Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 424018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #310 Gepost op: 21 oktober 2012, 21:03:08
Een voluntair IS NIET een vrijwillig surveillant! Een VS'er heeft volledige bevoegdheid, een voluntair geen of BOA.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #311 Gepost op: 21 oktober 2012, 21:26:03


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #312 Gepost op: 24 oktober 2012, 10:00:48
Het topic "Spoedbegeleiding door verkeersregelaars" is afgesplitst.

Hulpverleningsforum > Hulpverlening Gerelateerd > Hulpverleningsfoto's & filmpjes > Topic: Spoedbegeleiding door verkeersregelaars

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=68007.0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #313 Gepost op: 31 oktober 2012, 21:52:58
Beetje jammer op 0:14

OEFENING !!!! PRIO 1 3 POLITIEMOTOREN EN 12-511
112hoofddorp


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #314 Gepost op: 31 oktober 2012, 21:59:14
Beetje jammer op 0:14

OEFENING !!!! PRIO 1 3 POLITIEMOTOREN EN 12-511
112hoofddorp
Mooi om te zien hoe rustig dit eigenlijk gaat, en inderdaad jammer van die automobilist. Ging het vandaag in Apeldoorn een stukje mooier tijdens de opleiding van (ik denk) de academie. Deze reden trouwens met 5 a 6 spitsers en hadden mooie flitsers boven de zijkoffers.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #315 Gepost op: 31 oktober 2012, 22:52:58
Beetje jammer op 0:14

OEFENING !!!! PRIO 1 3 POLITIEMOTOREN EN 12-511
112hoofddorp

Ik zie ze vaak oefenen in Hoofddorp. Echter wat ik niet snap is dat ze geen OGS gebruiken. Je hoort ze alleen maar op die fluit blazen. Als wij, A-A, oefenen/trainen gebruiken we gewoon OGS.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #316 Gepost op: 31 oktober 2012, 23:07:20
Ik zie ze vaak oefenen in Hoofddorp. Echter wat ik niet snap is dat ze geen OGS gebruiken. Je hoort ze alleen maar op die fluit blazen. Als wij, A-A, oefenen/trainen gebruiken we gewoon OGS.

Bij VIP-begeleiding worden alleen de blauwe lampen gebruikt. En de fluit.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #317 Gepost op: 31 oktober 2012, 23:10:38
Bij VIP-begeleiding worden alleen de blauwe lampen gebruikt. En de fluit.

Klopt maar hier rijdt toch echt een ambu achter de spitser.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #318 Gepost op: 31 oktober 2012, 23:13:58
Dat maakt op zich niet uit. Al is het een 500cc bakfiets, het oefenen blijft het zelfde. Bij een VIP begeleiding zou je echter wel iemand op het eind hebben die weer het oprijteken geeft. Beetje dubbel dus. Geen geluidssignalen wat op VIP oefening zou duiden, maar ook geen laatste motorrijder om het verkeer op afstand te houden.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #319 Gepost op: 31 oktober 2012, 23:18:57
Klopt maar hier rijdt toch echt een ambu achter de spitser.

Zoals je ziet gebruikt de ambulance geen OGS. In oefensituaties worden vip en amburitten afwisselend geoefend. In dit geval zal de ambu doorgaan als vip-voertuig. En bij een volgende rit zal hij wel als ambu fungeren en zullen de motorrijders en ambu wel alles aan hebben.
Vip-begeleiding; 1 commandant, 3 spitsers en een staart. En hierbij horen alle straatjes gepakt te worden. En dient alles leeggemaakt te worden.
Ambubegeleiding; 1 commandant en 2 spitsers. Hierbij zoek je de knelpunten op en worden alleen stroken vrijgemaakt. Ook veel gebruik van tegenstrooms om zo de rest achter je te laten.