Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420541 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #970 Gepost op: 11 juni 2014, 00:15:50
Citaat van: Marrk link=msg=1275583 date=1402425504
Een slecht uitgevoerde gelegenheids wheelie😉

Sowieso maar moet wel zeggen dat die RT zich zeer makkelijk op het achterwiel laat zetten.  >:D

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #971 Gepost op: 11 juni 2014, 00:22:17
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1275714 date=1402438550
Sowieso maar moet wel zeggen dat die RT zich zeer makkelijk op het achterwiel laat zetten.  >:D

In tegenstelling tot de K😞

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #972 Gepost op: 11 juni 2014, 00:42:14
Dat scheelt natuurlijk ook wat kilo-tjes :P

guest15549

• Gast
Reactie #973 Gepost op: 11 juni 2014, 01:08:27
Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1275565 date=1402424078
http://www.youtube.com/watch?v=SQEWt7r7vzI

Spoedbegeleiding van ambulance 17-140 de 2 motoren.
Een van de motoren trok iets te snel op waardoor hij een soort wheelie maakte  :o
Helaas reed er net een auto voor (die naar mijn mening helemaal die weg niet op had mogen draaien) maarja...

Is volgens mij geen wheelie hoor, voorwiel raakt niet van de grond
Niets gezegd, verkeerd gekeken..

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #974 Gepost op: 18 juni 2014, 09:29:33
http://www.youtube.com/watch?v=98mhFwqUNzA
Een kort fragment van een oefenrit ambulancebegeleiding tijdens de VTB-opleiding. Gefilmd vanuit de ambulance. Onderling mobilofoonverkeer is mee te luisteren.

Helaas betreft het maar een kort fragment aangezien de rest van de beelden verloren is gegaan.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #975 Gepost op: 18 juni 2014, 10:52:20
Leuk filmpje Marrk! Twee vragen:

- De motorrijder lijkt heel dicht voor de ambu te rijden, is dit ook de bedoeling? Het enige waar ik aan kan denken is dat ik hoop dat de motorrijder niet hard moet remmen of valt, zou een nare aanrijding kunnen worden.

- De ambu rijdt over de trambaan. Nu doet de politie dat vaker en de ambu op de heenweg ook, maar ik kan me voorstellen dat het voor een patiënt die kritiek achterin ligt met rugletsel niet verstandig is. Wordt daar ook rekening mee gehouden?

Thanks!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #976 Gepost op: 18 juni 2014, 11:03:40
Citaat van: silque link=msg=1277973 date=1403081540
Leuk filmpje Marrk! Twee vragen:

- De motorrijder lijkt heel dicht voor de ambu te rijden, is dit ook de bedoeling? Het enige waar ik aan kan denken is dat ik hoop dat de motorrijder niet hard moet remmen of valt, zou een nare aanrijding kunnen worden.

- De ambu rijdt over de trambaan. Nu doet de politie dat vaker en de ambu op de heenweg ook, maar ik kan me voorstellen dat het voor een patiënt die kritiek achterin ligt met rugletsel niet verstandig is. Wordt daar ook rekening mee gehouden?

Thanks!

- De commandant rijdt ook heel dicht voor de ambu. Dat is ook de bedoeling. Zodat het 1 geheel blijft en niet bijvoorbeeld eerst de motorrijder over de kruising en dan even later pas de ambu. Dat zou juist gevaarlijk zijn. En het niet hard hoeven remmen is juist de opzet van heel de begeleiding. De commandant is ook als laatste opvang. Dus mocht er toch nog iemand tussendoor schieten oid dan zal de commandant een teken aan de ambuchauffeur geven dat hij moet blijven zitten en vervolgens zal de commandant even naar voren rijden.

- Trambaan in grote steden ontkom je niet aan. Daar word wel rekening mee gehouden. Kijk maar eens naar een eerder filmpje. Daarin gaat de ambu er kruipend overheen.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #977 Gepost op: 18 juni 2014, 12:53:35
Citaat van: Marrk link=msg=1277976 date=1403082220

- Trambaan in grote steden ontkom je niet aan. Daar word wel rekening mee gehouden. Kijk maar eens naar een eerder filmpje. Daarin gaat de ambu er kruipend overheen.

Ik heb even en filmpje opgezocht waarbij ze inderdaad bij een trambaan oversteken door de commandant een melding krijgen om langzamer te gaan voor de trambaan echter in het filmpje wat der straks geplaatst is rijden ze met de trambaan mee en een langer gedeelte over een hobbelig gedeelte. Maar wanneer je dan verder kijkt in het filmpje komen ze bij bruggen e.d. tegen waar ze dan ook flink aan het hobbelen zijn (wanneer je ook het geluid in de ambu hoort) en daar geeft de commandant geen melding van langzamer.

VTB-oefenrit glijdend transport naar Erasmus MC
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #978 Gepost op: 18 juni 2014, 13:05:52
Citaat van: thetwin84 link=msg=1278014 date=1403088815
Ik heb even en filmpje opgezocht
Wat is nou precies je vraag/opmerking?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #979 Gepost op: 18 juni 2014, 13:14:58
Citaat van: Red link=msg=1278021 date=1403089552
Wat is nou precies je vraag/opmerking?

dat er inderdaad wel minder hard gereden word bij het oversteken van trambanen, maar in het eerste filmpje valt me op dat ze meerijden met de trambaan en veel langer hobbelig rijden.. (dus minder prettig voor patient..) waarom word daar niet zachter gereden?
en in het filmpje wat ik heb geplaatst de net, zie je dat er minder hard word gereden bij trambanen maar hobbelige bruggen worden niet aangegeven... waarom hoeft men daar niet zachter te gaan rijden?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=