Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420539 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #990 Gepost op: 19 juni 2014, 12:21:30

Nee niet alle motorrijders. Binnen eenheid Den Haag alleen de motorrijders van Verkeer. Zij mogen ook alleen de begeleidingen doen en krijgen daar dan ook de opleiding VTB 1 en 2 voor. Deze word gegeven door eigen instructeurs. In Rotterdam doet ook alleen de VP het.
In veel andere regio's doet men maar wat met alle risico's ten gevolge.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #991 Gepost op: 19 juni 2014, 12:30:16
@Marrk, ik weet dat je ons negeert  >:D, maar om een vollediger antwoord te geven:
In Amsterdam worden begeleidingen ook alleen maar gedaan door de motorrijders van de Dienst Infra. In Amsterdam rijden ook alleen maar deze motorrijders op de zware motor en ze zijn ook opgeleid door Amsterdamse instructeurs. Wijkteams rijden op de ULM's, alhoewel deze term niet echt meer opgaat tegenwoordig.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #992 Gepost op: 19 juni 2014, 12:38:17
Negeren zeker niet ;) Wilde het alleen niet benoemen aangezien ik niet precies wist hoe dat bij jullie geregeld is. Daarom had ik ook geschreven; "in veel andere regio's..."
Zo wist ik ook niet Amsterdam daar een opleiding voor had. Nu ik dat weet komen er wel wat vragen naar boven. Maar die stel ik wel aan Peter als ik 'm weer spreek ;)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #993 Gepost op: 19 juni 2014, 13:01:55
Citaat van: Marrk link=msg=1278307 date=1403173290
Nee niet alle motorrijders. Binnen eenheid Den Haag alleen de motorrijders van Verkeer. Zij mogen ook alleen de begeleidingen doen en krijgen daar dan ook de opleiding VTB 1 en 2 voor. Deze word gegeven door eigen instructeurs. In Rotterdam doet ook alleen de VP het.
In veel andere regio's doet men maar wat met alle risico's ten gevolge.
Bij ons in de eenheid Den Haag worden gewoon agenten uit de BPZ opgeroepen voor spoedbegeleidingen, uiteraard wel papiertjes.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #994 Gepost op: 19 juni 2014, 13:10:56
Benieuwd hoe je aan die wijsheid komt.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #995 Gepost op: 19 juni 2014, 13:13:16
Citaat van: kaasje link=msg=1278323 date=1403175715
Bij ons in de eenheid Den Haag worden gewoon agenten uit de BPZ opgeroepen voor spoedbegeleidingen, uiteraard wel papiertjes.

Marrk werkt zelf bij de eenheid Den Haag, en in voormalig Haaglanden worden geen eenheden van de BPZ opgeroepen maar de collega's van de VP. Ik denk dat je in de war bent met Hollands-Midden.

In veel eenheden (iig die van ons) worden helemaal geen spoed begeleidingen gedaan, ook niet nu veel VP motorrijders de opleiding hebben gevolgd ivm de NSS.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #996 Gepost op: 19 juni 2014, 13:20:08
Citaat van: silque link=msg=1278328 date=1403176396
Marrk werkt zelf bij de eenheid Den Haag, en in voormalig Haaglanden worden geen eenheden van de BPZ opgeroepen maar de collega's van de VP. Ik denk dat je in de war bent met Hollands-Midden.

In veel eenheden (iig die van ons) worden helemaal geen spoed begeleidingen gedaan, ook niet nu veel VP motorrijders de opleiding hebben gevolgd ivm de NSS.

Ja op die manier. Daar had ik even niet aan gedacht ;)
Een aantal collega's van voormalig HM hebben ook hun VTB-opleiding gedaan idd.

M.b.t. opleiding ivm NSS; deze was alleen "geldig" tbv de NSS en dus niet daarna tijdens het gewone werk.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #997 Gepost op: 19 juni 2014, 14:53:42
Citaat van: silque link=msg=1278328 date=1403176396

Ik ben dus niet in de war met HM, Markk is in de war met voormalig HGL ;) Das wat anders!

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #998 Gepost op: 19 juni 2014, 15:00:59
Wat denk je zelf? HGL-Noord zul je bedoelen...

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #999 Gepost op: 19 juni 2014, 15:23:17
Wat bedoel je?