De Mercedessen in Rotterdam hebben daarvoor ook een lichtkrant (k noem het woord matrix niet meer) achterin het voertuig waarop staat "AMBULANCE VOLGT''.
Al ben ik het wel met je eens, daar is het hele motor-begeleiding ook op gebaseerd met een spitser en dergelijke
Nog nooit gezien in Rotterdam hoor.
In Haaglanden mochten de begeleidingen alleen door motorrijders gedaan worden, het afzetten/stilzetten van het verkeer gebeurde dan door de auto's, met als reden: Achter een ambulance verwacht het publiek geen politieauto, en er als er eerst een politiewagen komt, en daarachter een ambulance, trekt het verkeer al op na het passeren van het eerste voorrangsvoertuig, waardoor de kans op een aanrijding met de ambulance juist toe neemt...
Deze info heb ik vaak gehoord op de scanner, die info is dus enigsinds gedateerd....
Mogelijk kan iemand die in Haaglanden werkt bij een van deze hulpdiensten, de gegevens bevestigen of aanvullen...?
In Zuid-Holland Zuid is dit ook zo maar in Rotterdam worden alle kruisingen gesloten voor het verkeer dus er kan geen verkeer meer passeren. Vanaf de snelweg tot aan het ziekenhuis staat de politie het verkeer op te houden.
Meer als 2 hoor;) nog 5 c320`s hebben we
Speciaal protocool? vertel:P
e ziet alleen die Mercedes voor een spoedtransport rijden. Wat is een C320 voor een auto dan? Ik zal er eens heel goed op gaan letten.
Van dat protocol heb ik van een agent gehoord die het verkeer stond te regelen tijdens een spoedtransport. Weet verder ook niet hoe dat werkt hoor