te kiezen waar interregionaal op gewerkt kan worden, en de regie te laten bij de meldkamer in wiens gebied men rijdt. (Maar dat is vanaf de zijlijn..
)
Over de verschillen van aanpak VTB;
Het één zou een goede aanvulling kunnen zijn op het ander. Door het "leegtrekken" van de route voorkom je opstroping, in mijn ogen. Maar als daar bewust niet voor gekozen word.. Prima.
De uitspraken over arrogantie etc herken ik niet, van welk korps dan ook.