Ben erg
van fan fan van de fluit. De attentiewaarde ligt een stuk hoger omdat het een "vreemder" geluid is dan een sirene. Je trekt de volledige aandacht naar je toe.
En als de fluit eens stuk mocht gaan, hoef je niet te wachten op een monteur die er nooit is als je hem nodig hebt en druk is als ie er wel is... Mooiste voorbeeld van het KISS principe! En het heeft ook zijn charme, die fluit. Een electrische fluit zou een oplossing zijn voor een probleem dat eigenlijk niet als probleem ervaren wordt.
Ik vind het idee van die elektrische fluit op de motor helemaal niets..... stel je eens voor dat een agent dat op zijn motor zou klussen... dan gaat een of andere bureautijger daar weer iets van vinden, waarna tenminste drie werkgroepen worden opgericht om te bepalen hoe goed of fout die elektrische fluit is. Vervolgens moeten in elk geval vijf commissies samen met TNO, vtsPN, diverse ministeries, een paar gebruikersgroepen en een vertegenwoordiging van Doven en Slechthorenden Nederland overleg plegen over welke eisen aan de hoorbaarheid van deze fluit gesteld moeten worden. Als dat tot slot allemaal rond is komt de Arbeidsinspectie de hoek om zeilen dat de fluit te luid is en dat deze alleen gebruikt mag worden als er óók aanvullende gehoorbescherming wordt gedragen door de motoragent. Voordat dit dan allemaal geregeld is heeft men in Europa reeds een ECE-regeling geschreven, moet Nederland weer het beste jongetje van de klas zijn en zitten we na 8 jaar opgescheept met een ECE-goedgekeurde fluit die niet functioneel is.
Laten we het maar gewoon bij de balletjesvrije verkeersfluit houden! Of ben ik nu te negatief?
Vergeet niet dat bij de deadline van de besluitvorming iedereen op vakantie is waardoor een invaller het verkeerde concept goedkeurd.
En de daaropvolgende Europese aanbestedingsprocedure, die om de zoveel tijd herhaalt moet worden. Want waarom makkelijk en goedkoop doen, als het moeilijk en duur kan