Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 421238 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1280 Gepost op: 13 november 2015, 01:33:17
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1383942 date=1447355818
Bij de oude VTB maakte de spitsers de ruimte die nodig was op de snelweg, bij de nieuwe maakt de staartrijder de ruimte zodat de gehele stoet veilig kan in- uitvoegen. Althans zo heb ik het begrepen van een motorrijder welke de opleiding gevolgd heeft.

Is niks nieuws aan. Dit is gewoon gewoon zoals het altijd is geweest. Toevoegingen en weefvakken zijn gewoon voor de staart. Alleen bij overgaan van inhalend naar niet inhalend rijden zorgde de staartrijder voor een gat. Dit word nu gedaan door de spitser waarna de staartrijder dit overneemt. Dus niks nieuwe VTB.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1281 Gepost op: 13 november 2015, 01:36:00
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1383960 date=1447357515
Ja, ik had al de indruk dat de staartrijder eerder naast de colonne bleef rijden (tenminste op de snelweg) dan er direct achter. De vraag bij mij is: dit is in de video ook minstens 1x (bijna) misgegaan door tòch inhalend verkeer, of heb ik het mis? Als ik het juist heb zou dat voor 2 staartrijders pleiten, maar dat kost natuurlijk een extra motoragent...

De staartrijder mag naar voren kruipen bij bijvoorbeeld toevoegingen. Zo lang hij maar achter het VIP voertuig blijft. Hierbij mag hij dus wel degelijk de andere voertuigen van de stoet inhalen. Ik zie in de video niks misgaan (ook niet bijna)


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1282 Gepost op: 13 november 2015, 01:37:26
Citaat van: enrico1972 link=msg=1383933 date=1447354828
De nieuwe intro en een zeer korte versie van de rit die ik persoonlijk niet prettig kijken vind door het vele knip werk wat er in zit.

Dit was even eenmalig omdat het anders een lange saaie video zou zijn die daardoor eigenlijk niet voor publicatie geschikt zou zijn.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1283 Gepost op: 13 november 2015, 01:55:28
Dank je voor je aanvullende uitleg Marrk  O0 O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1284 Gepost op: 13 november 2015, 08:15:05
De staartrijder mag naar voren kruipen bij bijvoorbeeld toevoegingen. Zo lang hij maar achter het VIP voertuig blijft. Hierbij mag hij dus wel degelijk de andere voertuigen van de stoet inhalen. Ik zie in de video niks misgaan (ook niet bijna)
Ah, OK, helder. Bedankt!
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1285 Gepost op: 14 november 2015, 15:41:51
https://www.youtube.com/watch?v=jv2GxEmaFV4&feature=em-uploademail
Spoedrit vanaf De Yp naar het Haga ziekenhuis loc. Leyweg 12-11-2015

Gepubliceerd op 14 nov. 2015 TeamVerkeer Den Haag
I.v.m. een overplaatsing van het Haga ziekenhuis locatie Leyweg in Den Haag naar het Erasmus MC in Rotterdam is er door het ambulancepersoneel via de meldkamer een aanvraag gedaan voor een ambulancebegeleiding.

Deze video laat de rit zien vanaf De Yp (waar Team Verkeer gevestigd is) naar het Haga ziekenhuis alwaar de ambulance vandaan zal vetrekken.

VTB reportage van Regio15: http://www.regio15.nl/reportages/verkeerspolitie-reportages/22670-verkeerspolitie-vtb
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1286 Gepost op: 1 december 2015, 13:00:53
https://www.youtube.com/watch?v=JXTDnYIHQBE&feature=em-uploademail
Ambulancebegeleiding Haga zkh. loc. Leyweg DH naar Erasmus MC Rotterdam 12-11-2015

Gepubliceerd op 1 dec. 2015 TeamVerkeer Den Haag
Bij de wachtcommandant van Team Verkeer kwam het verzoek binnen om een ambulance vanaf het Haga ziekenhuis locatie Leyweg te begeleiden naar het Erasmus MC in Rotterdam. Er waren inmiddels al 2 motorrijders en een Volvo ter plaatse.

Normaal gebeurt een ambulancebegeleiding met 3 motorrijders (1 commandant, 2 spitsers) maar gezien de mogelijke drukte is besloten om deze begeleiding te doen met 3 motorrijders en de commandant in de Volvo.

In goed overleg is besloten om een surveillancevoertuig met aan boord de familie mee te nemen in het stoetje. Dit is echter een uitzondering. De reden daarvoor is dat het verkeer nadat de ambulance de kruising is gepasseerd daarachter niet nog een voertuig verwacht. Maar gezien de situatie hebben wij ter plaatste besloten, uiteraard na het maken van goede afspraken, dit deze keer wel toe te staan.

VTB reportage van Regio15: http://www.regio15.nl/reportages/verkeerspolitie-reportages/22670-verkeerspolitie-vtb

Immediately after a request to escort an ambulance) from a hospital in The Hague to a hospital in Rotterdam this officer from Team Verkeer Den Haag responds to this call.
3 officers were already at the hospital (2 motorcycles and 1 by car)
Usually escorting an ambulance takes 3 officers on motorcycles. In this scenario we decided to use the marked Volvo V70 as command-car. The marked VW Touran followed with the family on board.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1287 Gepost op: 1 december 2015, 13:44:37
Mooi filmpje weer  O0

"Maar agent, ik hóef toch niet te tanken?" (2:57)  ;D

Opbouwende kritiek / vraag: Bij 7:30 was het de rechtdoorgaander(s) even niet duidelijk dat zij nou juist níet moesten oprijden. Die gebaren gaan misschien wat snel en/of zijn misschien niet voor iedereen eenduidig. Wat kan je daar aan doen zodat het (nog) duidelijker wordt?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #1288 Gepost op: 1 december 2015, 14:30:53
Kijk mam zonder handen!   ;) (09:30)
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #1289 Gepost op: 1 december 2015, 15:00:22
Als leek zou ik zeggen dat je misschien op de rijstrook voor rechtdoor  had kunnen gaan staan en deze met je linkerhand een stopteken geven. Vervolgens met je rechterhand de afslaande rijstrook aan kunnen wijzen en de goede richting op sturen.

Zoiets? 98uiye